Dolgo pričakovani Mazdin bencinski motor Skyactiv-X je končno dočakal start prodaje. Pravzaprav so pot do tehnologije Skyactiv-X pri Mazdi začeli tlakovati že leta 2011, ko so predstavili tehnologijo Skyactiv, ki vključuje tako strukturo avtomobila kot tudi novo generacijo motorjev. Takrat je šlo za dizelske Skyactiv-D in bencinske atmosferske motorje Skyactiv-G. S slednjim so ponudili rekordno kompresijsko razmerje 14:1.
V motorjih Skyactiv-X pa je kompresijsko razmerje še višje. Za tehnologijo se skriva kombiniran otto-diesel koncept delovanja. Pri Mazdi vse skupaj imenujejo SCCI - spark controled combustion ignition (notranje izgorevanje ob nadzoru iskre). Ko motor deluje pri nižjih obremenitvah, do eksplozij bencinske mešanice v valjih prihaja s samovžigom zaradi visoke kompresije in posebno oblikovanih valjev, podobno kot pri dizlih. Ko pa motor deluje pri višjih obremenitvah, za vžig skrbijo svečke, saj je v nasprotju z dizlom pri bencinu vžig goriva v takšnih pogojih precej težje kontrolirati. Tudi pri mrzlem motorju bodo najprej delo opravljale svečke.
Kot posledica takšnega kombiniranega delovanja je motor zelo varčen. Na črpalkah tako pogosto kot klasičen dizel. Prvi v vrsti nove generacije Skyactive-X je dvolitrski bencinski motor z neposrednim vbrizgom, ki so ga vgradili v najnovejšo generacijo mazde3. Ima dodan tudi kompresor polnilnega zraka, na podlagi katerega zagotavlja do tretjino več navora v primerjavi z zdajšnjim bencinarjem.
Združitev dizelske in bencinske tehnologije, ki bencinskemu motorju zagotavlja moč 134 kilovatov (180 KM) in 224 Nm navora. Še bolj prepričljiv je podatke o porabi goriva. V tovarni navajajo, da je poraba goriva z mazdo 3 s Skyactiv-X motorjem 4,3 litra na 100 kilometrov, emisije CO2 pa 96 gramov na kilometer poti.
Nova mazda3 Skyactiv-X3 je serijsko opremljena tudi z Mazdino M hibridno tehnologijo. Inteligenti 24V blagi hibridni sistem z rekuperacijo energije med zaviranjem pridobiva električno energijo, katera napaja električni motor, ki pomaga motorju na notranje zgorevanje. Sistem pripomore k zmanjšanju porabe goriva in zniževanju emisij.
Prva vozila bodo stranke v Sloveniji prevzele jeseni letos. Cene bodo znane v kratkem, neuradno pa bo zmogljivi motor cenovno uvrščen pod dizelskega.
Snežinko, cela ekološko-mobilna scena je dokaj zamorjena, saj drugače brez bolečih kompromisov ne bo šlo.
No, počakajmo na realne rezultate porabe... Drugače za dva litra prostornine turbo motorja je teh 180 konj in 224 Nm ne samo malo, ampak katastrofalno malo. In 224Nm navora se niti slučajno ne more primerjati z navorom 2 litrskega turbo… ...prikaži več dizlaša. Za primerjavo: 1.5litrski turbo motor ima ravno toliko konj in navora, porabo pa pri "normalni" vožnji reda 6 litrov. Torej, če je to res mora biti tale dvolitraš tako hudo zamorjen, da niti ne more piti več kot 4 litre, tudi če bi rad...