Avto se zaleti, tik zatem se iz njega močno zakadi, pojavi se plamen. Potniki imajo le nekaj sekund, da hitro odšepajo na varno, nato pa se zasliši silovito eksplozija.
Dokaj pogost prizor v akcijskih filmih, ki pa ima z realnostjo zelo malo stika. "V Sloveniji lahko v enem letu eksplozije rezervoarjev z gorivom preštejemo na prste ene roke, ne glede na pogonski medij," zagotavlja Iztok Zajc, vodja preventivne službe pri Gasilski brigadi Ljubljana
Po ugotovitvah nemškega Adaca pri avtu po nesreči pride do nevarnosti vžiga v manj kot enem odstotku primerov. Tudi če se res pojavi ogenj, pa do resnične eksplozije pride zelo poredko. Še največ možnosti zanjo je, ko je rezervoar v tistem avtu relativno prazen in so v njem nakopičeni vnetljivi plini. Pa še takrat je potreben nek vir ognja, ki sproži eksplozijo. Drug scenarij je, ko proti viru ognja teče iztekajoče se gorivo.
Ogenj lahko povzroči tudi napaka na motorju. "Med vožnjo po avtocesti mi je razneslo turbino pri dizelskem motorju. Zagorelo je olje, v kabino so vdrli plini, izpod pokrova so švigali plameni. Avto sem ustavil, k sreči so bili neposredno za menoj vzdrževalci Darsa, ki so prihiteli s svojimi gasilnimi aparati. Sicer bi avto gotovo v celoti zgorel," pripoveduje bralec Matej. V tistih trenutkih je imel le toliko časa, da je iz avta pobral osebne stvari, po njegovih besedah so bile tovrstne napake pri tistih modelih avtov vozil pogoste.
Znano je, komu največkrat zagori
Zajc pravi, da število vžigov vozil na cestah v primerjavi s preteklimi leti ne odstopa bistveno v nobeno smer. "Gledano na splošno, je odstotek vžigov vozil majhen. Najpogosteje se med delovanjem vžgejo tovorna vozila, predvsem slabo vzdrževana, praviloma iz vzhodne Evrope."
Najbolj osnovni recept, da preprečite samovžig avta med vožnjo, je redno servisiranje v strokovnih delavnicah, pravi Zajc.
Nestrokoven poseg v avto je lahko škodljiv
V preteklosti je bil iz slovenskih cest znan primer, ko je v avtomobilu zgorel mladenič po relativno ne tako hudi nesreči. Njegov avto pa je bil močno tuniran oziroma natrpan z zmogljivim ozvočenjem, dodatni kabli in drugi elementi, ki so v nekaj hipih povzročili pravo ognjeno kroglo.
"Predvsem je nevarno, kadar tuning opravijo 'laiki'. Pri takih vozilih lahko hitro pridemo do preobremenitve varovalk in kablov. Posledica pa je lahko tudi požar," k temu dodaja Zajc.
Nikar sami ne odpirajte pokrova, izpod katerega se kadi
Te dni se na TV znova vrti preventivni oglas, posnet s strani Darsa in Ministrstva za infrastrukturo, kako ravnati v primeru, ko na avtu izbruhne požar. Čeprav je v spotu predlagano, naj skuša voznik sam pogasiti požar, tudi tako da dvigne pokrov, Zajc slednjemu nasprotuje. "Gašenje vozila prepustimo strokovnjakom. Če bi sami posegali pod pokrov vozila, bi se lahko opekli, ko bi nameravali dvigniti pokrov, ker se sam pokrov, pri gorenju zelo segreje. Nevarnost pa preti tudi pri dodatnem kisiku, ki ga dovedemo z dvigom pokrova, ki samo še pospeši gorenje."
Z lastnim gasilnim aparatom, kot ga morajo imeti vsa gospodarska vozila, ima pa ga tudi marsikateri avto, je tako smiselno gasiti kvečjemu skozi motorne reže.
andrej.leban@zurnal24.si
Zakaj se avto vžge . Največkrat na vozilih , kateri lastiki so z kmečkih ali polkmečkih okoljih. Oni avte parkirajo med hlevi, pod doplerji , tam pa je miši kolker hočeš in one preglodajo instalacije , medtem ko lastiki pod… ...prikaži več streho varujejo avte od mokrote vsake vrste. Tudi mestni imajo enak problem, kajti tu so pa podlasice -kune. Jaz sem jih videl v LJ pred Nebotičnikom na Slovenski , na Bavarskem na bus postaji , 3 kom na Baragovi , kjer so glodale nove Mercedese , na Zarnikovi , Kotnikovi , ko je ukradla majhnega mucka , na hangarju letališča v Lescah .
Ob vsaki zaznavi smradu vsak potnik najprej , še med ustavljanjem, takoj odpre svoje okno , lahko pa tudi vrata . Če pride do kratkega stika se lahko avto sam zaklene , odpovedo pa tudi el. stekla in ostanete ujeti… ...prikaži večeti v vozilu ! Gasiti pa itak nimate kaj , ker nimate aparata . Tisti , ki ga pa imajo , pa znajo tudi gasiti z njim. Najbolj važno pa je, da ko izstopite , probate takoj odklopiti akumulator, kajti večina požarov nastane na el. instalaciji in v samem začetku samo tli . Kluč 10 s solatejpom pričvrščen na gasilni aparat. Če pa je prišlo do požarja na gorivu , se pa zavoha , ker po njem tudi smrdi , takrat pa haube ne odpirate ampak skozi prve rešetke usmerite v motor snop prahu ali pa skozi na prvo stopnjo odprto haubo .