Izdelava Mercedesove zvezde, ki se nam zdi nekaj običajnega, zahteva veliko sestavnih delov in prav toliko delovnih operacij od ulivanja do loščenja, ročnega sestavljanja in mehaničnega pregleda vsakega posameznega primerka.
Če večina avtomobilskih proizvajalcev na prednji del avtomobila preprosto nalepi nalepko ali plastični relief loga, pri Daimlerjevem hišnem dobavitelju Witte Automotive svoje delo opravijo zelo resno in natančno, zato izdelava zvezd, ki še vedno krasijo hladilnike veliko avtomobilov iz Stuttgarta, zahteva veliko napora.
Kipec po želji lastnika
Tiskovna predstavnica podjetja Bettina Janke pravi, da gre vsaka zvezda med izdelavo čez deset rok. Za izdelavo okrog 30 tisoč Mercedesovih zvezd na mesec porabijo skoraj sedem ton posebne cinkove litine. Po drugi strani je izdelava zvezde sicer zapletena, ni pa kreativno opravilo, saj so si vse enake. In še te se zaradi varnostnih zahtev zelo hitro umikajo veliki zvezdi na rešetki hladilnika.
Nekoč je bilo drugače, saj je vsaka razkošna in tudi manj razkošna znamka, ki je dala kaj nase, hladilnike svojih avtomobilov okrasila s kipci. V zgodovini avtomobilizma sicer najdemo več tisoč različnih okraskov za hladilnike, ki izhajajo iz mitologije, živalskega sveta, tehnike in vsega, do koder seže človeška domišljija. V začetkih avtomobilizma namreč hladilnikov s kipci niso okrasili v tovarni, ampak so lastniki kipec za hladilnik pogosto sami po svoji zamisli naročili pri rokodelcu. Šele pozneje so njihovo zamisel prevzele tovarne.
Če se denimo na srečanjih starodobnikov sprehodimo med avtomobili, lahko vidimo steklene labode, zlate leve, srebrne pujse, indijanske glave iz svinčevega kristala in celo plesoče slončke. Slednji kipci, ki jih je izdelal brat Ettoreja Bugattija kipar Rembrandt Bugatti, so med ljubitelji starodobnikov zelo cenjeni in jih lahko prodate za več kot 50.000 evrov. Na svetu jih je namreč le šest. Bugatti jih je izdelal le zato, da se je z njimi norčeval iz kipca Spirit of Ecstasy, s katerim je tedaj svoje avtomobile začel krasiti njihov tekmec Rolls-Royce.
Spirit of Ecstasy
A če so Bugattijevi slončki znani le poznavalcem, Rolls-Royceov kipec poznamo vsi, saj je vmes postal nepogrešljivi simbol znamke in ikona avtomobilskega sveta. Marsikdo pozna celo vzdevek njegove vzornice Lady Emily.
Tudi kipec Spirit of Ecstasy izdelujejo ročno in sicer v majhni tovarni v bližini Southamptona. Proizvajalec navaja, da se izdelava kipca, ki traja več dni, začne s tridimenzionalno podobo originala, na osnovi katere izdelajo kalupe, na katerem specialisti največje podrobnosti še dodatno obdelajo z ostrimi dleti. Te kalupe potem napolnijo s tekočim jeklom, ki je segreto na temperaturo 1.600 stopinj Celzija.
Ko se jeklo strdi, z njega odstranijo kalup, njegove ostanke pa s površine kipca odstrelijo z zračnim curkom, v katerem so kovinske žogice s premerom 0,04 milimetra. Šele potem na površini kipca z loščenjem ustvarijo visoki sijaj, ki pri opazovalcu vzbudi občutke prestiža. In če vam jekleni videz ni dovolj, lahko kipec izdelajo tudi iz zlata. To pa ni všeč le lastnikom, ampak tudi tatovom, zato se kipec med postankom avtomobila na parkirišču samodejno skrije v hladilnik.
Spirit of Ecstasy je sicer star že več kot sto let, saj so ga na avtomobile prvič namestili leta 1911, vendar pa nikakor ni najstarejši izdelek te vrste. Za prvega velja kipec Christopherus, ki ga je Lord Montagu of Beaulieu na svojega daimlerja privil že leta 1899.
Ploščica za 500 evrov
Zaradi zaostrenih varnostnih zahtev so danes kipci na hladilnikih postali že prava redkost in jih zares najdemo le še na rolls-royceih, mercedesih in maybachih, morda pa še na kakšnem jaguarju. A to ne pomeni, da so jih avtomobilske znamke popolnoma opustile. Bentley je denimo za svoj flying spur spet razvil kipec Flying B. Tedanji glavi oblikovalec znamke Stefan Sielaff je ob predstavitvi povedal, da so za njegov razvoj potrebovali kar celo leto.
Pri drugih znamkah pa ostaja ljubezen do kipcev, ki so nekoč krasili hladilnike njihovih avtomobilov. Pri Oplu je to denimo bila strela »Blitz«, pri Peugeotu lev, pri Škodi krilata puščica, pri Maseratiju pa denimo trirog. Danes večinoma gre za poceni plastične izdelke, ki se privijejo na masko, a ne vedno. Logo na novem range roverju je denimo izdelan iz keramike, pri Bugattiju pa so logo na chironovi maski izdelali kar iz srebra in mu namenili takšno glazuro, da njegova izdelava pri draguljarju iz južne Nemčije traja več dni, zgolj nabavni stroški vsakega kosa pa znašajo 500 evrov.
Seveda je tudi na te stvari treba pogledati iz pravega zornega kota. Logo chirona, ki stane dobre tri milijone evrov, v končni ceni avtomobila morda igra celo manjšo vlogo kot veliko cenejši Volkswagnov logo v končni ceni golfa.
Google je vsak teden plačal spletno delo od doma od 6000 do 10000 evrov. Od Googla sem prejel prvi mesec 27416 evrov plače. V prostem času delam 3 ure na dan. pojdite na to stran za več podrobnosti............ >>>>>>>>>>>> 𝐖𝐰𝐰.𝑫𝒐𝒖𝑰𝒏𝒄𝒐𝒎𝒆.𝐜𝐨𝐦