Ko je Mazda lani prvič pokazala uradne fotografije limuzinske in kombilimuzinske različice četrte generacije mazde3 so se na spletnih forumih kresala mnenja. Tudi v naši redakciji smo za nevtralno mnenje povprašali sodelavke in sodelavce. Ta test je mazda3 prestala z odliko in tudi nekaj skepse. Ta se je razblinila prejšnji teden v Lizboni, ko smo novo mazdo3 prvič videli v živo.
Kompaktna Japonka, vozili smo 4,46 metra dolgo petvratno kombilimuzino (20 centimetrov daljša klasična štirivratna limuzina k nam prihaja meseca maja), v živo prepriča z novim pristopom. Pri Mazdi pravijo, da pri zunanji obliki ne gre za revolucijo, pač pa evolucijo. Gre za naslednji korak v njihovem oblikovalskem jeziku Kodo, ki uteleša bistvo japonske estetike, hkrati pa poudarja dinamično plat Mazdinih vozil. Ob gledanju "v obraz" vozila z veliko motorno masko in v nove, ozke žaromete LED, se na prvi pogled zdi, da nekaj manjka, a v resnici je vse tam, kjer mora biti, nam je pojasnil vodja Mazdinega oblikovanja Jo Stenuit (intervju si lahko preberete prihodnji teden).
Pet poudarkov nove mazde 3
1. izstopajoč dizajn zunanjosti in potovalne kabine.
2. zvočna zatesnjenost in kakovost materialov na ravni premijskih vozil.
3. Ročni menjalnik kar vabi za volan in izlet na zavite ceste.
4. Sedenje v sedežih z odličnim bočnim oprijemom. Položaj za volanom je med najboljšimi v razredu.
5. Inovacije na tehničnem področju, vključujoč asistenčne sisteme. V pričakovanju skyactiv-X bencinskega motorja z dinamičnimi značilnostmi bencinskega motorja ter porabo goriva dizelskega motorja.
Pojasnil je, da so želeli avto oblikovati zelo športno, z dolgim pokrovom motorja, nenavadno zajetnim C stebričkom in na videz masivnim zadkom z vdelanim širokim spojlerjem na strehi brez radijske antene. Značilnosti mazde3 je uvajanje več "tekočih krivulj" in opuščanje ostrih gub in kotov in bo kot taka oblikovno tlakovala pot vsem naslednjim modelom japonskega proizvajalca vozil. Mazda sicer velja za enega manjših proizvajalcev, pravzaprav palčka, ki pa je znan po tem, da gre v času največje globalizacije, in tudi povezovanja podjetij svojo začrtano pot, ki ji je prinesel uspeh v času zadnje gospodarske krize.
Zdi se, da pri Mazdi dobro vedo, kaj delajo. Kompaktne kombilimuzine so kot neke vrste odskočna deska za popularne križance, ki si potem rešitve izposojajo elemente iz klasičnih modelov. Preživetje v takem okolju zahteva kompetenco in samozavestno identiteto. Mazda3 to v veliki meri poudarja v potovalni kabini. Ta je povsem nova, na prvi pogled preprosta, ko pa smo jo pretipali in se z njo zapeljali, pa smo spoznali tudi njen največji adut v primerjavi s konkurenti - to je kakovost in tehnološka izpopolnjenost. Notranja kakovost in izbrani materiali ter ergonomska zasnova so na ravni premijskih znamk, kamor si želi Mazda, podobno kot tudi druge ljudske znamke. Jasno, tam so bogatejši kupci in večje marže.
Mazdin inženir Kota Beppu nam je pojasnil, kako razmišljajo Japonci. Izven okvirjev. Naj pojasnim na primeru. Vsak obrat gumba ali pritisk stikala se moral končati s klikom, ki ga mora voznik slišati. Ni dovolj samo prijeten občutek ob dotikanju materialov. V notranjosti je veliko kromanih detajlov, neugledne plastike ne boste našli niti na skritih mestih. Končno so Japonci z novo mazdo 3 pokazali tudi novi multimedijski sistem z novim 8,8-palčnim zaslonom na dotik.
V prečiščeni notranjosti so vsi elementi obrnjeni proti vozniku, s čimer so želeli dodatno navezati stik voznika z avtomobilom in poudariti na dinamične vozne lastnosti vozila. Klimatsko-krmilna plošča in rešetke na sovoznikovi strani so integrirane v levo-desno os, ki sledi liniji instrumentne plošče. To ima za posledico čisto in preprosto zasnovo, ali povedano drugače – manj je več. Dve mesti za plastenke sta zdaj postavljeni sredinsko pod armaturno ploščo, tam je tudi prostor za telefon, večje predmete pa lahko odlagamo pod počivalnik za roko ali v zajetne vratne odprtine. V vozilo so vgradili popolnoma nove materiale, ki dvigujejo kakovost Mazdinih vozil na raven premijskih vozil - od usnja do večslojnih materialov. Ima povsem nove sedeže, ki se prilagajajo položaju voznikove hrbtenice, kar naj bi močno vplivalo na udobje vožnje in tudi zaščito v primeru trčenja. Povsem nov je tudi volan, ki je prijeten na otip in v kombinaciji s sedeži ponuja enostavno iskanje optimalnega sedežnega položaja voznikom in voznicam vseh velikosti.
Multimedija je bila do zdaj šibka točka Mazde, ki se sicer tudi z najnovejšo mazdo3 ne more pohvaliti z največjimi zasloni, tudi merilniki še niso povsem digitalizirani kot to postaja standard v avtomobilski industriji (novost je sicer sedempalčni TFT zaslon me merilniki), zato pa je delovanje in predvsem enostavnost uporabe na najvišjem nivoju. Z zaslonom na dotik, kjer so na enem mestu zbrane vse ikone, ko se povežemo z našim pametnim telefonom, se pomikamo z vrtljivim vmesnikom, ki ima mesto na konzoli za menjalnikom med prednjima sedežema. Zelo podobno kot pri premijskih znamkah. Sistem deluje odlično, predvsem pa je enostaven za uporabo. Pri Mazdi so odpravili še eno pomanjkljivost - kakovost kamere, ki prikazuje 360-stopinjsko sliko okoli vozila ob parkiranju in tudi grafično podobo navigacijskih kart (gre za satelitsko navigacijo).
Zato pa pri multimediji še vedno pogrešamo slovenski jezik, ki so ga številni konkurenti že osvojili. Za boljši pregled nad podatki skrbi zdaj serijski projekcijski (head-up zaslon), ki je velik, barven in pregleden in slike po novem ne projicira več na neugleden prosojen zaslon, ampak na vetrobransko steklo. Tudi head-up zaslon je na ravni premijskih znamk.
Vse našteto še ne pomeni, da pri Mazdi nimajo rezerve za napredek. Prostor na zadnji klopi zaradi zajetnih vrat in ogromnega C stebrička ponuja manjša okna, zato smo imeli ob sedenju zadaj občutek utesnjenosti. Čeprav je prostora za kolena povprečno visokega odraslega človeka povsem dovolj. Za višje zna zmanjkati nekaj prostora nad glavo. Vidi se, da je bil užitek voznika postavljen v ospredje razvoja.
Tudi sicer dobro obdelani prtljažnik kljub osmim litrom prirastka ostaja s 358 litri prostornine med manjšimi v razredu. Je pa dovolj globok, da smo vanj med vožnjo od letališča do hotela pospravili tri letalske kovčke in manjši nahrbtnik.
Na področju aktivne in pasivne varnosti želi nova mazda3 postaviti nove standarde. Poleg trdnejše konstrukcije ima avto vgrajene veliko napredne tehnologije. Sistem naprednih tehnologij zbranih pod imenom i-Activesense zdaj poleg vseh dobro znanih sistemov za pomoč vozniku vključuje novo infrardečo kamero, ki voznika med vožnjo opozarja, da je čas za premor. Sistem nadzira voznikove veke, šteje število utripanj z vekami in preučuje mimiko obraza, da zazna zaspanost ali utrujenost. Ko prepozna, da je voznik utrujen, mu to sporočil s pomočjo signala, hkrati pa deluje v povezavi s sistemom za podporo s pametnim zavornim sistemom (SBS), ki skrajša čas, potreben za opozorilo ob zaviranju.
Front Cross Traffic Alert (FCTA) deluje s pomočjo novega čelnega radarja, ki odkriva tudi premikajoče se objekte in vozila v slepih točkah, na sprednji desni ali levi strani vozila, in opozori voznika na njihovo prisotnost. To pomaga pri preprečevanju trkov, kjer ima voznik zakrit pogled na prihajajoča vozila. Seveda vozilo samodejno zavira, samodejno tudi speljuje in zavira v zastojih.
Vožnja z novo mazdo3 je zgodba zase. Preizkusili smo oba motorja, ki sta trenutno na voljo, 1,8-litrski dizelski Skyactiv-D s 85 kilovatov moči (116 KM), ki je bil kombiniran s šeststopenjskim ročnim menjalnikom in različico z bencinskim dvolitrskim Skyactive-G motorjem z 90 kilovatov moči (122 KM), ki je bil kombiniran s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom. Oba motorja sta na voljo z ročnim in samodejnim menjalnikom.
Naj za začetek pojasnimo, da je Mazdina filozofija glede motorjem nekoliko drugačna od večine, ki se zateka k malim turbomotorjem. Mazda je s tehnologijo Skyactiv, predstavljeno leta 2011, ubrala svojo pot. Ta je poleg lahke konstrukcije uvedla vrsto posebnosti za zmanjševanje izpustov in porabe goriva. Največja posebnost bencinskih agregatov z neposrednim vbrizgom je veliko kompresijsko razmerje, ki ga poznamo pri nekaterih superšportnih avtomobilih. Posledično je poraba goriva pri modelih s Skyactivom ob povečanju navora manjša. Jeseni bo nova mazda3 na voljo še z opevanim revolucinoranim skyactiv-X motorjem, o čemer pa pri Mazdi na tiskovni konferenci niso želeli govoriti, sploh ne o podatkih. Govori se, da bo imel povsem novi motor 180 konjskih moči in štirikolesni pogon, bistvo vsega pa je nova tehnologija, saj gre za bencinski motor, ki je sposoben delovati kot dizelski motor. Bistvo je z bencinskim motorjem zagotoviti porabo dizelskih vozil, vključno s pospeški in z navorom v širokem območju vrtljajev.
Po preizkušenem bosta oba motorja s svojo vsestranskostjo zadovoljila širok krog kupcev. Tisti, ki od vozila zahtevate veliko moči, pa boste morali počakati na jesen in revolucionarni skyactiv-x motor. Dizelski motor ponuja povsem dovolj navora, da je bila vožnja iskriva tako na lizbonskih uličicah, dovolj hitro in prijetno udobno pa smo križarili tudi po portugalskih avtocestah. Najboljši del pogonskega sklopa je šeststopenjski ročni menjalnik, ki je eden boljših trenutno na avtomobilskem trgu. S kratko, pokončno postavljeno ročico in kratkimi prestavnimi razmerji močno spominja na tistega v uživaškem roadsterju mazda mx-5, kar se odseva tudi v vožnji. Še bolje kot v dizlu se obnese v kombinaciji z bencinskim motorjem, ki zahteva nekaj več pretikanja in morda je tudi to ena od prednosti mazde3, da se bodo ljudje odločali za ročni in manj za dražji samodejni menjalnik, kar danes postaja že prava redkost.
Prvi vtisi z vožnje:
Skoraj sočasno s predstavitvijo nove mazde3 se je odvila predstavitev nove toyote corolle. S kolegi smo si izmenjevali sms sporočila. Oboji smo bili nadpovprečno presenečeni nad tistim, kar smo videli in preizkusili. Golfa in focusa, ki sta dinamična kraja razreda kombilimuzin, očitno čaka težko delo. Japonci so naredili odločen korak naprej. Pri Mazdi mi je že dolgo všeč njihovo razmišljanje, ki je povsem drugačno kot pri vseh drugih proizvajalcih vozil. Še svež je spomin na čase, ko so ostali brez denarja, ko jih je zapustil Ford. Vse, kar so imeli, so vložili v razvoj, ki jih je zapeljal na povsem svojo pot. Tudi zaradi tega, ker dvakrat obrnejo vsak yen ali pa evro, ne ponuja velike izbire motorjev (le enega bencinskega in enega dizelskega), na boljši samodejni menjalnik bo treba še malo počakati, zato pa tako z obliko kot materiali in vtisom, ki ga je nova mazda3 pustila po nekaj 100-kilometrih vožnje na evropski dinamični premieri, kaže, kam gre njena pot. Za manj denarja ponuditi premijski vtis. In to ji do zdaj uspeva. Voznik se v njej počuti kot v kakšnem nemškem premijskem modelu, tako, ko govorimo o ergonomiji, tehničnih rešitvah, kot o materialih. Na cesti gre za zelo udoben in odlično vodljiv avtomobil, ki je v ovinkih manj oster kot focus, a še vedno dinamičen in zabaven, tudi zaradi odličnega ročnega menjalnika. Manjka pa še pika na i. Močnejši motor za tiste bolj zahtevne. Čakamo na tako opevani skyactiv-x.
Bencinskemu motorju (blagi hibrid s 24V sistemom) je nekaj moči primanjkovalo zgolj pri dinamični vožnji po okoliških Lizbonskih hribih, ki ponudijo strme vzpone in spuste, samodejni menjalnik pa je ponujal veliko mero ležernosti na obalni cesti. Le na avtocesti kaže znake, da je pri Mazdi čas za korak naprej in predstavitev osemstopenjskega samodejnega menjalnika. Verjetno bo treba še malo počakati na prihod nove platforme.
Morda najboljši del nove mazde3 je udobje vožnje. Zvočna zatesnjenost, ki jo za razliko od ostalih znamk niso izboljšali z debelejšimi stekli ali dodatnimi zaščitami podvozja in prostora med kabino ter motorjem, pač pa na povsem samosvoj način. Z novo umestitvijo visokotonskih in srednjetonskih zvočnikov. Zatesnjenost je na ravni premijskih znamk. Voznik ima tudi zaradi tega občutek, da sedi v večji mazdi6 in ne v mazdi3. Vožnja je nenavadno tiha tudi pri avtocestnih hitrostih, kjer je prišel do izraza zvok iz 12 zvočnikov novega Bosovega audio sistema.
Mazda3 na slovenske ceste zavija meseca marca. Tovarna ima za Slovenijo za letos rezerviranih 300 vozil. Točne cene bodo znane ob slovenski predstavitvi modela, neuradno pa se bodo z bogato serijsko opremo ( »head-up« zaslon, 360-stopinjska kamera, radarski tempomat, nabor asistenčnih sistemov …), začele pod 20 tisočaki.
a pri AH Fetiharci pa ne pustite vec komentarjev ,ker sem vas razkrinkal ,da je mit ,da AHF ni resnicna oseba ,ker noben novinar ne bi izdelal takih debilnih clankov ,kjer so vsi sami lepotci in lepotice......No novo vprasanje ce… ...prikaži veče AHF obstaja; nastej tri balade Mance Špik? ...sej si napisala v clanku ,da je znana po baladah
Mazda ima odlične bencinske agregate, ki nimajo raznih "turbin" in so posledično zelo zanesljivi avtomobili. Motorji imajo verijgo (ketno) in vsaj do danes še nisem slišal za kakšne težave z verigami, medtem ko verige pri nemški konkurenci niso tako zanesljive.
Haha konkurenca golfu....in koliko jih bodo prodali v sloveniji ? Tri ali stiri ?