Če po čem, potem Forde cenim po dinamični vožnji na cesti. V mnogih razredih ljudskih modelov (fiesta, focus) so prav Fordi zgled vsem ostalim razrednim sotekmecem. Prav zato je bil preizkus ecosporta pred štirimi leti na neki način hladen tuš. Pričakovali smo dvignjeno fiesto, dobili pa nekaj povsem drugega.
To je potrdil tudi veliki in podroben PRIMA primerjalni test, ki ga skupaj z našo spletno stranjo zurnal24.si pripravlja še sedem najbolj pomembnih medijev, ki se ukvarjajo z avtomobilskimi tematikami pri nas. Kaj smo ugotovili? Da je med 10 konkurenti zasedel zadnje mesto, saj ni bil niti "eco", niti "sport", kakor je njegovo ime - ford ecosport.
Ford je zato ob prenovi svojega najmanjšega križanca odšel na popravca. Spremembe so dovolj velike, da je občutek zelo drugačen, a nekatere pomanjkljivosti ostajajo.
Na videz sicer ohranja robato obliko, tokrat brez rezervnega kolesa na zadku, pa čeprav je eden redkih, ki se lahko pohvali tudi s štirikolesnim pogonom (na voljo le v kombinaciji z dizelskim motorjem). Na testu smo imeli sicer ecosporta s pogonom na prednji kolesni par.
Glede oblike pri Fordu že dalj časa iščejo recept, ki bi bil všeč voznikom po vsem svetu, tudi zato so predhodnika izdelovali v Indiji, kar pa za zahtevni evropski trg ni bil pravi recept. Zdaj ga izdelujejo v Romuniji, kjer so prej izdelovali malega enoprostorca B-maxa.
Čeprav z zunanjo obliko še vedno vleče vzporednice na predhodnika, pa bi lahko ob vstopu v potovalno kabino zlahka trdili, da gre za nov avtomobil. Podobnosti lahko povlečemo z novo fiesto.
Na žalost ponuja zgolj biksenonske žaromete, ne pa tudi polnil LED žarometov, kar postaja standard, tudi sicer pa smo pogrešali nekatere pomembne tehnologije, ki jih ima nova fiesta. Je pa vtis, da je bil narejen napredek pri kakovosti. Plastika je boljše kakovosti, sedeži so udobnejši, a ponujajo premalo bočne opore. Zaradi dodatnega odmika od tal je tudi vstop na prednje sedeže ali zadnjo klop lahkoten.
Na uporabnika osredotočena nova notranjost pritegne z lebdečim sredinskim 8-palčnim zaslonom na dotik (570 evrov doplačila), ki je del zabavno-informacijskega sistema. Je enostavnejši za uporabo kot pri predhodniku, predvsem pa je bolj odziven. Poleg prenovljenega izgleda in večjega zaslona so novosti povezljivost s sistemoma Apple Carplay in Android Auto, slika kamere za pomoč pri manevriranju je nadpovprečna, zato pa v letu 2018 lahko že brez slabe vesti grajamo, da slovenščine še vedno ni med uradnimi Fordovimi jeziki. Za primerjavo, pri Hondi, ne le, da ni vse prevedeno v slovenski jezik, celo v slovenskem jeziku te civic preko zvočnikov opozori, da nisi pripasan v vozilu in, da to za svojo varnost le naredi. Tudi glasovno upravljanje, s katerim so pri Fordu orali ledino, v slovenskem jeziku ni na voljo, kar verjetno pomeni, da bo uporabljeno malokrat pri ecosportih s slovenskimi registracijami.
Všeč mi je, da so ikone na zaslonu večje in bolj logične. Zdaj je manj zmede med ukazi, saj je vse skupaj bolj pregledno. Za nekaj korakov so skrajšali povezovanje z bluetoothom ali pa iskanje po navigacijski napravi, ki ponudi 3D grafični prikaz. Karte so pregledne, vozniku pa se vsak odsek na deljivem ekranu izriše tudi v obliki ceste, ne zgolj zemljevida in smerne puščice. Voznik lahko podatke o vozilu spremlja na ločenem digitalnem zaslonu med merilniki, ki ostajajo klasični, analogni.
Stikalo za ogrevan volan, na prijetno odebeljenem krmilnem obroču, smo v poletnih mesecih pustili pri miru, smo pa preizkusili zmogljiv audio sistem B&O PLAY, ki bi moral biti všeč audiofilom. Našli smo še nekaj novih rešitev za shranjevanje, a bi si teh po kabini želeli še več.
Najboljša novost je nastavljivo dno prtljažnika s polico, ki prenese težo večjo od 300 kilogramov. Zanimiva so zadnja vrata, ki so posebna zaradi odpiranja. Odpiramo jih k sebi in ne navzgor, kljuka za odpiranje pa pa je nevidno skrita kar pod desni žaromet. Raje bi imeli klasiko, še posebej, kadar parkiramo vzvratno do zidu, je včasih nemogoče priti do stvari spravljenih v prtljažniku.
Prtljažnik ne ponuja presežka v velikosti, tako kot tudi ne udobje na zadnji klopi in širina zadnje klopi. Ko smo zadaj umestili dva otroška sedeža je na sredini ostalo manj prostora kot pri večini tovrstnih malih križancev.
Pod motornim pokrovom je bil preverjeni 1,0-litrski trivaljni turbo bencinski ecoobost motor v najbolj zmogljivi različici z 92 kilovatov moči (125 KM) in 170 Nm navora, kombiniran z natančnim ročnim šeststopenjskim menjalnikom. Preverjena kombinacija iz fieste, c-maxa in focusa, ki nas še ni razočarala. In tako je tudi pri ecospoortu. Motor je prožen, zmogljiv, tudi pri vožnji navkreber. Pri Fordu so ga dobro uglasili, zato ob priganjanju v višje vrtljaje deluje prav športno. Pri avtocestnih hitrostih je kabina veliko bolje zvočno izolirana kot prej, saj je motečih šumov v kabini veliko manj.
Vozilo se še vedno ne najbolje obnese na ovinkasti cesti, kjer je nagibanja še vedno preveč, občutno več kot pri B-maxu, ki ga zamenjuje, zato pa je boljši občutek na volanu, ki kaže športne Fordove gene. Poraba goriva je bila s 6,7 litra na 100 kilometrov v skladu s pričakovanji. Litrski turbobencinar in ročni menjalnik je kombinacija, ki je vsestranska in jo prav gotovo priporočamo.
Ecosport je po prenovi moderen avto, a ni poceni, še posebej, ker je opremsko nepopoln. Poleg omenjenih LED žarometov, ne ponuja niti večine pripomočki za aktivno varnost, ki jih ima fiesta največ med vsemi v svojem razredu. Tiste, ki jih ima, pa niso poceni - sistem za nadzor mrtvih kotov stane toliko kot pri nekaterih tekmecih celoten nabor varnostnih sistemov za pomoč vozniku.
Podatki o vozilu: Ford ecosport 1.0 ecoboost (titanium)
Prostornina motorja: 998 ccm, bencinski, trivaljni
Moč motorja: 92 kW (125 KM) pri 6.000 vrt./min
Navor: 170 Nm pri 1.400 vrt./min
Zmogljivosti: 180 km/h, 12,7 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 6,4 litra/100 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.096 x 1.816 x 1.713 medosna razdalja 2.519
Prostornina prtljažnika (v litrih): 356-1238
Cena (v evrih): 17.790 (osnovni) / 20.200 (testni)
Plus: Multimedijski sistem, kombinacija motor-menjalnik, krmilni mehanizem;
Minus: Angleški meniji, nepraktično odpiranje prtljažnih vrat, cena;