Avto
30388 ogledov

Zaradi tega bodo nekateri avtomobili izginili s trga

volkswagen softver, programska oprema Volkswagen
V začetku julija je začela veljati direktiva za spletno varnost UNECE155, ki bi lahko povzročila predčasno slovo določenih avtomobilskih modelov. Kaj dejansko direktiva zahteva in kaj morajo proizvajalci storiti za njeno izpolnitev?

Direktiva o zagotavljanju spletne varnosti, ki je prišla v veljavo 7. julija 2024, od proizvajalcev avtomobilov zahteva, da programsko opremo v avtomobilih zavarujejo pred spletnim kriminalom. Vendar pa proizvajalci v določenih avtomobilih tega ne morejo izvesti, saj ne morejo nadgraditi ali izboljšati zastarele programske opreme v avtomobilih, ki tega ne omogoča.

Ker programske opreme ne morejo prilagoditi zahtevam iz direktive, jim ne preostane drugo, kot da sporne modele umaknejo s trga. To ne velja le za avtomobile, ki so že precej ostareli in jih marsikje ne prodajajo več, kakršna sta volkswagen up! ali volkswagen transporter T6.1, ampak so v težavah celo premijski modeli, kakršen je denimo porsche macan.

volkswagen softver, programska oprema | Avtor: Volkswagen Volkswagen

Direktiva od proizvajalcev avtomobilov zahteva, da v njihovo programsko opremo vgradijo "sistem za upravljanje spletne varnosti" in ga stalno nadgrajujejo vsaj petnajst let. To pomeni, da morajo biti vozila opremljena s programsko opremo, ki omogoča povezavo s spletom in nadgradnje preko spleta "over the air". V nekatere avtomobile, ki so še v prodaji, pa takšne opreme ni več mogoče vgraditi, zato so jih proizvajalci prisiljeni umikati s trga.

Za nadgradnje preko spleta morajo proizvajalci tudi vedeti, katere različice in tipi vozil so na cestah in s katerimi sistemi se povezujejo. Ročno vzdrževanje množice programskih paketov pa je po drugi strani nagnjeno k napakam in drago ter zahteva veliko časa. Strokovnjaki pravijo, da bodo proizvajalci morali zato v prihodnosti precej spremeniti izračune proizvodnih stroškov novih avtomobilov, saj bodo morali poleg čistih stroškov izdelave avtomobila v ceno vračunati tudi precej visoke stroške poznejših nadgradenj programske opreme.

volkswagen softver, programska oprema | Avtor: Volkswagen Volkswagen

Poleg tega bodo morali močno zmanjšati število različic programske opreme in prilagoditi tudi strojno opremo, da bodo pozneje nadgradnje sploh še izvedljive. To pomeni tudi arhitekturo vozila z veliko večjimi zmogljivostmi za shranjevanje podatkov.

Proizvajalci bodo prevzeli tudi lastništvo nad programsko opremo avtomobila, ki jim bo sploh omogočala njeno vzdrževanje na dolgi rok. V prihodnosti torej proizvajalci programske opreme ne bodo več kupovali skupaj z dobaviteljevo nadzorno enoto, ampak bodo morali programsko opremo obravnavati kot samostojni element, ki mu bodo lahko konstantno povečevali zmogljivosti.

Programsko opremo bo torej razvil proizvajalec avtomobila, ki jo bo tudi vgradil v vozilo, kar se bo lahko zgodilo med samo proizvodnjo avtomobila ali preko poznejših spletnih nadgradenj. Ključno za to pa bo, da bo vozilo ostalo pod nadzorom proizvajalca in povezano s spletom.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 4
  • softundsicher 18:24 05.september 2024.

    "To pomeni, da morajo biti vozila opremljena s programsko opremo, ki omogoča povezavo s spletom in nadgradnje preko spleta "over the air". Torej bi naj bilo vozilo, povezano v splet, bilo bolje zaščiteno pred hekerji, kot vozilo, ki ni povezano ...prikaži večo v splet? Ali pa to velja samo za vozila, ki omogočajo povezavo z internetom?

  • Avatar Suli
    Suli 10:24 04.september 2024.

    Se pravi se nevede vozimo z potencialnim orožjem (hekerji - kriminalci), ki lahko mimo naše volje ogrozi nas ali druge🤔

  • AnzeSmolej 07:24 04.september 2024.

    Ali pa preprosto začnejo delati spet avtomobile in ne tablične računalnike s 4 kolesi