Prav Korejci so v zadnjem desetletju ali dveh napredovali do te mere, da se lahko danes povsem konkurenčno kosajo z „evropskimi“ avtomobili. To pravzaprav niso več avtomobili iz daljnega Vzhoda, pač pa sta tako Kia, kot Hyundai svoje proizvodne oddelke že zdavnaj ustanovila v Evropi. Tu poteka tudi razvoj. Kljub temu morajo, vsaj v Sloveniji pa še kje, kjer so navajeni na avtomobile v prvi vrsti nemških znamk, stalno poudarjati, da so hyundaii in kie avtomobili oblikovani, razviti in izdelani v Evropi.
Korejci so šli v lovu za evropskim kupci celo tako daleč, da so BMW, VW in drugim pobrali najboljše strokovnjake, ki so prispevali k boljši dinamiki vožnje in obliki. Hyundai in Kia imata na primer v svojih vrstah guruja avtomobilskega oblikovanja Petra Schreyerja.
24 centimetrov več za prtljago
Vse našteto je razlog, da je zadnja generacija korejskih vozil zelo konkurenčna vozilom koncerna VW in tudi drugim evropskim modelom. A temu primerna je tudi cena. Dokaz za to je karavanski hyundai i30 wagon, ki je v Sloveniji na prodaj že od meseca julija. Njegovo kombilimuzinsko različico smo spoznali že v začetku leta in jo tudi preizkusili na testu.
I30 wagon ohranja enako medosno razdaljo in tudi prostornost kabine. Najbolj se od petvratnega „hatchbacka“ razlikuje po 24 centimetrov daljšem zadku, ki prinaša več prostora za prtljago. 602 litra, če smo natančni, oziroma 1650 litrov, če podremo zadnje sedeže. Oboje ga uvršča v razredni vrh, uporabnost prtljažnega dela pa povečuje dvojno dno.
Karavan se od kombilimuzine spredaj oblikovno praktično ne razlikuje, medtem ko zadaj streha in zadnja stekla ustvarjajo zanimivo padajočo podobo. Zadnji del daje poudarek na vodoravnosti. Avto ima lahko polne LED luči in vse druge tehnikalije, ki jih je predstavila že kombilimuzina.
Varnost serijsko
Že serijsko sam zavira, opozarja na zaspanost za volanom, ponoči samodejno zasenči žaromete in opozarja voznika, če brez vklopljenega smernika zapusti vozni pas. Za doplačilo zaznava tudi pešce in sam zavira pred njimi, če voznik tega ne stori, pametni tempomat sam vzdržuje varnostno razdaljo do vozil spredaj, senzorji prepoznavajo vozila v mrtvem kotu in na to opozarjajo voznika, kamera na vetrobranskem steklu prepoznava prometne znake in jih vozniku izrisuje na večpredstavnostnem zaslonu, znaki se obarvajo, če voznik vozi prehitro. Uporaben pomočnik je tudi sistem za opozarjanje na prečni promet, kar pomeni, da voznik ob vzvratni vožnji ve, če se mu s strani od zadaj približuje drugo vozilo ali kolesar.
Podvozje so mu umerili v nemškem centru Hyundaija v Rüsselsheimu, v ta namen so ga zapeljali celo na progo v Nürburgringu. Izdelovali ga v češki tovarni v Nošovicah.
S popustom pod 15 tisočaki
Motorizacija je enaka tisti v kombilimuzini. To pomeni trije bencinski in dva dizelska motorja, ki so v osnovi vedno kombinirani s šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Sedemstopenjski dvokslopčni menjalnik je na voljo za 1.500 evrov doplačila.
1,4-litrski atmosferskim motor je osnovni, zmore 73,5 kilovata moči (100 KM), 1,0-litrski trivaljni turbo bencinski motor zmore 88 kilovatov moči (120 KM), 1,4-litrski, prav tako tlačno polnjeni motor pa 103 kilovate moči (140 KM). 1,6-litrski turbodizelski motor je na izbiro v različicah z 81 ali 100 kilovati (110 ali 136 KM).
Na voljo so štiri stopnje opreme. V kombinaciji z osnovnim bencinskim motorjem hyundai i30 wagon stane 16.690 evrov, oziroma 14.690 evrov z odbitim akcijskim popustom v višini 2.000 evrov. To je 700 evrov več od primerljive petvratne kombilimuzine. Dizelski karavan stane najmanj 20.140 evrov,oziroma 18.140 evrov z upoštevanim popustom.
Letos naj bi slovenske tablice dobilo 500 hyundaijev i30, od tega bo 200 karavanskih različic.
Ne samo avto in pes, tudi motor mora pri hiši biti nemški!
Ne rabi bit nujno nemški. Vsekakor pa ne sme biti Hyundai.
Enkrat nemški avto in nikoli več nemški avto ...... polovica slovencev pa itak ne zna vozit ker se zanašajo na opremo v vozilih .... to so jalovi šoferji ....škoda besed