Hyundai je v začetku lanskega leta v Sloveniji pripeljal takrat povsem nov model ioniq, s katerim je napovedal konkurenco na področje električne mobilnosti.
Ioniq je prvi model na svetu, ki v eni karoserijski različici ponuja kar tri tipe motorjev, lahko je klasični hibrid, kjer je glavni bencinskim motor, pri speljevanju in vožnji pa mu pomaga majhen elektromotor, ki s pomočjo energije shranjene v manjši bateriji omogoča vožnjo na kratkih razdaljah tudi na elektriko, drugi je 100-odstotno električen model ioniqa, ki vozi le na elektriko in tretji ioniq plug-in (priključni hibrid), z bencinskim motorjem in zmogljivim elektromotorjem, ki mu baterija omogoča, da v teoriji z enim polnjenjem prevozimo 63 kilometrov na elektriko, skupaj z bencinom pa je lahko doseg vozila tudi krepko več kot 1.000 kilometrov.
Hyundai bo na avtomobilskem salonu v Ženevi, kamor se odpravlja tudi ekipa spletne strani Žurnal24, predstavil še popoloma elektirčnega križanca kono. Na sejmu potrošniške elektornike v Las Vegasu so v začetku leta predstavili tudi križanca next, ki vozi na vodik. Hyundai bi ga pripeljal tudi v Slovenijo, a nimamo polnilne postaje, ki bi tudi omogočila prodajo vozila v Sloveniji.
Prtljažnik ostaja družinski
Vsi trije modeli se med seboj tudi nekoliko oblikovno razlikujejo. Priključni hibrid, ki smo ga spoznali kot zadnjega, ima posebej oblikovana 16-palčna platišča z modrimi poudarki in nizkokotalne pnevmatike ter dodatna vratca za e-priključek za polnjenje baterij. Oblika, količnik zračnega upora (Cd) je le 0,24, je prilagojena čim bolj gladki vožnji in rezanju zraka med vožnjo. Zato poskrbijo zračne zavese prednjih koles, spojler in difuzor zadaj, zareze na maski in ravno dno.
Izbirati je možno med devetimi barvami zunanjosti in dvema izvedbama notranjosti (svetlejšo in temnejšo).
Za pogon skrbita 1,6-litrski GDI bencinski štirivaljni motor, ki se lahko pohvali s 40 odstotno termalna motorno učinkovitostjo in razvije moč 77,2 kW ter 170 Nm in električni motor z močjo 44,5 kW. Sistemska moč je 107 kilovatov (145,5 KM) in 270 Nm navora. Največja hitrost vozila je po tehničnih podatkih 178 km/h.
Moč se na kolesa prenaša s pomočjo šeststopenjskega robotiziranega menjalnika z dvojno sklopko. Vozilo na kilometer poti v zrak izpusti 26 gramov CO2, Hyundai pa navaja, da je povprečna poraba goriva 1,1 litra na 100 prevoženih kilometrov.
Energija je shranjena v litij-ion polimer baterijah (8,5 kWh), ki omogoča vožnjo na elektriko do 63 km/h daleč. Baterija je razdeljena v dva sklopa in spravljena pod dno sedeža in v prtljažniku, s čimer so omogočili predvsem večjo uporabnost, saj prtljažnik meri 550 litrov, z zlaganjem sedežev pa zraste na 750 litrov; Garancija na baterijo je osem let oziroma 200 tisoč prevoženih kilometrov.
S subvencijo nakup postane zelo mikaven
Izbirati je možno med dvema režimoma vožnje (sport in eco). V načinu sport menjalnik prestavlja v nižjih prestavah, spremeni se grafika digitalne plošče z merilniki, v načinu eco pa menjalnik optimizira nastavitve za doseganje bolj ekonomične vožnje.
Na splošno je ioniq zelo „eko“ model, saj so pri Hyundaiju uporabili cel kup recikliranih materialov in predelanih naravnih materialov, na primer celo sladkorni trs in sojino olje.
Opremsko se ne razlikuj od bratov, kar pomeni, da prinaša vse sisteme za varnost in povezljivost, vključno s sistemom za samodejno zaviranje v sili, ki prepoznava tudi pešce, aktivnim tempomatom, ki omogoča vzdrževanje varnostne razdalje do vozila spredaj, opcijsko tudi 8-palčni zaslon na dotik z navigacijo, zaznavanje prečnega prometa … ali pa brezžično polnjenje pametnih telefonov in povezljivost z njimi.
Na izbiro so trije nivoji opreme. Za osnovno opremljenega inoniqa plug-in pa je treba z vključenim promocijskim prihrankom (2.000 evrov) odšteti 28.990 evrov. Ceno si lahko znižate z državno subvencijo za priključne hibride, ki je 4.500 evrov, s čimer je plug-in le 1.500 evrov dražji od hibridne izvedenke in 500 evrov cenejši od električnega ioniqa (z upoštevano subvencijo na električna vozila v višini 7.500 evrov).
Prav zaradi cene in dejstva, da omogoča veliko vožnje na elektriko, za daljše poti pa sodelovanje električnega in bencinskega motorja, naj bi bil tudi v Sloveniji od vseh treh ioniqov najbolj zanimiv za slovenskega kupca baterijskega modela prav plug-in model. Od okoli 170 ioniqov, ki naj bi letos zavili na slovenske ceste, naj bi bila polovica priključnih hibridov.