Podobno kot francoski proizvajalci, tudi pri Hondi ne ponujajo štirikolesno gnanega HR-V, ki v paleto japonskega proizvajalca vozil prinaša svežino.
Inženirji so pri načrtovanju morali zadostiti trem glavnim pogojem za nakup avtomobila, ki jih postavljajo potrošniki: varnost in zanesljivost, zaupanje in uporabnost. HR-V je tipičen mali križanec, ki za razliko od jazza ponuja višji položaj sedenja in s tem boljšo preglednost, enostavnejše vstopanje v kabino in večji občutek varnosti.
Nadpovprečno prostoren
Armaturna plošča je orientirana proti vozniku, prinaša zaslon na dotik, kot novost pa je preko vgrajenih senzorjev dotika možno nadzorovati in upravljati s klimatsko napravo, podobno kot pri pametnem telefonu. Novost je električna parkirna zavora, ki je omogočila vgradnjo zelo visokega sredinskega grebena med prednjima sedežema. Ta spominja na športna vozila. Posebnost vozila je sistem prezračevanja. Pred sopotnikom spredaj je vzdolžno postavljena velika zračna šoba, ki združuje tri zračnike, vsak od njih pa piha z različno jakostjo (močno, srednje, nizko). S tem je omogočeno boljše kroženje in porazdelitev svežega zraka.
Sam zniža hitrost na zakonsko dovoljeno
HR-V že v osnovnem od treh paketov opreme standardno vključuje sistem za pomoč aktivnega zaviranja v mestu, višja paketa opreme pa vključujeta še štiri asistenčne sisteme: opozorilo pred zapuščanjem voznega pasu, opozorilo pred naletom spredaj, prepoznavanje prometnih znakov in inteligentni omejevalnik hitrosti.
Slednji deluje v povezavi s tempomatom in samodejno prilagaja hitrost vozila glede na hitrostne omejitve, ki jih prepoznava sistem za prepoznavanje prometnih znakov. To v praksi pomeni, da če vozimo s hitrostjo 80 km/h in kamera na vetrobranskem steklu prepozna znak za 60 km/h ter se voznik kljub vizualnim in zvočnim opozorilom na to ne odzove, z zaviranjem motorja sistem sam zmanjša hitrost na zakonsko dovoljeno. Ko je konec omejitve, pa vozilo ne pospeši spet na 80 km/h, ampak to odločitev prepusti vozniku.
Nov bencinski motor
Motorna paleta je skromna, saj sta na voljo zgolj uveljavljeni 1,6-litrski dizelski agregat (civic, CR-V) z 88 kilovatov moči (120 KM) in 300 NM navora, ki je na voljo v kombinaciji z ročnim šeststopenjski menjalnikom, ter povsem novi 1,5-litrski bencinski agregat z 96 kilovatov moči (130 KM) in 155 Nm navora, ki je tretji motor iz Hondine generacije motorjev z oznako Earth Dreams. Serijsko je na voljo z ročnim šeststopenjskim menjalnikom, za doplačilo 1.500 evrov pa z brezstopenjsim samodejnim CVT menjalnikom s sedmimi prestavami in pretvornikom navora.
Z osnovim paketom opreme honda HR-V z bencinskim agregatom in ročnim menjalnikom, ter 2.000 evri popusta ob lansiranju, stane 20.990 evrov, osnovni dizel je 2.500 evrov dražji. Pri Slovenskem zastopniku za znamko Honda načrtujejo, da bodo v letu 2016 pri nas prodali med 150 in 180 vozil, odvisno od zagotovljenih količin s strani tovarne.
grega.prebil@zurnal24.si
(Pre)drago...
Imam nekaj naselij, kjer bi želel preveriti sistem za omejitev hitrosti. Sploh me zanima, kako natančno bo prepoznal, da je omejitev mimo in kako bo ločil križišče z znakom za grmom od dovoza, ki ne prekliče znaka za izrecno odredbo.<br… ...prikaži več />Če je to uporabno pri stanju slovenske cestne signalizacije, potem kapo dol.
".. z pozno, a z aduti" Nerazumljiv naslov.