Po karavanski in petvratni kombilimuzinski različici nove generacije i30, so pri Hyunaiju najavili pred časom najavili še dve izvedenki modela i30. Fastbacka, gre za nekakšno kupejevsko različico i30 s podaljšanim zadkom, drugi pa je prvi športni model i30 N, ki je že na voljo tudi na slovenskem trgu.
Hyundai je leta 2014 predstavil novega vodjo oddelka za preizkušanje vozil in razvoj visokozmogljivih vozil Alberta Biermanna, ki je svoje izkušnje in znanje nabiral kot šef slavne BMW M divizije. Prav Biermann je s svojo ekipo razvijal vozilo v R&D centru v korejskem Namyangu in na znamenitem nemškem dirkališču Nürburgring.
Hyundai je z novo generacijo i30 vstopil tudi na področje, kjer kraljujejo priznane športne znamke GTI, ST in drugi. Svojo športno znamko so Korejci poimenovali N, kar simbolizira šikano. Avtomobil so pilili na slavnem Nürburgringu, kjer so temeljito testirali tudi na zadnji dirki 24 ur Nürburgringa. V primerjavi s standardnim i30 ima povsem novo prednjo premo, krmilni mehanizem, elektronsko blokado diferenciala in elektronsko nadzirano vzmetenje.
Pri Hyundaiu so bili po testiranjih samozavestni in pravili, da so na dirkališču povsem enakovredni najbolj priznanim konkurenčnim modelom.
Dve različici dvolitrskega turbobencinarja
Hyundai ima v ponudbi pravzaprav dve različici modela i30 N, in sicer osnovno z 2,0-litrskim motorjem s 184 kilovatov moči (250 KM) in zmogljivejšo (paket performance) z 202 kilovati moči (275 KM) in 353 Nm navora. Pri prvi je pospešek od 0 do 100 km/h v 6,4 sekunde, pri zmogljivejši pa v 6,1 sekunde. Največja hitrost s performance paketom je 250 km/h.
Moč se v obeh primerih na cesto prenaša s pomočjo šeststopenjskega ročnega menjalnika, za hitrejše speljevanje z mesta pa ima funkcijo launch control. Voznik lahko s pomočjo tipk na volanu izbira med petimi režimi vožnje: Eco, Normal, Sport, N in N Custom. Pri Hyundaiu kot ekskluzivnost poudarjajo športni izpuh s prav posebnim, rezkim zvokom.
Posebnosti je pravzaprav ogromno, saj mora N prenašati veliko večje sile, zato so tudi materiali marsikje drugačni. Večino se niso zanašali na uveljavljene dobavitelje, ampak so jih razvili kar sami, vključno z zmogljivimi zavorami.
Številne posebnosti
Pohvale vredno i30 N že navzven z oblikovnimi posebnostmi, ki ne skrbijo le za estetiko, ampak tudi za vozno dinamiko, kaže, da gre za športen avto. Da gre za Hyundaia izdaja značilna kaskadna maska z logotipom N, ima večje reže za zajem zraka, črno obrobo okoli žarometov, za pikantnost skrbijo rdeče obrobe po karoserije, rdeče zavorne klešče z oznako N, pa športni pragovi v črni barvi, razširjeni koloteki, dve izpušni cevi, spojler in najmanj 18-palčna kolesa z zmogljivimi Michelinovimi pnevmatikami oziroma 19-palčna kolesa s posebej razvitimi Pirrelijevimi pnevmatikami za i30 N.
Tudi znotraj posebnosti ne manjka. Serijski je 5-palčni zaslon na dotik, za doplačila pa je na voljo 8-palčni, na katerem se tako kot na instrumentalni plošči vozniku izpisujejo številni podatki povezani z vožnjo: kazalnik prestav, delovanje turbopolnilnika, merjenje pospeškov, vmesnih časov ... Voznik lahko preko zaslona uravnava zaporo diferenciala, prilagaja nastavitve menjalnika, motorja, stabilnost vozila …
Posebni za i30 N so športni sedeži s poudarjeno bočno oporo, ki so lahko oblečeni v kombinacijo velurja in usnja ali blaga, v obeh primerih z vtkanim logom N na hrbtišču. Posebej zasnovan za N je tudi večfunkcijski volanski obroč.
Cena znana
Pri Hundaiju ponujajo dva opremska paketa, i30 N in i30 N performance. Za prvega je treba odšteti 27.990 evrov, za zmogljivejšega, ki prinaša še cel kup sistemov za pomoč vozniku pa 32.990 evrov. i30 performance je na voljo tudi zgolj z močnejšim motorjem, in sicer za 2.300 evrov.
Tudi v primeru športnega modela Hyundai zagotavlja 5-letno tovarniško garancijo brez omejitve prevoženih kilometrov.
_ dai dai dai
_ iii aaa
Previsoka cena! Če bi želeli biti konkurenčni ter prodajno uspešni. Prvi max 23.000€, druga močnejša različica: 26.000€. To je avtomobil brez pedigreja in takšno navijanje cene je smešno.