Pa saj to je že sedaj obvezno, v čem je problem? V zakonu že sedaj piše, da mora voznik ob zmanjšani vidljivosti uporabljati zasenčene žaromete ali meglenke ali kombinacijo teh žarometov. Megla, dež, mrak, vožnja v tunelu,... vsaj za mene… ...prikaži več štejejo pod zmanjšano vidljivost. Problem je bolj v tem, da nihče tega ne nadzira in kazni so bolj izjema... podobno velja za zadnje meglenke, jeseni zjutraj na avtocesti ob prvih dežnih kapljicah ali sledovih megle vse žari rdeče...
V novejših avtomobilih je vse avtomatsko. Starejši avtomobili pa sploh nimajo takih luči (spredaj DRL (dnevna luč) ter zadaj ugasnjene pozicije) ampak ali imaš vse prižgano (kratke lučim, pozicije) ali pa ugasnjeno. Meglenke moraš pa itak sam prižgati.
Največja napaka teh avtomobilov pa je, da ti v slabi vidljivosti osvetlijo armaturo, luči zunaj pa ne prižgejo. Ob zadnjem dežju na AC sem videl dva ______ ki sta vozila popolnoma brez luči. Armatura noter pa lepo svetla.
Ammm...eoss ga je že prebral, samo ti ali nisi prebral eossovega odgovora ali pa ti ni jasno, da ko bo zmanjšani vidljivosti voznik ročno prižge zasenčene luči se s tem prižgejo prednje IN TUDI ZADNJE, se ti ne zdi?
prav razmišlja,vendar bi bilo dosti,če bi zraven dnevnih (prve led luči ponavadi) gorele še zadnje pozicijske luči (2x 5w),ki ne požrejo veliko toka,energije in bi bil avto tudi v tunelu lepo viden,to bi bilo zadosti zaradi vidnosti od zadaj,pa tudi… ...prikaži več okoljevarstvena stroka bi bila zadovoljna
Ni potrebe. Podnevi je potreben spredaj DRL (dnevna luč), da te nasproti vozeči vidijo. Zadaj avto itak vidiš ker se mu približuješ od zadaj. Ponoči, v megli, v tunelu se pa DRL avtomatsko ugasne in prižgejo sprednje kratke luči, sprednje… ...prikaži več pozicijske ter zadnje pozicijske. Tak je zakon (ne slovenski!), tako so lampe razvite in homologirane. Seveda govorim o novejših avtomobilih, za kakega starega Yugota pa mora voznik sam prižgati luči, ko spelje :)
Sploh ni res! Avtomatika v megli NE prižge zasenčenih luči. Posledično se avto zadaj ne vidi nič in ko tak avto na hitro zavre, v rit faše tistega za njim. Sicer je pa , kot pravi eosss, to itak že… ...prikaži veče doooolgo obvezno v našem zakonu.
To sploh ni res kar pišeš, že res da se prižgejo avtomatsko luči v predoru ali v temi , ampak še tukaj zelo zelo pozno. Drugače pa je v dežju čez dan kjer se dejansko ne preklopi na zasenčene ker… ...prikaži večer je foto celi a tosta ki določa preklapljanje in ne vidljivost, tudi v megli ne.
Podpiram!
Podpišam...
Zakaj bi podpiral nekaj, kar je že sedaj obvezno?
@skippy.... dej si dobr člank preber...pol pa še tolmačenje zakona... tis en navaden runkelj...
Pa saj to je že sedaj obvezno, v čem je problem? V zakonu že sedaj piše, da mora voznik ob zmanjšani vidljivosti uporabljati zasenčene žaromete ali meglenke ali kombinacijo teh žarometov. Megla, dež, mrak, vožnja v tunelu,... vsaj za mene… ...prikaži več štejejo pod zmanjšano vidljivost. Problem je bolj v tem, da nihče tega ne nadzira in kazni so bolj izjema... podobno velja za zadnje meglenke, jeseni zjutraj na avtocesti ob prvih dežnih kapljicah ali sledovih megle vse žari rdeče...
V novejših avtomobilih je vse avtomatsko. Starejši avtomobili pa sploh nimajo takih luči (spredaj DRL (dnevna luč) ter zadaj ugasnjene pozicije) ampak ali imaš vse prižgano (kratke lučim, pozicije) ali pa ugasnjeno. Meglenke moraš pa itak sam prižgati.
Ljudje ne razlikujejo lučke za zadnjo meglenko in gretje zadnjega stekla... mislijo, da imajo vklopljeno gretje, so pa v resnici prižgali meglenko...
Največja napaka teh avtomobilov pa je, da ti v slabi vidljivosti osvetlijo armaturo, luči zunaj pa ne prižgejo. Ob zadnjem dežju na AC sem videl dva ______ ki sta vozila popolnoma brez luči. Armatura noter pa lepo svetla.
Js sm tud to opazu. In sm hotu tud že pisat na AVP, A ne vidijo nevarnosti v ugasnjenih zadnjih lučeh pri modernih avtomobilih.
Eoss, si sploh prebral članek? Govora je o ZADNJIH LUČEH!
Ammm...eoss ga je že prebral, samo ti ali nisi prebral eossovega odgovora ali pa ti ni jasno, da ko bo zmanjšani vidljivosti voznik ročno prižge zasenčene luči se s tem prižgejo prednje IN TUDI ZADNJE, se ti ne zdi?
prav razmišlja,vendar bi bilo dosti,če bi zraven dnevnih (prve led luči ponavadi) gorele še zadnje pozicijske luči (2x 5w),ki ne požrejo veliko toka,energije in bi bil avto tudi v tunelu lepo viden,to bi bilo zadosti zaradi vidnosti od zadaj,pa tudi… ...prikaži več okoljevarstvena stroka bi bila zadovoljna
Ni potrebe. Podnevi je potreben spredaj DRL (dnevna luč), da te nasproti vozeči vidijo. Zadaj avto itak vidiš ker se mu približuješ od zadaj. Ponoči, v megli, v tunelu se pa DRL avtomatsko ugasne in prižgejo sprednje kratke luči, sprednje… ...prikaži več pozicijske ter zadnje pozicijske. Tak je zakon (ne slovenski!), tako so lampe razvite in homologirane. Seveda govorim o novejših avtomobilih, za kakega starega Yugota pa mora voznik sam prižgati luči, ko spelje :)
Sploh ni res! Avtomatika v megli NE prižge zasenčenih luči. Posledično se avto zadaj ne vidi nič in ko tak avto na hitro zavre, v rit faše tistega za njim. Sicer je pa , kot pravi eosss, to itak že… ...prikaži veče doooolgo obvezno v našem zakonu.
V megli, v dežju, ... Zanimivo pa je, da se armatura osvetli. Tako uporabnik dobi zavajujočo informacijo.
To sploh ni res kar pišeš, že res da se prižgejo avtomatsko luči v predoru ali v temi , ampak še tukaj zelo zelo pozno. Drugače pa je v dežju čez dan kjer se dejansko ne preklopi na zasenčene ker… ...prikaži večer je foto celi a tosta ki določa preklapljanje in ne vidljivost, tudi v megli ne.