ADAC je naredil velik test, v katerem so povsem električno vozilo kia EV6 opremili z različnimi vrstami strešnih nosilcev in jo povezali z različnimi tipi prikolic.
Splošno znano dejstvo je, da avtomobil, ki vleče prikolico, ali je opremljen s strešnimi nosilci, porabi več goriva. Glede na vrsto nosilca in tovora, oziroma prikolice, se lahko poraba goriva močno poveča. Pri strešnih prtljažnikih je to posledica slabše aerodinamike, pri prikolicah pa poleg aerodinamičnosti veliko vlogo igra tudi njihova masa.
Kolesa na strehi močno zmanjšajo doseg
Kako vse to vpliva na električne avtomobile, doslej še niso podrobneje raziskali. Zato je nemški avtomobilski klub ADAC naredil velik test, v katerem so model kia EV6 opremili z različnimi vrstami strešnih nosilcev in tovorov ter nanj priklopili različne tipe prikolic. Namen testa je bil podrobno preveriti, koliko vse to vpliva na povečanje porabe električne energije in doseg vozila.
Ker strešne prtljažnike uporabljajo predvsem vozniki za daljša počitniška potovanja, so preizkusili, koliko se poveča poraba pri vožnji po avtocesti s povprečno hitrostjo 120 km/h.
Test je pokazal, da strešni nosilci za kolesa brez kolesa povečajo porabo električne energije za pet odstotkov. Če nanje postavite kolesa, se aerodinamika močno poslabša, avtomobil pa porabi kar 33 odstotkov več energije. Nosilci za kolesa, ki so nameščeni na petih vratih avtomobila, torej prtljažnih vratih, prav tako vplivajo na aerodinamiko vozila, a precej manj. Z dvema kolesoma na zadku se poraba poveča za osem odstotkov.
Če strešni kovček vozite na nosilcih, aerodinamika ni tako okrnjena kot pri kolesu in se bo poraba povečala "le" za 14 odstotkov, če imate na strehi zložljiv šotor za kampiranje, pa boste porabili 33 odstotkov več, enako kot pri kolesih.
Porabo energije s priklopniki so testirali pri hitrostih 100 km/h, vrednosti porabe pa primerjali z vrednostmi porabe istega avtomobila pri vožnji brez priklopnika s povprečno 120 km/h, kar je tipična potovalna hitrost za električni SUV na avtocesti.
Prtljaga ni odločilna
ADAC je preučil tudi, kako dodatna teža potnikov in tovora vpliva na doseg. Preizkuševalci so izvedli meritve z različnimi pogoji obremenitve vozila v različnih načinih vožnje, sestavljenih iz mestnih, podeželskih in avtocestnih odsekov s prehodi od pospeševanja do zaviranja.
"Rezultat je osupljiv: dodatne obremenitve so pokazale precej majhen vpliv na porabo," so zapisali pri ADAC-u. Razlika med praznim vozilom v katerem je le voznik in polno naloženim vozilom z 280 kilogrami več teže, je bila le šest odstotkov. Pri večini voznikov pa bo verjetno vpliv teže manjši, ker sta pospeševanje in zaviranje v vsakdanji vožnji manj pogosta kot pri preizkusu, ki so ga opravili pri ADAC-u.
Kaj pa vleka prikolice?
Klasična prazna prikolica brez tovora se ni izkazala za veliko težavo, saj se je z njo poraba povečala le za 1 odstotek. Če pa isto prikolico vlečete s podaljškom, torej ponjavo, se stvari spremenijo drastično. Poraba raste za 24 odstotkov. Pri veliki prikolici za prevoz konj se je poraba povečala za kar 83 odstotkov, najslabše pa je pri klasični prikolici, ki bo porabo povečala za kar 103 odstotke. To pomeni, da bo doseg avtomobila več kot prepolovljen in bo treba baterijo polniti vsakih 150 do 200 kilometrov.
ADAC svetuje, da pri vleki počitniške prikolice dodatno zmanjšate hitrost, saj je največji dejavnik, ki vpliva na porabo goriva pri vožnji po avtocesti, zračni upor. Test je pokazal, da se poraba pri hitrosti 90 km/h poveča za 79 odstotkov, pri 80 km/h pa za 54 odstotkov, kar je skoraj polovica manj kot pri vožnji 100 km/h. Tako boste iz avtomobila dobili približno 50 odstotkov večji doseg.
Pri ADAC-u še svetujejo, da pri nakupu strešnega kovčka poskrbite, da bo čim bolj aerodinamičen in, da se bo čim bolje prilagajal obliki avtomobila. Priporočljiva je tudi vožnja z manjšo hitrostjo, največje prihranke pa boste dosegli, če se prilagodite hitrosti velikega tovornjaka pred vami in vozite v njegovi »aerodinamični senci«, kjer je zračni upor manjši. Izogibajte se prehitevanjem, ker zelo povečajo porabo.
To je pa pozitivno presenečenje, veliko manjša poraba kot pri fosilcih
Torej lahko pričakujemo, da se bo zaradi el. vozil promet na avtocestah upočasnil na 70km/h, medtem ko bodo dizelski tovornjaki šibali mimo.
mazda ze ve, zakaj je razvijala nove bencinske motorje. jaz se derem vodik ze 5 let. pa vsi. ne baterije. tam ni izgub v verigi. dokler nimamo nano baterij v uporabi ali organskih baterij je tole sranje.