Avto
12541 ogledov

Resnica o gumah za vse nejeverne tomaže

toyota, zaviranje, zavore, dež Boštjan Tacol
Pod toliko milimetri obrabe postanejo gume izredno nevarne.

Jesen je čas mokrih cest, nalivov, odpadlega listja. Dober oprijem pnevmatik, ki znajo hkrati preprečevati akvaplaning, je bistvenega pomena. Pozabite na ABS, ESC, 4x4 ... Če so pnevmatike preveč izrabljene, tvegate, da boste v najbolj kritičnem trenutku pohodili zavoro, zgodilo pa se ne bo - nič.

Strokovnjaki so preverili zmogljivosti letnih pnevmatik v štirih različnih scenarijih obrabe: novih, pri petih preostalih milimetrih profila, pri treh milimetrih in pri zakonsko še sprejemljivem 1,6 milimetra. Da bi bil test verodostojnejši, so uporabili gume treh premijskih proizvajalcev: Continentala, Goodyearja in Michelina. Merili so zavorno pot pri potovalni hitrosti 80 km/h in pri 120 km/h. Na testni stezi je bilo milimeter vode, kar simulira nekoliko močnejši dež, poroča Auto Bild. 

Iz rezultatov je nedvoumno razvidno, da je pri letnih pnevmatikah meja treh milimetrov nedvomno tista, ko pnevmatika ni več varna oziroma se jo je treba čim prej znebiti, če si želite dobro. Isti avto je pri novi pnevmatiki ustavil po okoli 60 metrih zaviranja na polno, takšen s tremi milimetri profila pa šele po okoli 120 metrih. To pomeni, da bi zelo verjetno pri visoki hitrosti priletel v oviro, pred katero bi se dobre pnevmatike še lahko ustavile. 

Glede zaviranja s profilom globine 1,6 milimetra, ki jo sicer kot še ustrezno dovoljujejo državni pravilniki, pa sploh ne velja izgubljati besed. Ob tem je še velikanska nevarnost, da bo tak avto splaval že na malce večji "luži."

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.

Sorodne novice