Vse bliže je 15. november, datumska meja, po kateri morajo biti vsa vozila v prometu opremljena z zimsko opremo. Za varno vožnjo so primerno ohranjene zimske pnevmatike daleč najboljša rešitev za nizke temperature, možnost snega in ledu na cesti.
Hladno vreme je v preteklih dneh že marsikoga prepričalo, da letos pohiti z menjavo, trenutni položaj z eksponentno širitvijo covid-19 boleznijo pa je opozorilo, da bo letos delo vulkanizerjev še posebej otežkočeno in bo velik naval v dneh okoli 15. novembra izredno težko obvladovati. Ob tem velja omeniti, da zimska menjava ni primerljiva s stanjem, ki smo ga imeli spomladi v času po prvem valu epidemije, saj so se takrat po omilitvi ukrepov in vnovičnem odprtju vulkanizerskih storitev vozniki bolj enakomerno razporedili, ker ni bilo časovnega pritiska obvezne menjave.
Delo vulkanizerjev je drugačno, zamudnejše
Vulkanizerji so zaradi novega položaja in dodatnih postopkov, ko morajo ob sprejemu avta pred premikom na dvigalo njegovo notranjost najprej razkužiti, povečini prešli na sistem naročanja. Sam postopek razkuževanja vzame nekaj dodatnega časa, zato premontaža na enem vozilu traja dlje, je opozoril mehanik in vulkanizer Žan Umek, sicer aktualni zmagovalec izbora Mehanik leta. Kljub trenutnim razmeram z okužbami Umek pričakuje, da bodo njihove delavnice ostale odprte in da bodo storitve lahko vulkanizerji tokrat nemoteno opravljali, saj gre za v tem hipu izredno pomembno gospodarsko dejavnost.
Hiter pogled na spletne strani nekaterih velikih vulkanizerjev po državi prav tako razkriva, da že dlje časa vabijo stranke, naj tokrat nikar ne čakajo na menjavo v novembru in naj se na menjavo naročijo čim prej.
Ne, štirje milimetri niso dovolj!
Pnevmatike so bistveni del varne vožnje, saj je od vsega nekaj kvadratnih centimetrov, kolikor meri stik med gumo ter cesto, odvisno, kako varni bodo potniki v avtu. Dobra pnevmatika je tako veliko bolj pomembna kot pa dolžina seznama asistenčnih sistemov, ki jih ima ali nima nek avto.
Na zavorno pot in sam oprijem zelo vpliva globina dezena. Čeprav je za zimsko pnevmatiko po predpisih še sprejemljivo, da ima najmanj tri milimetra profila (meri se v sredini oboda pnevmatike, ne na robovih!), strokovnjaki toplo priporočajo, da zimske pnevmatike z novimi zamenjate prej, saj je tako majhen profil premalo za učinkovit oprijem, ko je na cesti sneg. Prav tako bo pnevmatika, ki danes še ima 4 ali 5 milimetrov profila, zelo verjetno na vrhuncu letošnje zime obrabljena že prek skrajne meje.
Pnevmatike je treba v vsakem primeru zavreči, ko so v uporabi že pet do šest let. V tem času se namreč njihova sestava spremeni in postanejo bolj trde, zato nimajo več dobrega oprijema v hladnem vremenu.
Kaj pa celoletne?
Nekateri lastniki menijo, da so cenovno najugodnejša kombinacija celoletne pnevmatike, a različni neodvisni testi dokazujejo njihov precejšni kompromis oziroma celo pomanjkljivosti, ko je govora o delovanju v zaostrenih razmerah. V zimskih cestnih pogojih se obnašajo bistveno slabše od pravih zimskih pnevmatik, kot takšne pa se zato lahko zelo hitro izkažejo za zgrešeno taktiko pri varčevanju. Primerne so le za tiste, ki živijo na območjih brez snega in poledice in ki delajo le malo kilometrov.
Pomembno, da gume pripravite po vsaki demontaži na skladiščenje...torej namazat gumo z glicerinom....namontirat pa zimsko takrat, ko se začne sezone in nič prej
Od česa bo obrabljena pnevmatika na vrhuncu sezone, če ne smemo nikamor?
Nič prej, kot bo potrebno.