V središču |
- audi A4 avant
|
Tako kot je to v zadnjih letih že običaj, je veliko pozornosti namenjene ekologiji, predvsem manjšim, vse čistejšim, a še vedno zmogljivim motorjev z notranjim izgorevanjem, ki lahko avtomobile poganjajo samostojno ali s pomočjo elektrike.
Zelo zanimive pa so tudi predstavitve raznovrstnih drugih tehnologij, ki so bile donedavna še fantazija, že v nekaj letih pa bodo vgrajene v vsa nova vozila. Naj omenimo zgolj prodor interneta v avtomobile ter različne sisteme za preprečevanje nesreč.
Ogled novih avtomobilov je bil 4. in 5. marca rezerviran za novinarje, nato pa je prišla na svoj račun tudi preostala javnost. Zadnji dan avtosalona bo 16. marec.
Najpomembnejše premiere:
Kupe 8C competazione je bil že zvezda lanske Ženeve, tokrat pa je predstavljen model spider, torej različa s spravljivo streho. V avtomobilu je poleg izvirne alfine elegance, pomešane z močnimi čustvi, združena še vrhunska tehnologija. Za pogon skrbi 4,7-litrski osemvaljnik s 331 kW (450 KM) moči. Svetovna premiera.
Audi
Svetovna premiera
A4 karavana.
Od predhodnika je daljši za 12 centimetrov, lega na cesti je še izboljšana, prostora v prtljažniku
je za 490 litrov. V povprečju ga poganjajo za osem odstotkov močnejši motorji, ki so tudi
varčnejši. Evropska premiera modela TTS/TTR.
BMW
Evropejci lahko prvič občudujejo model
X6, ki naj bi
že maja zapeljal tudi na slovenske ceste. M3 cabrio je po kupeju in limuzini še tretja različica
serije M3. Oblika je v veliki meri pobrana iz običajnega cabria, tehnologija (tudi osemvaljni
štirilitraš s 309 kW) pa je tudi že znana iz kupeja. Druga BMW svetovna premiera je serija 1
kabrio.
Novi C5 je prvič urando na ogled tudi kot karavan. V drugi generaciji se je avtomobil znebil baročne oblike predhodnika in je precej bolj dinamičen na pogled. Slovenci bodo lahko prve petice prevzeli junija. Njegova posebnost sta dva različna tipa podvozja in pestra pogonska paleta. Citroën v Ženevi predstavlja tudi prenovljenega berlinga.
Fiat
Italijani predstavljajo kompaktnega dostavnika fiorino, ki tako zaokrožuje trojajčno
druščino, v katero spadata še peugeot bipper in citroën nemo.
Na razstavni prostor Kölnčanov je usmerjenih veliko kamer in fotoaparatov. Nestrpno pričakovani SUV kuga se je končno predstavil v serijski različici. Proizvodni trakovi so se sicer že zagnali, a bodo morali Slovenci nanj čakati še pol leta. Druga prav tako težko pričakovana svetovna premiera Forda je bila nova generacija fieste, ki v največji meri temelji na odmevnem konceptu verve. Za piko na i je poskrbel še focuc coupe-cabriolet.
GMC
Američani prihajajo v Ženevo s kupom evropskih premier, ki so sicer sijale že januarja v
Detroitu. Pokazali so odmevni koncept kupeja cadillac CTS, model cadillac CTS-V in najhitrejšo
korveto doslej, ZR 1. Tukaj je tudi hummer Hx, novi trivratni aveo in nostalgični HHR.
Novi accord je na ogled v limuzinski in karavanski različici. V primerjavi s sedanjo generacijo naj bi bil njegov adut športnejši videz in izboljšani motorji. Še v tej polovici leta se bo začela prodaja tudi v Sloveniji.
Hyundai
Korejski velikan predstavlja prenovljeno sonato.
Infiniti
Japonska luksuzna podružnica Nissana je prvič doslej svetovno premiero predstavila
izven ZDA. Druga generacija coupe-crossoverja FX obljublja še bolj brezkompromisno vožnjo v vseh
vremenskih pogojih. Poganjali ga bodo šest- in osemvaljniki. Obljublja veliko napredne tehnologije,
ki bo avtomobil uvrstila pred konkurenco. Posebej za evropski trg pa je bil razvit razred G.
Jaguar
Kot že ime pove, je XKR-S dodatno s stereoidi podprt model XKR. Mačko (ali bolje tigra)
poganja 4,2-litrski V8 motor s 306 kW (416 KM) in šeststopenjska avtomatika.
Kia
Prototip soul nakazuje nove oblikovalske smernice korejske Kie. Verjetno pa bo po konceptu
obliko povzel tudi novi tovarnin kompaktni SUV, ki bo predvidoma predstavljen prihodnje leto.
Evropska premiera eco cee'da z ekološkim in varčnim 1,6-litrskim dizlom.
Evropejci lahko prvič občudujejo LRX concept.
Lamborghini
Model gallardo je dobil nekoliko obnovljeno različico, ki so jo poimenovali LP550.
Poganjal ga V10 motor s 5,2 litri prostornine in 404 kW (550 KM).
Lexus
Roadster F je prototip luksuznega roadsterja, ki je prvič na ogled na Stari celini.
Model IS-F v sebi skriva petlitrski V8 motor s 311 kW (423 KM), s katerim se želi kosati z BMW
M3.
Legendarna italijanska znamka se namerava na pota stare slave vrniti z delto.
Maserati
GranTurismo S
je močnejša različica lani predstavljenega kupeja. Uporablja isti V8 4,7-litrski motor 331 kW (450
KM), kot je vgrajen v alfo romeo 8C competazione.
Maybach
Svetovna premiera serijskega
maybacha 62 S
landauleta.
Mazda
Na ogled je petvratna
mazda2.
Mercedes-Benz je svoj prostor dodobra napolnil z novostmi, saj jih je v Ženevo pripeljal kar pet. Najprej je tukaj CLC, naslednik sport kupeja razreda C. Podobnosti s sedanjo generacijo limuzine C so očitne predvsem spredaj. Druga novost je nekoliko spremenjeni roadster SL, in njegov manjši brat SLK, ki je bil prvič na ogled že v Detroitu. Nekoliko spremenjen je tudi štrivratni kupe CLS. Peta zvezda iz Stuttgarta pa je CL500 4MATIC, štirikolesno gnani prestižni kupe, ki do prve stotice potrebuje 5,4 sekund.
Mini
Modela clubman in mini sta dobila še različici John Cooper. Navzven se to vidi po 18-palčnih
platišščih in drugih dodatkih, med vožnjo pa po na 155 kW (211 KM) povečani moči motorja.
Mitsubishi
Concept S je
petvratna različica lancerja, ki naj bi prav kmalu šla v serijsko proizvodnjo.
Končno si lahko tudi Evropejci v živo ogledujejo športnika GT-R, japonskega rivala porschejem in podobnim evropskim biserom. Na ogled je tudi nekoliko pomlajeni murano.
Peugeot
Objava serijske proizvodnje
športnega kupeja
308 RC-Z je požela največ pozornosti, preostanek so si razdelili 308 SW, partner tepee in
bipper tepee.
Twingo je dobil še različico sport, ki bo prav tako kot preostali twingi izdelovan v Novem mestu. Še bolj zanimiv je prvi Renaultov "terenec" koleos, predstavljena bo športna laguna GT, ki krmili tudi z zadnjim kolesnim parom, medtem ko megan concept napoveduje naslednjo generaciojo megana.
Rolls-Royce
Petičnim kupcem, ki jim ni treba gledati na denar, je namenjen
phantom
coupe.
Seat
Leon ecomotive je španski odgovor na vse ostrejše zahteve po varovanju motorja.
1,9-litrski dizel s 77 kW (105 KM) ima vgrajen filter trdnih delcev in porabo 4,5 litra na 100
kilometrov. Ob tem naj bi na prevožen kilometer v zrak izpustil le 119 gramov CO2. Tukaj je
še bocanegra, se bo kmalu prelevila v serijsko ibizo.
Superb druge generacije je zrasel v dolžino. Moderna tehnologija, udobje in preverjeni motorji iz koncerna VW naj bi tovarni dokončno povrnili veljavo proizvajalca luksuznih limuzin, ki jo je imela pred desetletji.
Subaru
Štirikolesni pogon in bokserski motorji so zaščitni znak Subaruja. Sedaj mu je uspel velik
preskok, saj je predstavil prvi dizelski bokser, ki bo združil vse dobre lastnosti takšne
razporeditve valjev in dizelskega pogona. Za začetek ga bodo gradili v legacyja.
Indijski proizvajalec je v Ženevi med najbolj obleganimi. Kako tudi ne, ko pa je s seboj pripeljal nanota, najcenejši avtomobil na svetu. Še bolj kot zaradi nana pa je indijski proizvajalec te dni zanimiv zaradi skorajšnjega nakupa Jaguarja in Land Roverja, ki sta bila sedaj pod okriljem Forda.
Toyota
IQ concept je po pol leta od predstavitve v Frankfurtu dobil serijsko obliko. Napoveduje
konkurenco smartu.
Scirocco je novo-staro ime znotraj Volkswagnove palete vozil. Športni kupe predrznih oblik ima visoke. Evropejci lahko prvič občudujejo passata CC. Golf variant je dobil še štirikolesni pogon, družini bluemotion pa se je pridružil sharan.
Volvo
XC60 je poln
napredne tehnologije in švedski odgovor na vedno bolj popularni podrazred kompaktnih terencev za
cestno rabo. Slovenci se bodo z njim le stežka vozili pred božičem.