Na HAK poudarjajo, da je na cestah vedno več električnih avtomobilov, katerih pogon se je izkazal za zanesljivega, a tudi z nekaj težavami. Tehnični svetovalec HAK-a Marin Morava je odgovoril, katere so najpogostejše okvare električnih avtomobilov, ki zahtevajo posredovanje njihovih mehanikov.
"Električni avtomobili so se največkrat izkazali za izjemno zanesljive v vožnji in večinoma med vožnjo ne prihaja do težav, ki bi vplivale na delovanje vozila, kar je veliko bolje kot pri klasičnih vozilih. Zagon vozila je še vedno odvisen od majhne, 12-voltne majhne baterije, ki ne sodeluje pri vožnji vozila, sodeluje pa pri spremljanju visoke napetosti za vožnjo vozila. Ta akumulator bo s krmilno elektroniko, preden sprosti visoko napetost iz akumulatorja, preveril, ali je z visokonapetostnimi komponentami na vozilu vse v redu. Če majhna baterija ne deluje, vozilo ne more uporabljati visokonapetostne pogonske baterije in potem nimamo pogona. Tu lahko velikokrat pomagajo naši tehniki z ustrezno opremo, podobno kot pri vozilih z motorji z notranjim zgorevanjem, a še vedno z znanjem in upoštevanjem vseh varnostnih ukrepov, saj gre za vozila z visokonapetostnimi komponentami," je za Revijo HAK pojasnil Morava.
Določene težave zaznavajo tudi z glavno visokonapetostno baterijo. "Pri polnjenju pogonskega akumulatorja vozila na polnilnici lahko pride do napak v visokonapetostnem omrežju vozila, ki so lahko posledica nestabilnega električnega omrežja ali nestabilnega/pokvarjenega polnilnika. Možno je, da je vozilo s prepoznanimi napakami po odklopu vozila s polnilnice še vedno preventivno blokirano in ne prepušča visoke napetosti iz akumulatorja - dokler sistem večkrat ne zazna, da je z vozilom vse v redu. V praksi lahko to traja več kot eno uro. Nato bo sistem omogočil delovanje baterije z visoko napetostjo. Tudi v teh dogodkih naši tehniki uporabljajo diagnostično opremo, ki lahko pomaga izbrisati napake, do katerih pride v znanih okoliščinah," dodaja strokovnjak.
Vožnja na rezervi - napaka!
Težava je lahko tudi med polnjenjem. Po končanem polnjenju se avtomobil ne more odklopiti od kabla polnilne postaje, težave pa so lahko različne. Kot ugotavljajo mehaniki hrvaškega avtomobilskega kluba so zelo pogoste tudi težave z vožnjo "na rezervi", z majhnim preostalim dosegom do polnilne postaje. "Ob prihodu na polnilno postajo se lahko zgodi, da je pokvarjena ali ne deluje. Takrat zmanjka energije v bateriji do naslednje polnilnice," je za hrvaški Večernji listi povedal Marin Morava iz HAK. Nekateri vozniki se nato umaknejo, njihovo vozilo pa ostane na prometnem pasu. "Običajno nastane težava, ker električnih vozil ni mogoče preprosto odblokirati, da bi jih potisnili na stran, kjer ne ovirajo prometa," pravi Morava.
Obstajajo tudi napake, povezane z glavno baterijo. "Pogost sprožilec je lahko nekaj, čemur bi lahko rekli iskanje igle v kupu sena, kar je okvarjena baterijska celica v visokonapetostni bateriji. Omenjenih težav žal ni možno odpraviti na terenu, temveč v delavnici v ustreznih pogojih s prilagojeno opremo in nujno z usposobljenimi tehniki za popravilo in zamenjavo visokonapetostnih komponent na vozilu po navodilih proizvajalca," je za Večernji list še pojasnil HAK-ov tehnični svetovalec.
Oooo čez jugeca ga ni bilo kak smo se vozili
Tako kot napredujejo e. avtomobili, bomo čez deset let ugotovili, da je konjska vprega najbolj zelena in zanesljiva.
U kakšni problemi, moj BEV v 4 letih 200t km in kot nov, diski obraba 1mm, gorivo zastonj, servisi drobiž, prej za dizle zmetal premoženje