Hyundai grand santa fe me je pustil razdvojenega. Pri raziskovanju vseh njegovih lastnosti, sposobnosti in zmogljivosti mi je odzvanjal v ušesih parafrizirani reklamni stavek: “To pa še ni vse, če kupite grand santa feja v naslednje pol ure, boste poleg za isto ceno dobili še …” Kar ni in ni mu zmanjkalo tega in onega.
Notranja uporabnost na visoki ravni
Zunanja postava velikega korejskega suva deluje po medgeneracijski prenovi bolj prestižno, masivno. Od manjšega santa feja ga ločijo detajli, še bolj pa dolžina, saj ga je v hlačah prek 4,9 metra. Čeprav ima daljšo medosno razdaljo, je ta še vedno znatno krajša od nove generacije premijskih suvov. A to ne pomeni, da trpi za notranjo tesnobo, grand santa fe je resnično prostoren suv, ne glede na katerem izmed sedmih sedežev sedite.
Tudi v tretji vrsti se da potrpeti, za še boljše vzdušje tam zadaj poskrbi serijsko ločeno upravljanje s klimatizacijo. Grand santa fe se na tej točki ne zadovolji, temveč ponuja tudi vzdolžno pomično drugo klop (razmerje 2:1), seveda z nastavljivimi naslonjali ter podiranjem v ravno dno. Ko sta zadnja sedeža podrta v dno (kar seveda jemlje nekaj prostora), je na razpolago čez 600 litrov. Prav enoprostorsko. Le za odstranjen rolo je potrebno ob uporabi vseh sedežev najti v stanovanju ali garaži nekaj malega prostora.
Mešanica sodobnega in preživetega
Testni avto z bogatejšo izmed obeh oprem impression ni skoparil pri seznamu dodatkov. Usnjeni in udobni električno gnani prednji sedeži, ki znajo tudi hladiti, pomična panoramska streha, serijski paket asistenčnih sistemov vključno z aktivnim radarskim tempomatom, parkirnim asistentom in 360-stopinjskim pogledom kamer, 220-voltna vtičnica ...
Če ima dovolj prostora, se na terenu izkaže
Infozabavni sistem je spodoben, grafično nič posebnega, vzame si tudi čas za premislek, ko nekaj želimo od njega. Pozitivno pa me je presenetila odločnost avta za spopad z zaostrenimi razmerami na cesti. V nasprotju z marsikaterim modernim suvom grand santa fe ni pozabil na terenske zmogljivosti, saj 4x4 pogon dopolnjujeta asistent za spust in zaklep pogona na 50:50, pa še rezervno kolo je polne velikosti. A v takšni terenski vlogi si ga bolj predstavljam na kakšni puščavski sipini kot pa na ozki slovenski stezici - masa in rajdni krog nista na strani okretnosti.
Že podatka, da dizel za svojih 147 kW potrebuje prostornino 2,2-litra, menjalnik pa ima (le) šest stopenj, po svoje govorita o tem, da voznik v grand santa feju naj raje ne pričakuje zadnjega krika pogonske tehnologije. Tudi poraba ni nizka, prej na ravni šestvaljnika kot štirivaljnika.
Vendar preizkušen dvojec motor-menjalnik v akciji nikakor ne razočara, grand santa fe je lahko na avtocestni ravnini prav hiter avto. Pred ovinki pa voznik samodejno popusti pedal za plin, saj prenašanje mase sem in tja izdatno giblje vogale avtomobila.
Lekcija manjšega brata
Hyundai ima ljudskega in vsestransko zelo všečnega kompaktnega suva, tucsona. A tucson in grand santa fe imata na pogled zelo malo skupnega, saj sta predstavnika zelo različnih generacij. Da bo uspešen tucsonov recept, ki se pri nas meri v štirimestnih prodajnih številkah, Hyundai zmogel prenesti med zahtevnejšo klientelo, ki je pripravljena za avto plačati 50 in več tisoč evrov, bo torej potrebnega nekaj več od odlične uporabnosti, udobja in dokazane trpežnosti.
Čeprav je po ceniku tudi v najbogatejši različici postavljen bistveno nižje od premium izdelkov, kot so audi Q7, BMW X5, MB GLE ali volvo XC90, je po drugi strani jasno, da se z njimi za kupce ne more kosati na istem filozofskem bojišču. Različni dodatki, udobje in vsestranska uporabnost v takšnem cenovnem okvirju avtomobilov niso vse, če prej ne, mu zmanjka v detajlih, prefinjenosti in vožnji, ki v veliki meri trpijo za posledicami nekaterih že odsluženih rešitev.
Podatki o vozilu: hyundai grand santa fe (impression)
Motor: 2.199 cm3, turbodizelski, 147 kW (200 KM) pri 3.800 vrt/min.
Navor: 440 Nm od 1.750 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.905 × 1.885 × 1.695, medosna razdalja 2.800.
Prtljažnik (v litrih): ni podatka - 604 - 1.842 (tri vrste - dve vrsti - ena vrsta)
Poraba na testu: 8,9 litra/100 km (mešani cikel), izpust 184 g CO2/km.
Zmogljivosti: 201 km/h, 9,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena (redna): 54.870 evrov
Plusi: Notranja prostornost, izredno bogata serijska oprema, cena.
Minusi: samo en motor, pomanjkanje karizme.