Gume za električne avtomobile so namreč razvite prav zanje in se lahko po svoji sestavi precej razlikujejo od gum, ki so namenjene avtomobilom z motorji na notranje zgorevanje.
Pri TayreSafe zato lastnike električnih vozil opozarjajo, da lahko zaradi napačnih gum njihov avtomobil izgubi precej dosega, povzročajo lahko več hrupa, ki v tišjem električnem avtomobilu pride bolj do izraza, prav tako pa se lahko hitreje obrabijo in v skrajnem primeru lahko pride celo do prometne nezgode.
Vrsta faktorjev
Ko se proizvajalec odločam katero gumo bo originalno namestil na določen avtomobil, upošteva širok razpon faktorjev, ki bi jih moral pri nakupu novih gum upoštevati tudi lastnik avtomobila. Masa vozila je le eden izmed njih, določa pa višino zračnega tlaka, ki je v gumi potreben, da ostane v optimalni obliki, njene bočne površine ohranijo zadostno trdnost in da se tudi osrednja sekcija tekalne površine lepo prilega tlom.
Električni avtomobili so zaradi baterij precej težji od bencinskih ali dizelskih, zato morajo lastniki nanje namestiti gume, ki prenesejo dovolj visoke obtežitve, bolj skrbni pa morajo biti tudi pri vzdrževanju priporočljivega zračnega tlaka v njih.
Drugi faktor, ki ga je treba upoštevati, je vpliv gume oziroma njenega kotalnega upora na porabo elektrike, ki se odraža v dosegu. Guma za električni avtomobil (in navsezadnje tudi vse druge avtomobile) bi morala imeti čim manj kotalnega upora, vendar pa morajo proizvajalci tega uravnotežiti tudi z dobrim oprijemom, ki je bistven za varnost in dobro odzivanje gume nasploh, saj edini zagotavlja stik vozila s podlago.
Zmanjševanje kotalnega upora in povečevanje oprijema sta količini, ki si v svojem bistvu nasprotujeta, vendar pa sta obe ključni za dobro delovanje električnega avtomobila in od proizvajalcev zahtevata veliko napora.
Guma mora veliko zdržati
Guma za električni avtomobil mora biti tudi zelo robustna, saj električni avtomobili že ob startu razpolagajo z zelo visokima navorom in močjo, ki gume močno obremenita. Obremenjena je predvsem zmes gume v tekalni površini, ki mora biti sestavljena iz optimalne kombinacije sestavin in imeti tudi ustrezne utore, ki tekalni površini zagotovijo približno enako delovno dobo in lastnosti kot gumam avtomobilov z motorji na notranje zgorevanje.
Pomemben faktor pri izbiri gume je tudi hrup, ki ga povzroča, ko se kotali čez različne površine. Ker električni avtomobili v primerjavi z bencinskimi in dizelskimi povzročajo manj hrupa, pride v kabini hrup, ki ga povzročajo gume, bolj do izraza. Ker so električni avtomobili privlačni prav zaradi tihega delovanja, lahko preglasna guma precej pokvari doživetje vožnje.
Predsednik ustanove TyreSafe Stuart Jackson pravi: »Avtomobilska guma je izjemno sofisticirani tehnološki izdelek, ki ga prepogosto jemljemo za samoumevnega. Lastniki električnih avtomobilov se morajo zavedati, kako drugačna so njihova vozila od ostalih. In ko pride do menjave originalnih gum za nove, morajo zagotoviti, da bodo nove gume ustrezale želenim specifikacijam. Z izbiro pravih gum si bodo zagotovili optimalno in varno delovanje električnega avtomobila.«