Do težav v oskrbi z AdBlue prihaja zaradi visokih cen plina. AdBlue začenja zmanjkovati na račun visokih cen zemeljskega plina. Njegova neodvisna proizvodnja ni ekonomsko vzdržna in je zato del proizvodnje drugih izdelkov. Številni proizvajalci sečnine so se pred kratkim odločili, da bodo zaradi strmega dviga cen zemeljskega plina zmanjšali proizvodnjo sredstva za čiščenje izpušnih plinov in jih delno opustili.
Slovaška naredila velike rezerve
Slovaški mediji so tako pisali, da je proizvodnja v Duslah povezana s proizvodnjo nekaterih gnojil, ki jih je podjetje zaradi že omenjenih visokih cen zemeljskega plina znatno zmanjšalo. Slovaški minister za gospodarstvo Richard Sulík je v negotovi situaciji nemudoma posredoval. Naročil je materialne rezerve, da zagotovijo 500.000 litrov AdBlue za potrebe države. S proizvajalci in distributerji tekočine se je tudi dogovoril, da jo prodajajo izključno za neposredno porabo slovaškim prevoznikom, so zapisali slovaški mediji.
Avtoprevozniki, prevozniki in vozniki so namreč začeli šteti zaloge, potem ko je največji proizvajalec AdBlue v Evropi - Duslo Šaľa - sporočil, da omejuje proizvodnjo na tehnični minimum. Tudi drugi največji proizvajalec v Nemčiji je zmanjšal proizvodnjo, tretji, ki ima sedež na Poljskem, je moral proizvodnjo celo povsem ustaviti.
Alarmi prižgani v Nemčiji
Alarme so prižgali tudi v logistični industriji v Nemčiji. Zvezni minister za promet Andreas Scheuer zato podpira zamisel o organizaciji nujnega srečanja z združenji in politiko. Kot piše Automobilwoche izjemno visoke cene plina povzročajo padec proizvodnje dizelskega aditiva AdBlue, hkrati pa dvigujejo ceno AdBlue v neznano višino. Logistična industrija se zato boji, da bo celoten vozni park tovornjakov in avtobusov obstal. Zato so sprožili alarm.
Zvezno združenje za tovorni promet, logistiko in odstranjevanje (BGL) in Zvezno združenje nemških omnibusnih podjetnikov (BDO) sta v pismu izvršnemu ministru za gospodarstvo Petru Altmaierju opozorila na "preteči padec oskrbe z AdBlue kot bistvenim pomožnim materialom za delovanje tovornih vozil in avtobusov z motorji Euro VI."
Cene so se več kot potrojile
Po podatkih logističnih združenj, se je cena za liter AdBlue dvignila z 19 na 69 centov, vse več dobaviteljev AdBlue pa zdaj ustavlja dobave. Če bi aditiva popolnoma zmanjkalo, 90 odstotkov tovornjakov v Nemčiji ne bi moglo več voziti.
»Dobavne verige bi bile akutno ogrožene, oskrba prebivalstva z blagom in storitvami, pa ne bi bila mogoča," opozarjajo na logističnih združenjih.
Minister za promet Andreas Scheuer je za Handelsblatt pojasnil: "Pozorno spremljamo situacijo, opozorila logistov pa jemljemo zelo resno. Primarni cilj mora biti delovanje dobavnih verig."
Situacijo že občutijo slovenski prevozniki
Da situacija ni rožnata, so nam potrdili tudi nekateri večji slovenski prevozniki, ki tudi že čutijo podražitve sečnine. Na Petrolu so konec oktobra za zurnal24. potrdili, da so proizvajalci AdBlue v EU začeli omejevati proizvodnjo te tekočine, »saj so proizvodni stroški, zaradi zelo visokih cen zemeljskega plina, izredno narasli, posledično je proizvodnja zanje postala nerentabilna.« Pri Petrolu že zaznavajo povečano povpraševanje, ponudba pa se zmanjšuje, kar že povzroča velike pritiske po višjih cenah AdBlue na veleprodajnih trgih. Iz Petrola še zagotavljajo, da imajo trenutno dovoljšnjo zalogo AdBlue, hkrati pa si ves čas prizadevajo za čim bolj nemoteno dobavo iz različnih nabavnih virov.
Obrnili smo se tudi na Ljubljanski potniški promet (LPP). "V podjetju LPP imamo vedno zalogo AdBlue do 14 dni. Takšno zalogo nam omogoča dobavitelj, ki nam zagotavlja, da bo dobava redna tudi v prihodnje," so odgovorili za zurnal24 in pojasnili, da za zdaj primanjkljaja AdBlue na trgu niso zaznali. Letos so sicer mesečno porabili okoli 7.000 litrov tekočine.
Obrnili smo se tudi na Ministrstvo za gospodarski razvoj, kjer so nam pojasnili, da AdBlue ni blago, ki bi spadalo med del strateških zalog in kot takšno hranilo v blagovnih rezervah Zavoda za blagovne rezerve. Gre za blago, ki se prosto prodaja na trgu, zato nimajo podatkov o njegovi porabi, saj naftni trgovci niso zavezani k poročanju o prodaji tekočine AdBlue. Na MGRT za zdaj še niso prejeli nobenih pozivov ali opozoril industrije o pomanjkanju tekočine AdBlue.
Te smrdljivce bi morali prepovedati.
Kdo omejuje in draži zemeljski plin? Komu bo treba spustiti bombo na glavo? Rusi dražijo, Biden bi nam rad prodajal US plin.
Način da se dizle omeji, noben pa ni pomislil, da dizli v glavnem oskrbujejo vso industrijo kar se transporta tiče.....