Skrb je gotovo na mestu, saj je lahko bil avtomobil z vlečno kljuko bilo veliko bolj obremenjen od tistega, ki je nima. To načeloma drži, a ne vedno. Danes si namreč veliko voznikov kljuko na svojem avtomobilu omisli zgolj »za vsak slučaj«, posebno, če je ta za majhno doplačilo že vključena v opremo avtomobila. Potem pa jih prikolico nanj veliko pripne le občasno ali pa skoraj nikoli.
Slabosti in prednosti
Nakup avtomobila z vgrajeno kljuko ima po eni strani lahko več slabosti, saj je avtomobil, ki je pogosto vlekel prikolico, njegov voznik pa ni bil ravno vesten, lahko bolj obrabljen od tistega brez prikolice. A po drugi strani se novi lastnik rabljenega avtomobila lahko izogne strošku naknadne vgradnje vlečne kljuke in si s tem prihrani precej denarja. Vgradnja kljuke namreč ni ravno poceni in lahko stane tudi več sto evrov.
Na kaj vpliva vleka težke prikolice? Kočar pravi, da v prvi vrsti na podvozje in vzmetenje, ki je seveda bolj obremenjeno saj se ta dodatna teža porazdeli tudi na avto. Potem je tu večja obremenitev pogonskega sklopa, ki je moral vleči dvojno breme, če se izrazimo nekoliko bolj plastično. Potem so tu še zavore in pnevmatike.
Načeloma torej z avtomobilom, ki je vlekel prikolice, ne bi smeli biti prav veliko narobe. Seveda pa je dobro biti malo bolj previden. Če denimo kupujete majhno kombilimuzino, na dvorišču poleg nje pa stoji velika bivalna prikolica, to gotovo ni dobro znamenje. Če pa takšna prikolica ustreza največji masi, ki jo lahko vleče določeni avtomobil, pa načeloma ni pravega razloga za zaskrbljenost.
Vendar pa obrabljenost avtomobila ni odvisna le od tega, če je voznik upošteval največjo dovoljeno maso prikolice, ampak tudi od tega, kako jo je vlekel. Avtomobil s skrbnim voznikom je lahko neprestano vlekel prikolice in je manj izrabljen od avtomobila, s katerim je prikolice vlekel površni voznik.
Več previdnosti
Avtomobil, ki ima vlečno kljuko, je zato dobro kupovati z več previdnosti. Jurij Kočar, vodja asistenčnega centra pri AMZS, pravi, da avtomobil, ki je veliko vlekel prikolico, zelo težko prepoznate. Prvi znak je seveda ta, da ima nameščeno vlečno kljuko in v kakšnem stanju je sama obraba priključne bunke in ali je bila manj ali bolj obremenjena.
To se seveda vidi, zato je dobro, da se pri pregledu avtomobila samo kljuko namesti v njeno ležišče, kar potem hitro razkrije ali je konkretni avtomobil pogosto vlekel prikolico, kar seveda ni najbolje. Če pa je sama kljuka malo obrabljena, je to znak, da je avto le občasno vlekel prikolico. Če je kljuka močno obrabljena je to zagotovo tudi namig, da so mehanski sklopi, podvozje, motor in zavore pri tem avtomobili bili bolj obremenjeni kot če avto ne bi vlekel prikolice.
Se utrujenost vlečnega avtomobila lahko prepozna ko primerjamo dva enaka ali podobna avtomobila, ki sta enako stara in imata enako število prevoženih kilometrov? Kočar pravi, da se. Kljub temu, da je avto še vedno razmeroma mlad, so na njem že bolj poudarjeni znaki obrabe. To velja tudi, če je bil redno servisiran.
Med testno vožnjo zato pozorno prisluhnite zvokom, ki bi nakazovali poškodbe. Drsečo sklopko lahko denimo prepoznate po tem, da se motor vrti hitreje kot pa bi glede na hitrost in obremenjenost pričakovali, lahko pa začutite tudi vonj po ožganem. Tudi ko preverjate servisno knjižico, bodite pozorni na morebitna popravila sklopke in menjalnika in njihovo pogostost. Seveda pa tudi v tem primeru, kot za vsak drugi avtomobil, velja, da mora biti servisna knjižica ustrezno izpolnjena.
Posledice med vožnjo
Kočar dodaja, da se dejstvo, da je avtomobil pogosto vlekel težko prikolico, odraža tudi na sami vožnji. Avtomobil, ki je pogosto vlekel težka bremena, je bolj utrujen, Več je tudi zračnosti na komponentah podvozja, kar sem med testno vožnjo začuti. Če ne gre za pretirano star avto bi moral dajati občutek kompaktnosti, čvrstosti. Če ni tako in če vidimo, da je vlečna kljuka precej obrabljena, je ta avto opravljal težaško delo.
Kočar izpostavlja pomembno podrobnost. Ko kupujemo rabljen avto, je namreč pomembno, če ima že originalno tovarniško vgrajeno vlečno napravo ali pa je bila ta vgrajena naknadno. Če je avto s kljuko prišel iz tovarne, je že proizvajalec predvidel določene večje obremenitve, zato ima lahko okrepljeno karoserijo in vzmetenje, ki je prilagojeno uporabi vozila za vleko težjih bremen. Prav tako ni vseeno ali je avto vlekel minimalna bremena ali maksimalna, saj vemo, da so znotraj dovoljenega velike razlike.
Kako pa se odločite, če kupujete rabljeni (ali novi) avtomobil in bi z njim radi tudi vlekli prikolice. V tem, primeru morate najprej vedeti, kakšno in kako težko prikolico bi radi z avtomobilom vlekli, saj vsi avtomobili ne omogočajo vleke vseh prikolic. Zelo pomemben podatek je namreč največja dovoljena masa prikolice. Podatka o največji masi sta pravzaprav dva: največja dovoljena masa zavirane prikolice in največja dovoljena masa prikolice brez zavore.
Največjo dovoljeno maso prikolice, ki jo lahko vlečejo, boste za nove in novejše rabljene avtomobile našli v tehničnih podatkih oziroma homologaciji. Pri starejših modelih se lahko zgodi, da uradnega podatka ne bo več mogoče najti. V tem primeru velja tako imenovano »pravilo osemdeset odstotkov«. Največja masa zavirane prikolice naj ne bi presegala 80 odstotkov največje dovoljene mase vlečnega vozila.
AMZS portal DoberAvto.si za večjo zanesljivost nakupa in pomoč pri transparentni prodaji rabljenega avtomobila
Kupci rabljenih avtomobilov si lahko pri nakupu pomagajo tudi s spletnim avtomobilskim oglasnikom DoberAvto.si, ki pod okriljem AMZS deluje eno leto. Njegov glavni namen je voznikom omogočiti transparenten nakup dobrega rabljenega avtomobila.
Ker ima vsak avto na oglasu prikazano VIN številko (ta podatek je pri oddaji oglasa obvezen), se na DoberAvto.si avtomatsko prikažejo tudi podatki o dejansko prevoženih kilometrih. Iskanje novega avtomobila si obiskovalci DoberAvto.si bistveno olajšajo s pomočjo treh filtrov na vstopni strani portala: obetavna vozila, preverjena vozila in najbolj gledana vozila. Pri znački AMZS Obetavno gre za avtomobile, starejše od štirih let in ki so registrirani v Sloveniji, kjer sistem ni zaznal anomalij pri prevoženih kilometrih. Še bolj varen nakup pomenijo avtomobili z značko AMZS Preverjeno. To so avtomobili, ki so jih v AMZS centrih na 100+ kontrolnih točkah pregledali neodvisni AMZS strokovnjaki.
Prodajalec, ki ničesar ne skriva, s takšnim oglasom izkaže dejansko stanje avtomobila, kupec pa je lahko miren saj ve kakšen avto kupuje in se izogne dodatnim stroškom izrednih popravil. S temi orodji lahko kupec med oglasi hitro najde rabljene avtomobile, za katere se je z lastnikom smiselno dogovoriti za ogled.
Imam vlečno kljuko in tovorno prikolico, par krat na leto uporabljam prevoz na odlagališče (vejevje, krama ipd. ..) tako da po mojem mišljenju vlečna kljuka na avtomobilu ni nujno razlog za skrbi.
Zato ne kupujem rabljenih avtov, ker je povsod sama natega. Kupim novega in ga imam 20 let in dela brez tezav.
Nosilec kljuke je pritrjen direktno na zadnjo kolono. Potem pa kupiš avto iz nemčije ki ima samo 350.000 kilometrov v 5ih letih in je vožen zgolj na avtocesti in je šlepal 600 kilsko prikolico dvakrat letno do šibenika. zelo super… ...prikaži več duper ohranjen avto. Ne, hvala.