Avtomobilski modeli, ki prihajajo zadnja leta na ceste, so neprimerno naprednejši od tistih, ki so bili izdelani 5, 10 ali 15 let nazaj. Tako imajo nekateri avti lahko nameščenih več kamer, prednji in zadnji radar, LIDAR sistem ... Vse to so nekakšne avtomobilove oči, saj prek njih spremlja dogajanje v svoji bližini, pomaga vozniku držati smer, opozarja na nevarnost mrtvih kotov, posreduje pri nevarnosti prečnega prometa med vzvratno vožnji in predsvsem samodejno zavira v primeru nevarnosti trka. Vseh teh sistemov nimajo le luksuzna vozila, temveč tudi številni povsem običajni avtomobili.
Dejstvo je, da lastniki pozimi pozabljajo na skrb za pravilno delovanje vseh teh sistemov, zato avto ne more pomagati vozniku ravno v razmerah, ko bi prišla pomoč različnih asistenčnih sistemov najbolj prav. Pri slabem vremenu je zelo pomemno, da pred začetkom potovanja preizkusite senzorje in jih očistite, svetujejo pri nemškem avtoklubu AvD.
Kamera/LIDAR na vetrobranskem steklu, radar in ostali senzorji ne morejo varovati potnikov, če so zastrti s snegom, ledom ali umazanijo. Če nek sistem zaradi zunanjih okoliščin odpove, ponavadi na to voznika opozori rumena lučka na armaturi ali kakšno drugo opozorilo.
Pri jutranjem čiščenju ledu z oken je še posebej pomembno, da voznik ne pozabi na predel na vrhu vetrobranskega stekla, kjer so praktično pri novejših avtih različni senzorji in kamere. Ledu, snegu in umazanije je potrebno očistiti tudi parkirne senzorje.
A avto najbolj neugodno je moker sneg, saj se med vožnjo na prednjem delu in steklu nabira snežna brozga. Če ima avto radarski tempomat, potem je radar ponavadi nameščen tik za motorno masko (največkrat za logotipom) in na ta način postane slep. V takšnih primerh pomaga le, da se vsake toliko voznik ustavi in ročno očisti mesto z radarjem.
dezurni@zurnal24.si
Ko sneži, postane radar neuporaben! Na AC je največji problem posledična izguba tempomata. In da bi ustavljal na vsaki črpalki, da bo spet deloval par km? Oslarija!
Fake news. Značka-logotip proizvajalca avtomobila ni nikoli in nikjer nameščen tovarniško tako, da ovira katerokoli tipalo-senzor! Tempomat za nastavitev hitrosti, ki opozarja na aktivni cestni radar nima nobene zveze z umazanijo in snegom, še manj pa z logotipom, ki ne… ...prikaži več vpliva na hitrost vožnje.
Imam polnoletnega twingota pa zdaj komaj vidim kakšen stroj imam.Zjutraj očistim prednje steklo in šič v službo. Če bi pa imel nov napreden šrot za 30,40 in več tisoč eur pa bi se moral dve uri prej vstat očistit ta… ...prikaži več senzor in ta sezor in to in to in to,pa še nazeblo bi me zraven kot psa po možnosti bi se še sprehladil in zbolel pa glava bi me bolela koliko mi bo ostalo od plače ko mi bodo odtegnili obrok kredita za nov šrot oziroma avto zdaj ko sem zaradi avta v bolniški.