Avto
1656 ogledov

Ko ti računalnik določa, kakšna bo tvoja vožnja

Volkswagen passat GTE
1/15
Gregor Prebil
Predvsem pri elektrificiranih vozilih s polnilnim kablom je pomembna tudi pamet avtomobila, ne le voznika. Preizkusili smo, kako pameten je po prenovi volkswagen passat GTE.

Volkswagen je prenovil svoj uspešni managerski avto srednjega razreda passat. Na prvi vožnji v okolici Frankfurta v Nemčiji smo preizkusili nove tehnične sladkorčke (beri: asistenčne sisteme), vozili pa smo tudi priključnega hibrida, ki ima po novem večjo baterijo, kar pomeni večji doseg in večjo uporabnost. Novost je tudi ta, da k povečanju dosega pomembno pripomogla passatova stalna povezanost s spletom in s tem navigacijo v živo, s čimer lahko še podaljšamo brezemisijsko vožnjo, ali pa porabo bencina zmanjšamo na minimum.

Volkswagen passat GTE | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Polnjenje baterije traja tri ure in pol iz polnilnika za izmenični tok, kar je približno dve uri več od običajnega polnjenja na domači vtičnici;

Volkswagen passat GTE | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

GTE boste od preostalih pasatov še naprej ločili po kratici GTE na karoseriji, ko boste dobro pogledali pa še po dodatni reži na sprednji maski, kamo priključimo kabel za polnjenje baterije, ki po novem ponuja kar za 31 odstotkov večjo kapaciteto. To pomeni, da je lahko po novem v njej shranjeno za 13 kWh energije, s tem pa se, tako so nam povedali Volkswagnovi strokovnjaki na električni delavnici GTE, električni doseg po kriterijih novega ciklusa WLTP pri variantu (karavanu) poveča na do 55 kilometrov, pri limuzini pa še kilometer več. Pretvorjeno v vrednosti po starem NEVC ciklu merjenja porabe bi to pomenilo okoli 70 kilometrov, ali 20 kilometrov več kot s staro, manjšo baterijo. To pomeni, da se lahko teoretično nekdo, ki se vozil v službo iz Kamnika v Ljubljano in nazaj, in avto polni na domači hišni vtičnici, vozi le na elektriko. Seveda, če avto uporablja samo za pot v službo in nazaj. Pa je res tako?

Volkswagen passat GTE | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Passat GTE bi bil lahko zanimiva izbira tudi z vidika uporabnikov službenih vozil; ti morajo npr. v Nemčiji mesečno namesto davka v višini 1,0 odstotka bruto cene novega avtomobila plačati le 0,5-odstotni davek. 

Volkswagen passat GTE | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Skoraj. V okolici Frankfurta smo prevzeli karavanskega passata GTE s polno baterijo in se vozili po okoliških vaseh in slikovitih podeželskih cestah. Nismo vozili niti hitro, niti počasi, le ves čas smo imeli vključen način EV, to pomeni, da je bil bencinski motor ves čas izklopljen. In imeli smo vklopljeno klimo, avtoradio, žaromete. Elektrike je zmanjkalo po 43 kilometrih. A potenciali vozila so večji. Namen inženirjev je seveda bil čim več vožnje, tudi v enem kosu, narediti na elektriko, kar priključni hibrid tudi omogoča, a tudi to, kako čim bolj racionalno izkoristiti potencial elektromotorja in baterije, da bo tudi na daljših relacijah, kjer bo moral elektromotor sodelovati z bencinskim, omogočil dovolj električne energije za brezemisijsko vožnjo v mestnem ciljnem okolju. Na delavnici so nam namreč razložili, kako so na novo konfigurirali hibridni režim, da je razporeditev delovanja v električnem režimu čim bolj smiselna.

Volkswagen passat GTE | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

S pomočjo vgrajene eSIM-kartico in novega multimedijskega sistema je passat tudi vseskozi v živo povezan z vsemi informacijami, ki se dogajajo na poti in v prometu. Sploh, če v navigacijski sistem vnesemo pot s končnim ciljem. Takrat se poveže tudi z različnimi servisi. Na zaslonu nam označi tudi različne postaje za polnjenje baterije, restavracije in še marsikaj. To pomeni tudi, da avto, ker pozna pot, že vnaprej ve, kaj bo sledilo za ovinkom, ali bo tam klanec in bo rekuperiral energijo ob spustu, ali bo krožišče, nov ovinek in bo primerno samodejno zmanjšal hitrost, in tudi ve, kako je najbolje optimizirati skladno ali posamezno delovanje bencinskega motorja in električnega motorja, da bo izkoristek energije v bateriji kar najboljši, vožnja pa čim dlje časa in čim več kilometrov brezemisijska.

Volkswagen passat GTE | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Prvi vtisi

Živahen 1.4 TSI motor s 115 kilovatov moči deluje uglajeno in hkrati živahno. Šeststopenjski avtomatski DSG menjalnik z dvojno sklopko se zdi na trenutke len, a se odzove, ko voznik to odločno izrazi, na primer ko prestavite v nižjo prestavo ali ob pospeševanju, sicer pa je GTE najboljši pri zelo lahkotni vožnji po mestu. Baterije prinašajo dodatno maso, kar se je v primerjavi s klasičnim dizelskim pasatom variant navkljub opcijskim prilagodljivim blažilnikom občutilo. Passat GTE ni okoren, le pri okretnosti je bil občutek malenkost »težji na volanu«. V režimu GTE pa je že zelo dinamičen avto.

Volkswagen passat GTE | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Na daljših relacijah in pri hitrostih nad 130 km/h elektromotor pomaga bencinskemu motorju (TSI). Pri tem električno zaviranje z motorjem deluje kot dodaten povečevalec moči, ki predvsem v športnem režimu GTE nudi povsem drugačen način razmaha moči – elektromotorji namreč že takoj po zagonu ustvarjajo maksimalni navor. Razložili so nam, da je aktualni priključni hibridni pogon passata GTE tehnološki gradnik za novo dobo električne mobilnosti, kar pomeni brezemisijska vožnja v mestu in učinkovitost na dolgih relacijah. Sistemska moč passata GTE je 160 kW (218 KM), vozilo pa že izpolnjuje mejne vrednosti emisij v skladu z izpušnim standardom Euro 6d, ki bo za nova vozila začel veljati leta 2021. 
 

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.