Ko je bil jaguar e-type leta 1961 predstavljen, so mnogi ob pogledu nanj ostali brez besed. Neskončno dolg, spredaj škrge, žarometi skriti pod pleksi steklom. Bil je, kot bi prišel iz vesolja.
Pravijo, da je jaguar e-type najbolj vznemirljiv avtomobil, ki je bil kdajkoli narejen. Mi o tem ne bomo sodili, vendar vseeno ne gre dvomiti, da gre za eno od najbolj karizmatičnih vozil na svetu. E-type je bil za svoje čase, govorimo o začetku 60. let prejšnjega stoletja, izredno hiter avtomobil, ponujal je "ubijalski" videz, napredno tehnologijo in neverjetno, a resnično – bil je razmeroma poceni.
Za E-type le najboljše
Za pogon je bil v osnovi zadolžen isti motor, ki je bil v modelu XK 120 predstavljen že davnega leta 1949. Iz šestih cilindrov z zmogljivostjo 3,8-litra je razvil 195 kW/265 KM. V začetku šestdesetih let so ga te številke uvrščale v razred super sport extreme, ki bi ga lahko danes primerjali s 367kW/500 KM-jeklenimi zverinami. Do sto kilometrov na uro je pospešil v vsega sedmih sekundah, medtem ko je bila največja hitrost 240 kilometrov na uro!
Roadster in kupe
Avtomobil so proizvajali v dveh različicah: kot roadster in kot kupe. Leta 1965 so prostornino motorja povečali na 4,2 litra, istega leta pa je nastal tudi model coupe 2+2 z velikimi tretjimi vrati. Zadnji sedeži so bili v osnovi bolj ali manj provizorični, v njih pa so lahko udobno sedeli le desetletniki.
Čeprav je bil zamišljen kot tekmovalni avtomobil, pravih uspehov na tekmovalnih stezah ni imel. E-type je bil tipičen predstavnik britanskih avtomobilov. Navzven in navznoter eleganten, šarmanten in predvsem plemenit. Kljub vsemu je svojim lastnikom nudil veliko zabave v vožnji. Upravljalni mehanizem je bil zelo direkten (le 2,5 obrata volana), medtem ko je bila lega na cesti več kot pohvalna.
Pol cenejši od mercedesa SL
Za svojo veliko priljubljenost se e-type lahko zahvali opisanim značilnostim in ceni. Avtomobil je stal pol manj od konkurenčnega mercedesa 300 SL. Razlog je bila težnja Britancev, da za svoj proizvod ne zahtevajo preveč denarja. Njihova filozofija je bila, da če je dober, potem mora biti dostopen množici. Zadnja, a hkrati najbolj znana različica e-typa je bila tista iz leta 1972 s 5,3-litrskim motorjem V12, ki je razvil okroglih 200 kW/272 KM. Tri leta pozneje je e-type romal med legende.