Dizelski motorji veljajo za motorje, ki v zrak izpuščajo manj škodljivih emisij CO2 kot bencinski motorji z notranjim zgorevanjem Kljub temu so veljali za „umazane,“ saj se za starimi avtomobili z dizelskimi motorji še danes pogosto vali črn dim iz izpušnih cevi. Po drugi strani pa je bila vožnja z njimi vedno cenejša, v primerjavi z bencinsko gnanimi avtomobili veljajo za bolj ekonomične, pa tudi cena plinskega olja v primerjavi z bencinom je bila, in je pri nas še vedno občutno nižja.
Z inovacijo nad NOx
Pri dizlih se dolgo ni izpostavljalo drugih slabosti, ki jih prinašajo, saj tega ni velevala niti površno napisana zakonodaja. Dušikovi oksidi so bili potisnjeni v ozadje, prav tako trdni, delci, ki so neposredno nevarni za zdravje ljudi. Vse to je, skupaj z novimi zakonskimi omejitvami in emisijskimi standardi Euro 6, proizvajalce prisililo k velikim vložkom v razvoj dizelskih pogonskih motorji – s ciljem zmanjšati dušikove okside in trdne delce. Euro 6 norma predvideva, da lahko vozilo na kilometer poti v zrak izpusti 80 gramov NOx, medtem, ko je bila meja pri Euro 5 motorjih 180 gramov NOx na kilometer poti.
Adblue ključnega pomena
"Euro 6 je v primerjavi z Euro 5 motorji popolnoma drugačna tehnologija. Predvsem zaradi dušikovih oksidov (NOx). Največje spremembe so bile narejene na izpušnem sistemu. Pri bencinskih motorjih zaradi drugačnega goriva katalizatorji delujejo drugače, kot pri dizelskih agregatih. Predvsem so manj učinkoviti pri odstranjevanju nečistoč, še posebej škodljivih dušikovih oksidov,“ pojasnjuje Soutumier.
Rešitev za čiščenje dušikovih oksidov so redukcijski katalizatorji (SCR), ki pa za delovanje potrebujejo dodatek kemijske spojine, oziroma sečnine - recimo Adblue. To tekočino je treba vbrizgavati v selektivni katalizator, ki je del izpušnega sistema. Adblue reagira z NOx, končni produkt pretvorbe pa sta neškodljiva dušik in vodna para.
Soutumier pojasnjuje, da je posebnost njihova patentirana tehnologija, poimenovana selektivna katalitična redukcija (SCR) za naknadno obdelavo škodljivih izpušnih plinov - dušikovih oksidov (NO+NO2), ogljikovega monoksida (CO), ogljikovodikov (HC), žveplovega dioksida (SO2) in sajastih delcev. Obdelava in odstranjevanje se izvrši v treh korakih. V prvem oksidacijski katalizator obdeluje ogljikov monoksid in ogljikovodik ter nezgorene delce pretvori v vodo in ogljikov dioksid (CO2). V drugem koraku selektivna katalitična redukcija pretvori NOx v neškodljiva dušik (N2) in vodo. V tem procesu je treba v SCR katalizator vbrigati posebno raztopino za redukcijo v tekoči obliki na osnovi sečnine - adblue. Tekočina je shranjena v posebni posodi v zadnjem delu vozila, v podu prtljažnega prostora in ima vgrajen tudi modul merilnika črpalke. Po zaslugi grelne cevi za sečnino ostane adblue v cevi na ustrezni temperaturi tudi pozimi. V tretjem koraku se plini filtrirajo še skozi filter trdih delcev. Soutumier pravi, da na ta način dušikove okside v izpuhu znižajo za 90 odstotkov, trdne delce pa kar za 99,9 odstotkov.
Dolivanje tekočine na rednih servisih
Slabost sistema je, da je potrebno imeti v vozilu dodatno posod za Adblue, a vozniku zaenkrat še ni treba skrbeti za dolivanje tekočine: "To se stori na približno 20 do 25 tisoč kilometrov, oziroma takrat, ko to vozniku javi opozorilna lučka,“ pojasnjue sogovornik.
Zaradi prehoda iz Euro 5 na Euro 6 standarde pa so se morali prilagoditi tudi v tovanri v Trnavi. "Kot sem omenil smo morali prilagoditi izpušni sistem, v proizvodnji pa posodobiti proces, saj je bilo potrebno vgraditi posodo za Adblue, posodobiti programsko opermo za motor, morali smo tudi dodatno izobraziti delavce. Vse to smo storili in za zdaj ni bilo nikakršnih težav,“ pravi Soutumier.
Hebo vas adblue in podobne stvaritve! Vse delajo za zadusitev motorjev s tem pa njihovo krajso zivljensko dobo. Golf 2 dizl je dosegal nizjo temperaturo olja, kot pa danasji avti z hladilniki olja in tko naprej! Visje temperature in manj… ...prikaži več kakovostna olja in mamo polomijo z motorjem. Vsaka stvar je za nekaj dobra, za drugo pa slaba.In ko se gre da dizli svinjajo no bencinarji tudi res da malo manj ampak vsi bi radi vidli da se vozmo z elektricnimi vozili, kolko onesnazenja povzroci pa pridobivanje elektrike pa noben ne omenja.
Ne bo drzalo popokatopetl - glej spodaj, opombeModels affected[edit]Vehicle line-up at 2012 Volkswagen Great Canadian Clean Diesel Tour.By September 22, 2015, Volkswagen had admitted that 11 million vehicles sold worldwide are affected in addition to… ...prikaži več the 480,000 vehicles with 2.0 L TDI engines sold in the US.[164] According to Volkswagen, vehicles sold in other countries with the 1.6 L and 2.0 L 4-cylinder TDI engine known as Type EA189 are also affected. This software is also said to affect EA188 and the 2015 EA288 generation of the four-cylinder.[165] Worldwide, around 1.2 million Skodas[166] and 2.1 million Audis may contain the software, including TTs and Qs.[167] VW states that Euro6 model in Germany are not affected, while 2015 US models with the same EA288 engines are affected. This suggests that normal-operation measurements that place the EA288 NOx emissions between the two standards' limits were readily available at VW headquarters in Germany. Ac
VW 2.0 z adblue je v Ameriki gladko padel na testih. Nekateri motorji s to tehnologijo so sicer OK, ampak trenutna evropska zakonodaja in EURO 6 dovoljuje da sodobni dizli na cesti lahko tudi 10x več onesnažujejo.