V Evropi je pogon AWD na voljo le z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom in dvolitrskim štirivaljnim dizelskim motorjem Ingenium s 133 kilovatov moči (180 KM). To je motor, po katerem Evropejci najbolj povprašujejo.
Tako kot povsem nova modela XF in športni terenec f-pace tudi XE uporablja sistem AWD s porazdelitvijo navora na zahtevo, ki vključuje razdelilno gonilo s paketom večlamelnih mokrih sklopk in pogon sprednje pogonske gredi z verigo. Sistem preklopi iz pogona izključno na zadnji kolesni par v štirikolesni pogon v 165 milisekundah.
Pri običajni vožnji je ves navor motorja dodeljen zadnji osi, s tem pa ohranja vozno dinamiko s pogonom na zadnji kolesi. Pri stalnem štirikolesnem pogonu to ni možno, hkrati pa pri takšnem sistemu sicer prihaja tudi do večjih izgub.
Navor na vsa štiri kolesa le po potrebi
Koliko navora in kdaj ga dodeliti, določa inteligentna dinamika pogona (IDD) – tehnologija nadzora in upravljanja, ki so jo v celoti razvili in umerili v ‘domačem’ razvojnem oddelku, prvič pa so jo uporabili v modelu f-type AWD.
S podatki tipal odmika od smeri, bočnega pospeška in zasuka volana IDD stalno ocenjuje trenje med pnevmatikami in cestiščem ter stopnjo izkoriščenosti razpoložljivega oprijema stične površine vsake pnevmatike. IDD deluje s predvidevanjem in uveljavlja kontrolne strategije, obenem pa upošteva povratne odzive. Za večjo učinkovitost štirikolesnega pogona je IDD povezan s sistemom za dinamični nadzor stabilnosti (DSC), sistemom nadzora vektorjev navora in Jaguarjevim nadzorom pogona.
Če IDD predvidi, da se kolesa na zadnji osi bližajo meji razpoložljivega oprijema, prenese navor kolesoma na sprednji osi. S prenosom navora na sprednjo os lahko z ublažitvijo odmika od smeri pomaga tudi pri preprečevanju prekrmiljenja med hitro vožnjo skozi ovinke.
Prilagodljivi odziv na različne površine
Učinkovitost štirikolesnega pogona so nadgradili z možnostjo prilagodljivega odziva na različne površine (AdSR). Ta sistem, ki temelji na tehnologiji Terrain Response družbe Jaguar Land Rover, prilagaja odziv dušilne lopute, menjalnika in sistema DSC vrsti cestišča ter pomaga vozniku tudi v najbolj zahtevnih pogojih.
AdSR nadomešča načine za dež, led in sneg v Jaguarjevem nadzoru vožnje (Drive Control) in deluje v celotnem obsegu hitrosti Jaguarja XE. Za kar najboljše izkoriščanje razpoložljivega oprijema AdSR poskrbi za še natančnejšo optimizacijo sistemov vozila.