Avto
130 ogledov

Evoque se ne bori le z robniki, tudi z vodo in skalami

Range rover evoque
1/21
Gregor Prebil
Prenova je range roverju evoque prinesla veliko nove tehnologije, izboljšan pogonski sklop, še naprej je naprodaj v kombinaciji s pogonom spredaj (2WD) in vsekolesnim pogonom (4WD), celo dvema. Na prodaj je kot trivratni kupe in petvratni model, do konca leta se bo pridružil še kabriolet. Cene se začnejo pri 35.850 evrih, prvi kupci pa bodo brezplačno prejeli paket dodatne opreme v skušni vrednosti 4.500 evrov.

Evoque sodi v Land Roverjevo družino poimenovano range rover – gre za najbolj prestižna vozila ugledne znamke, ki stavi na klene terence, kot sta land rover defender in modernejši land rover discovery sport.

S prenovo modela evoque, ki ni bil deležen večjih sprememb na zunanjosti, je zdaj prenovljena večina palete premium izdelovalca vozil. Evoque kljub izgledu modernega športnega terenca ni namenjen le vožnji po asfaltu, pri znamki pravijo, da je dober tudi izven asfalta in primeren tudi za bredenje po vodi.

Poudarek na luksuzu

To sicer na prvi izgled z zunanjo podobo dobro skriva. Nova so prilagodljiva led polna svetila, ki se obračajo tako, kot voznik suka volan, predrugačen sprednji odbijač, drugačne odprtine za zrak in masko, novi zadnji strešni spojler, pestrejša je izbira platišč in barv karoserije.

Range rover evoque | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Prenovljena je bila tudi notranjost, kjer je v središču 8-palčni ekran na dotik, novi so tudi sedeži, spredaj se sedi enako razkočno kot v večjih terencih znamke, materiali so boljši in dajejo prepoznaven pečat luksuza po katerem so Angleži znani. Predvsem pa pri Land Roverju poudarjajo, da so mu namenili vse možne varnostne asistenčne sisteme in sisteme za vožnjo po brezpotju. Na voljo je tudi prilagodljivi radarski tempomat, head-up zaslon, deljiv ekran z brezžičnimi slušalkami za sopotnika, ki mu omogoča ogled televizije ali filma, ne da bi motil voznika, posebnost vozila je zmogljiv audio sistem.

Vožnja čez potok ni ovira

Sistem samodejnega zaviranja v sili za preprečevanje trčenja ali ublažitev posledic deluje s pomočjo stereo kamere nameščene v vzvratnem ogledalu. Deluje v območju hitrosti 5–80 km/h in pomaga preprečiti nalet, če vozilo vozi počasneje od 50 km/h, do hitrosti 80 km/h pa zmanjša resnost trčenja. Na voljo je tudi parkirni asistent za samodejno parkiranje, pomoč pri ohranjanju voznega pasu in opozarjanje na zapuščanje voznega pasu brez vključenega smernika. Če se voznik na opozorilo ne odzove, s popravki volana vozniku aktivno pomaga ostati na voznem pasu.

Na voljo so trije pogoni, prednji pogon (2WD), ki je na voljo za osnovni dizelski motor s 110 kilovatov moči (150 KM), klasični stalni štirikolesni pogon in nov štirikolesni pogon (active drivline), ki lahko, za voznika in potnike, neopazno izključi pogon zadnjih koles, ko krmilna elektronika med nadzorom parametrov vozila in okolja zazna, da je oprijem na vseh štirih kolesih nepotreben. To se pozna tudi pri nižji porabi goriva.

Range rover evoque | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil


Za vožnjo po terenu so mu na voljo enaki elektronski sistemi kot pri večjih terencih, med drugim sistem terrain response, ki prilagaja delovanje motorja, menjalnika, dušilne lopute in nastavitev oprijema. Terenski all-terrain progress control (ATPC) omogoča pol-samodejno vožnjo avtomobila s konstantno nizko hitrostjo (od 1,8 do 30 m/h) izven utrjenih poti.

Posebnost je sistem za bredenje vozila čez vodo (wade sensing). Tipala v zunanjih ogledalih zaznavajo sprotne informacije o globini vode med bredenjem, to pa se vozniku izpisuje na ekranu v vozilu.

Učinkovitejši pogon

Novi štirivaljni pogonski agregati so lažji, v povprečju tehtajo od 20 do 30 kilogramov manj, kot v predhodniku, do 17 odstotkov so izboljšali učinkovitost, torej porabo goriva in emisije CO2.

Range rover evoque | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Nov je štirivaljni dizel TD4 z 110 kilovatov moči (150 KM), ki obljublja povprečno porabo goriva 4,2 litra na 100 kilometrov, emisije CO2 so 109 gramov na kilometer (trivratni model), kot tudi z 132 kilovatov moči (180 KM) s povprečno porabo 4,8 litra na 100 prevoženih kilometrov in emisijami CO2 125 gramov na kilometer.

Si4 bencinski štirivaljni motor zmore 177 kilovatov moči (240 KM) in povprečno porabo 7,8 litra na 100 KM, emisije CO2 so 181 gramov na kilometer. Pospešek od 0 do 100 km/h je 7,6 sekunde, najvišja hitrost je 217 km/h. Menjalnika sta šeststopnjski ročni in devetstopenjski samodejni.

Cene se začnejo pri 35.850 evrih, kolikor stane trivratni kupe z osnovnim dizelskim motorjem in dvokolesnim pogonom, oziroma 36.120 evrov v primeru petvratnega modela. Petvratni model je na voljo tudi s štirikolesnim pogon, ki nakup podraži za 1.990 evrov. Najcenejši bencinski model v kombinaciji s štirikolensim pogonom stane 46.030 evrov.

Glavni konkurenti so predstavniki nemške premium trojka, ki je nekoliko cenejša, in sicer BMW X1 in mercedes-benz GLA za tri odstotke ter audi Q3 za pet odstotkov.

grega.prebil@zurnal24.si

Komentarjev 4
  • marko 21:51 14.november 2015.

    Cena je zavajoča,ko daš malo opreme zraven prideš na 50 tisoč malo več si takoj na 70..tisoč res je drag samo vreden..

  • blueone 21:04 14.november 2015.

    predrag :-)

  • Papaja Popi 10:29 14.november 2015.

    In zelo drag.