"Predlagam, da se uvede predpis, ki določa, da imajo vozniki motornih vozil vedno prižgane tudi zadnje luči," se glasi predlog vladi, ki ga je na njenih spletnih straneh objavil državljan.
Zapisal je, da velikokrat opaža, predvsem pri novejših avtomobilih s posebnimi dnevnimi lučmi, da imajo vozniki prižgane zgolj sprednje dnevne luči, ki ne svetijo s polno močjo kot glavni žarometi, zadaj pa pogosto žarometi sploh ne svetijo. Tovrstna praksa na slovenskih cestah ga zmoti predvsem v tunelih, oziroma, ko se mrači, pa tudi v megli in dežju. Zato predlaga vladi, da v zakon uvede pravilo, da morajo žarometi, spredaj in zadaj svetiti podnevni in ponoči.
"Tudi ob lepem vremenu podnevi je vidljivost avtomobila tako boljša. Še posebej pa se opazi nevidnost avtomobila v dežju, sploh na avtocestah, kjer se voda dviguje s tal v zrak in se ustvari meglica," še dodaja.
Sledimo mednarodnim smernicam
Na Ministrstvu za infrastrukturo v odgovoru citirajo Zakon o pravilih cestnega prometa, ki veleva, da mora voznik motornega vozila ali skupine vozil voziti v cestnem prometu s prižganimi dnevnimi svetilkami ali zasenčenimi žarometi. Vse zahteve glede vgradnje svetlobnih in svetlobno - signalnih naprav na vozilu določa Pravilnik, ki glede električne vezave določa, da so svetilke za dnevno vožnjo vključene samostojno in niso vklopljene istočasno kot prednje in zadnje pozicijske svetilke, gabaritne svetilke, bočne svetilke in svetilke zadnje registrske tablice.
Tako namreč zahteva mednarodno veljavni pravilnik, ki velja tudi v Republiki Sloveniji in po katerem proizvajalci izdelujejo in homologirajo vozila, ki se lahko dajejo promet v Evropski uniji in ostalih državah, ki priznavajo mednarodne pravilnike UN/ECE. Hkrati Zakon o pravilih cestnega prometa določa, da mora voznik ob zmanjšani vidljivosti uporabljati zasenčene žaromete ali meglenke ali kombinacijo teh žarometov.
prav razmišlja,vendar bi bilo dosti,če bi zraven dnevnih (prve led luči ponavadi) gorele še zadnje pozicijske luči (2x 5w),ki ne požrejo veliko toka,energije in bi bil avto tudi v tunelu lepo viden,to bi bilo zadosti zaradi vidnosti od zadaj,pa tudi… ...prikaži več okoljevarstvena stroka bi bila zadovoljna
Ni potrebe. Podnevi je potreben spredaj DRL (dnevna luč), da te nasproti vozeči vidijo. Zadaj avto itak vidiš ker se mu približuješ od zadaj. Ponoči, v megli, v tunelu se pa DRL avtomatsko ugasne in prižgejo sprednje kratke luči, sprednje… ...prikaži več pozicijske ter zadnje pozicijske. Tak je zakon (ne slovenski!), tako so lampe razvite in homologirane. Seveda govorim o novejših avtomobilih, za kakega starega Yugota pa mora voznik sam prižgati luči, ko spelje :)
Eoss, si sploh prebral članek? Govora je o ZADNJIH LUČEH!