Avto
49144 ogledov

Med obvezno opremo v prtljažniku mora biti odslej tudi to …

Adblue Elaflex
Avto vam brez tega nujnega dodatka naslednjič morda ne bo želel več vžgati. Kje in za koliko kupiti?

Spreminjajoči emisijski standardi ne vplivajo le na izdelavo avtomobilov, temveč tudi na vzdrževanje. Prehod na emisijski standard euro 6c, ki prične za vse nove avte veljati s 1. septembrom letos, bo vplival tudi na navade lastnikov dizelskih vozil. Če prej ne, bodo morali lastniki novejših sedaj veliko pozorneje spremljati nivo še ene izmed tekočin, ki skrbijo za pravilno delovanje avta - AdBlue.

AdBlue je dodatek, ki pri dizelskih motorjih skrbi za čiščenje izpuha strupenih dušikovih izpustov NOx. Je del selektivnega redukcijskega katalizatorja (SCR), brez te tekočine pa sistem čiščenja ne deluje. V preteklosti in tudi že pri prvi generaciji euro 6 motorjev so sicer nekateri avtomobili za čiščenje uporabljali le filter trdnih delcev, a z zaostritvijo standarda brez Adblueja praktično ne gre več.

AdBlue | Avtor: Žurnal24 Žurnal24

Tukaj pa za lastnike nastanejo posledice. V preteklosti so AdBlue dolivali v namenske rezervoarje le ob obisku rednih servisov, saj je bila poraba relativno majhna. In tudi, ko je sredstva zmanjkalo, je marsikateri motor brez pritoževanja delal naprej.

Če bodo lastniki prebrali najnovejše edicije navodil za uporabo njihovega avtomobila, pa je sprememb kar nekaj. Najprej je tu višja poraba dodatka AdBlue, saj povprečen dizelski avto srednjega razreda glede na opozorila iz uporabniških priročnikov porabi med 1,5 do 2 litra tekočine na 1.000 kilometrov, kar je med 3 in 5 odstotki dizelskega goriva. Pred izbruhom afere Dieselgate in obdobjem zaostrenih standardov je bila poraba precej nižja, le okoli 1 do 2 odstotka. Ker je povprečen rezervoar za AdBlue velik med 15 in 20 litri, to pomeni, da je lahko potrebno dotakati tekočino večkrat letno in to tudi izven servisnih intervalov.

Druga sprememba je, da moderni motorji ne dovolijo več vožnje brez AdBlue. Zato na zaslonu merilnikov opozarjajo voznika na nizek nivo, ko pa se rezervoar do konca izprazni, elektronika ne dovoli več vnovičnega vžiga motorja. Lahko torej ostanete parkirani in takrat vas reši le klic servisne službe, sprehod do bencinske črpalke oz. specializirane trgovine. Morda še najbolj elegantna možnost pa je, da imate v prtljažniku svojega novega avta vedno s seboj manjšo rezervno količino tekočine. AdBlue sicer ni vnetljiv in ni bistveno nevaren za zdravje. A pozor! AdBlue ima omejen rok uporabe, v optimalnih pogojih je lahko skladiščen do največ 18 mesecev.

VW T-roc | Avtor: Saša Despot Saša Despot

AdBlue ni posebej nevaren za zdravje, pri stiku s kožo zadostuje umivanje z milom. Na oblekah ali tapetah pa lahko pusti madeže.

Kje ga (ceneje) točiti?

Možnosti so tri:

Najdražja možnost je, da tekočino kupite sami v ročki (običajno 5 ali 10 l) in jo natočite skozi dolivno odprtino, ki se največkrat nahaja kar poleg odprtine za gorivo. Liter AdBlue v tem primeru stane preračunano od 1,6 evra pa celo do 3,3 evra na liter, kot je cena v spletni trgovini slovenskega naftnega trgovca. Za 15 litrski rezervoar torej vsaj 24 evrov.

Malce cenejša možnost so servisi. Naše poizvedovanje med različnimi pooblaščenimi servisi je pokazalo, da vam za liter AdBlue v povprečju zaračunajo nekaj manj kot evro na liter. Potem pa je tu še strošek točenja, ki znaša kakih pet evrov - za 15 litrski rezervoar bi torej moralo biti 20 evrov dovolj.

Najcenejše pa boste do AdBlue prišli na točilnih avtomatih na črpalkah za tovornjakarje - v Sloveniji jih je čez 70, večinoma so ob avtocestah in drugih glavnih prometnicah. Tam je cena za liter le okoli 0,70 evra, našli pa smo enega, kjer bi natočili lahko že za 0,39 na liter. Torej je rezervoar poln že za precej manj kot 10 evrov.

AdBlue | Avtor: Žurnal24 Žurnal24

A bodite zelo pozorni, da sredstva ne zlijete v dizelski rezervoar, ali pa goriva v rezervoar za AdBlue. Že nekaj kapljic dizla lahko onesnaži celoten rezervoar za AdBlue in onemogoči delovanje prečiščevanja izpuhov. V tem primeru nikar ne zaženite motorja, potrebno je praznenje rezervoarja.

Izpuh | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

Ste vedeli, kaj vse je vgradnja rezervoarja za AdBlue povzročila?

- Ker tekočina pri -11 stopinjah Celzija zmrzne, morajo imeti avtomobili dodatne grelce, ki jo ohranjajo pri ustrezni temperaturi. 

- Zaradi vgradnje rezervoarja za AdBlue so se pri Mazdi morali odpovedati drugi izpušni cevi, ki je zadnje desetletje krasila najmočnejše dizelske različice pri modelu mazda6.

- Resnična: pride lastnik novejšega avtomobila na bencinsko črpalko in reče: "Pet litrov Clearbluja, prosim."

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 9
  • vzev 21:19 30.julij 2018.

    Pač zopet nekaj kaj so si izmislili, da navadnemu človeku otežijo življenje. Drugače pa že sedaj obstajajo naprave, ki avto prilisičijo, da misli, da ima dovolj te tekočine. In seveda si bom to namestil, takoj ko bom imel avto, ki ...prikaži več bo zahteval ta addblue. Ker od tega nimam popolnoma nobene koristi.

  • Snežinko 19:00 30.julij 2018.

    Andrej, tokrat si pa z naslovom popolnoma v temo brcnil! Prosim lepo, no...obvezna oprema v prtljažniku? Daj mi povej: a s praznim tankom avto vžge? Ne? Imamo rezervno kantico v prtljažniku? Katastrofa... a to res čez mrtve samo za čimveč klikov ali kaj???

  • TistoPravo 16:04 30.julij 2018.

    Vedno se najdejo in se bodo najdli nadomestki...v tem primeru mogoče celo tud voda, deluje...in avto bo užgal brez adblueta...tekočina je tekočina, voda pa univerzalno vsepovsod paše...celo v nafto...pa tud za naravo se s tem naredi nekej, poleg tega da ...prikaži več je treba manjkrat v službo ker namesto dragega dodatka vodo uporabiš haha