Avto > Kombinirana
10076 ogledov

AMZS test zimskih gum za kombilimuzine in dostavnike

Vulkanizer, menjava pnevmatik gum, gume, pnevmatike Saša Despot
Novi AMZS test zimskih gum med kategorijo, namenjeno širokemu krogu avtov, ni našel nobene odlične, med tistimi za kombije pa celo nobene prav dobre. Velja nasvet - ne nasedajte oglasom!

AMZS v navezi s partnerskimi evropskimi avtoklubi pred zimsko sezono tradicionalno objavi test zimskih pnevmatik. Tudi letos so skrbno preučili pnevmatike v dveh velikostnih razredih. Velikost 185/65 R15 T je namenjena manjšim kombilimuzinam in je sploh ena bolj pogostih dimenzij na cestah. Na njih se vozijo denimo VW polo, kia ceed, starejši citroen berlingo ...  Velikost 205/65 R16C T pa je tista, ki je tipična za dostavnike oziroma kombije. 

Zimska guma Lestvici Avto Prva velika testa zimskih gum za sezono 2019/2020

Avtoklub na podlagi testov pred vsakoletnim vrhuncem nakupov pnevmatik svari lastnike vozil, naj nikar ne nasedajo sloganom prodajalcev, saj vsi po vrsti obljubljajo dober oprijem na mokrem in v snegu, varčnost ter tihost. Kot kažejo rezultati zahtevnih testov, ki so potekali na dveh nemških preskusnih stezah in še na snegu in ledu severa Finske, pa je resnica velikokrat povsem drugačna. 

Pri AMZS izpostavljajo, da nobena preskušena pnevmatika ni dobila najboljše ocene. Med avtomobilskimi pnevmatikami so le tri dobile oceno zelo priporočljivo, pri pnevmatikah za dostavnike pa celo nobena. Tako se je po spomladanskem testu letnih pnevmatik, ki je tudi razočaral, izkazalo, da za kombije na trgu ni na voljo niti res kakovostnih zimskih pnevmatik. S tem pa je zelo vprašljiva njihova varnost v zaostrenih cestnih razmerah, saj je dobra pnevmatika ključni člen oprijema in učinkovitega zaviranja. 

Pnevmatike dimenzije homologacija Gume Avto Bližnjica pri gumah, ki vas oropa zavarovanja

Dimenzija 185/65 R15 T

"Le tri preskušene pnevmatike so dobile skupno oceno zelo priporočljivo oziroma 4 zvezdice - pa čeprav smo pričakovali, da se bodo dobro odrezale vse pnevmatike prestižnih znamk. A med temi sta pričakovanja uresničili le Dunlopova in Pirellijeva pnevmatika (dunlop winter response 2 in pirelli cinturato winter): mednje se je vrinila pnevmatika kleber krisalp HP3 - Kleber je znamka v Michelinovem koncernu. Zmagovalka letošnjega testa, pnevmatika dunlop winter response 2, se je najbolje odrezala na mokrem, na snegu in pri porabi goriva, Kleberjeva pnevmatika je bila najboljša na suhem, Pirellijeva pa na mokri cesti."

"Dosedanja serijska zmagovalka, Continentalova pnevmatika TS860, je na tokratnem testu pokazala preveč slabosti na ledu, da bi lahko dobila višjo skupno oceno: brez slabosti na ledu bi bila znova v ospredju. Michelinovi in Goodyearovi pnevmatiki alpin A4 in ultragrip 9 sta začeli kazati svoja leta; naslednici michelin alpin A6 in goodyear ultragrip 9+ še nista bili na voljo, ko smo izbirali in kupovali pnevmatike za letošnji test."

"Pri nas priljubljena Savina zimska pnevmatika eskimo S3 je znova pokazala slabosti na suhi cesti: odrezala se je malce bolje kot pred dvema letoma, a še vedno preslabo za višjo oceno kot je priporočljivo z omejitvami oziroma dve zvezdici."

Tri najboljše pnevmatike so torej dobile oceno "zelo priporočljivo," deset pnevmatik pa oceno priporočljivo. Ena pnevmatika (Sava) je dobila oceno "priporočljivo z omejitvami," dve pa oceno "ni priporočljivo" (Toyo in Davanti).

AMZS test zimskih pnevmatik | Avtor: AMZS AMZS

Dimenzija 205/65 R16C T

Izdelovalci pnevmatik očitno še vedno podcenjujejo dostavna vozila. Po ugotovitvah avtoklubov izdelovalci pnevmatik za dostavnike v ospredje postavljajo čim manjšo obrabo, zaradi česar trpijo druge lastnosti pnevmatik. "Tako pač zahtevajo kupci teh pnevmatik, ki so večinoma upravljavci voznih parkov - ker z dostavniki delajo posel, so jim pomembnejši nižji stroški kot varnost," komentirajo pri AMZS. 

"Dostavniki si tudi pozimi delijo cesto z osebnimi avtomobili, zato mora imeti varnost prednost pred ekonomiko prevoznikov."

AMZS

Pri spomladanskem testu letnih pnevmatik so se pnevmatike najslabše odrezale na mokrem, medtem ko je test zimskih pokazal, da so na mokri cesti bistveno boljše kot pa letne! A to ima svojo ceno, saj je obraba pri zimskih precej višja, z njimi v povprečju lahko lastnik prevozi le polovico kilometrov, kot bi jih z letno. 

Bel kombi Avto Dostavniki se vozijo na katastrofalnih gumah

"To je še en jasen dokaz ciljnega nasprotja, s katerim se morajo soočati razvojni inženirji: pnevmatika z majhno obrabo vselej pokaže slabosti na mokri cesti in obratno: pnevmatika, ki se dobro obnese na mokrem, ne more imeti majhne obrabe."

Kljub temu pa nobena od 15 preskušenih pnevmatik ni dobila boljše ocene kot pa zadovoljivo oziroma priporočljivo, saj je še vedno preveč slabih lastnosti na drugih področjih, predvsem pri vožnji po snegu in ledu. Slabe so tudi pri vožnji skozi ovinke po suhi cesti, saj so jih testniki vse razen treh označivali kot neodzivne. Večina pnevmatik ima težave tudi z akvaplaningom, ki je pozimi pogosta nevarnost v obliki plundre.

Le pnevmatike Continentala, Pirellija in Michelina so dobili srednjo oceno "priporočljivo," osem pnevmatik pa zgolj "priporočljivo z omejitvami". Pnevmatike Sava, BFGoodrich, Goodride in Maxxis so dobile negativno oceno, vse zaradi slabih lastnosti na snegu ali mokrem.

AMZS test zimskih pnevmatik | Avtor: AMZS AMZS

Več o testu na AMZS spletni strani. 

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 2
  • Eddie 23:03 04.oktober 2019.

    1. 205/55/16 2. Bridgestone Blizzak LM-005