Nekdanji generalni direktor avtomobilskega proizvajalca Ford Alan Mulally se pridružuje Googlu. V ameriškem tehnološkem velikanu, kjer med drugim razvijajo avtonomne oziroma t. i. samovozeče avtomobile, bo zasedel mesto v upravnem odboru, so v torek sporočili iz Googla.
"Počaščen sem, da bom lahko služil v odboru tako ikonične družbe, ki je predana izboljšanju naših življenj," je Mulally zapisal v odzivu na imenovanje komaj 15 dni potem, ko se je uradno upokojil z mesta generalnega direktorja Forda, ki ga je v zadnjih osmih letih dokaj uspešno vodil skozi najhujšo avtomobilsko krizo doslej.
"Alan s seboj prinaša bogastvo poslovnih in tehnoloških izkušenj," pa je novemu sodelavcu hvalo zapel soustanovitelj Googla Larry Page.
Mulally velja za veterana na področju avtomobilske in letalske industrije. Od septembra leta 2006 do junija letos je bil na čelu Forda, pred tem pa je bil zaposlen pri ameriškem proizvajalcu letal Boeing, sodeloval je z Naso ...
Leta 2006 je po prihodu k Fordu še pred začetkom krize podjetje prevzel v zelo slabem finančnem stanju. Pod njegovim vodstvom se je družba znebila nekaterih nedonosnih znamk (Jaguar, Volvo, Land Rover) in optimizirala razvoj in proizvodnjo. S principa, da so na vsakem kontinentu izdelovali različne modele, so pri Fordu prešli na globalne modele, denimo s fiesto, focusom in novo kugo. Preporod znamke se odraža tudi na velikem poudarku vgradnje novih naprednih tehnologij v Fordove modele, od katerih so bile mnoge dotlej rezervirane le za premium znamke. Tudi sicer je bila po mnenju Forbesa Mulally človek, ki je po dolgem času zelo dobro povzemal filozofijo ustanovitelja znamke Henryja Forda in je na vsak način poleg Steva Jobsa iz Applea eden najbolj prodornih gospodarstvenikov zadnjih desetletij.
1. julija ga je na v Fordu nadomestil dosedanja desna roka Mark Fields. Mulally je sicer še januarja zavrnil špekulacije, da namerava po odhodu iz Forda prevzeti vodenje Microsofta.
Avti zelo zanimajo tehnološkega velikana
Kot je znano, ima Google v svetu avtomobilizma, iz katerega prihaja Mulally, velike načrte. Tako je maja letos pokazal enega od prototipov - električni avtomobilček prijaznega videza, ki doseže hitrost okoli 40 kilometrov na uro. Vozilo nima krmila, zavor ali pedala za plin, ampak zgolj gumb za začetek poti.
Google tovrstna vozila sicer razvija že od leta 2005, a so zdaj večinoma le zanimivost. Ni še namreč junaka, ki bi se z njimi spustil v prometni kaos mest, kot je Los Angeles, ali pa se v neobljudenih krajih na milost in nemilost prepustil tehnologiji.