Avto
140 ogledov

Gradnja nove dvorane Gospodarskega razstavišča v začetni fazi

24. avtomobilski salon Slovenije Saša Despot
Avtomobilski salon je uspel. Kljub temu, da ga ni obiskalo prvotno načrtovanih 80 do 100 tisoč obiskovalcev, je tudi številka 75 tisoč rekordna. Rekordno je bilo tudi število avtomobilov prvič predstavljenih na slovenskih tleh, pa hostes. Avtomobilski salon je bil pod črto uspešen. Ene redkih kritik so letele na Gospodarsko razstavišče, ki je za tip razstave, kot je avtomobilski salon, zastarelo.

Ko smo prav na zurnal24.si prvi med vsemi razkrili, da se avtomobilski salon po več kot desetletju vrača na slovenska tla, so predvsem na Gospodarskem razstavišču omenjali, da pričakujejo 100 tisoč obiskovalcev. Verjetno bi jim to uspelo, če bi avtosalon trajal kakšen dan več ali pa bi bil raztegnjen vsaj na dva konca tedna.

Jasno je bilo, da za Gospodarsko razstavišče obstajajo omejitve, koliko obiskovalcev je sploh sposobne sprejeti na dan. Tudi zato so kasneje organizatorji znižali napoved na 80 tisoč. Uradna številka, ki so jo sporočili iz Gospodarskega razstavišča, je bila 75 tisoč, s čimer so bili razstavljavci več kot zadovoljni, saj je to dokaz, da se Slovenci zanimamo za avtomobile, ne le zanimamo, trg kaže veliko okrevanje in prav avtomobilski salon naj bi imel za posledico v naslednjih mesecih povečano prodajo vozil, zagotavljajo skoraj v en glas. "Toliko obiskovalcev v zadnjih desetih letih še nismo zabeležili na nobeni sejemski prireditvi na Gospodarskem razstavišču," pravi Špela Terpin, direktorica razvojnega trženja pri Gospodarskem razstavišču.

Razstava na nivoju tudi zaradi velikih vložkov avtomobilistov

Po salonu so vsi hvalili razstavo, tudi Gospodarsko razstavišče, kjer so za zurnal24.si odgovorili, da niso zabeležili le veliko prodanih vstopnic, ampak je bilo pozitivnih odzivov tudi na družbenih omrežjih. "Lep, pregleden, bogat, Tehnološki paviljon s svetovalno-izobraževalnim programom pa njegova očitna dodatna vrednost. V bližnji prihodnosti načrtujemo še »follow up« - srečanje s soorganizatorjem, Sekcijo za osebna motorna vozila pri TZS, ki bo prireditev še dodatno podrobneje postavilo pod drobnogled," atribute avtomobilskega salon poudarja Terpinova.

Gospodarsko razstavišče | Avtor: Dejan Mijović Dejan Mijović

Zato, da je bila avtomobilska razstava na nivoju večjih avtomobilskih salonov v regiji, so morali uvozniki in zastopniki za avtomobilske znamke odšteti velike zneske. Neuradno je posamezni uvoznik za razstavni prostor in vse povezano z avtomobilskim salonom odštel krepko več kot 100 tisoč evrov, zaradi česar bodo morali, da bi samo pokrili stroške razstave, prodati krepko več kot 100 vozil na posamezno znamko. 

Poziv k gradnji novih dvoran

Prav stroški in analiza uspešnosti salona bodo odločilni ali bomo leta 2019 videli 25. avtomobilski salon Slovenije. Veliko avtomobilistov je naklonjenih temu, da bi sejem postal bienalen, torej, da bi bil na sporedu čez dve leti, a se mnogi zavzemajo tudi za racionalizacijo in omenjajo, da se bo moralo prilagoditi, oziroma infrastrukturo posodobiti tudi Gospodarsko razstavišče. Neredki so svoje avtomobile razstavljali v improvizacijskih šotorih. Jim je pa šlo letos na roke vsaj lepo in suho vreme.

24. avtomobilski salon Slovenije | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Kritiko na zastarelost Gospodarskega razstavišča je namenil Marjan Murn, direktor prodaje za Renault in Dacio: "Ljubljana mora v letu dni dobiti ustrezne dvorane in podporno infrastrukturo, prilagojeno zahtevam avtomobilskih salonov. Avtomobilski salon zaradi svoje zahtevnosti sam po sebi nikoli ne more upravičiti stroškov. Račun se izide, če salon na daljši rok pozitivno pripomore k ugledu blagovne znamke, ustvari nove potencialne kupce in jih zvabi h kasnejšemu obisku v prodajne salone.“

Kritiki se je pridružil Andrej Bergant, direktor prodaje vozil Mercedes-Benz, ki pravi, da pogoji za vse avtomobiliste niso bili enaki. Mercedes na avtomobilskem salonu na svojem razstavnem prostoru ni mogel pokazati vsega kar njihova blagovna znamka ponuja, saj so bili omejeni s prostorom.

GR o gradnji nove dvorane

"Gospodarsko razstavišče danes je rezultat številnih prenovitev in nenehnih vlaganj v infrastrukturo. Kompleks je bil v celoti obnovljen v obdobju 2005–2009, posodobitve pa se odvijajo iz leta v leto," odgovarjajo na Gospodarskem razstavišču, kjer so še dejali, da si novo dvorano želijo, saj jo potrebujejo za sejemske prireditve, prav pa bi jim prišla tudi v kongresni dejavnosti.

"Ne glede na to pa smo letošnji salon reševali z montažnimi dvoranami, ki so na zavidljivem nivoju," odgovarja Terpenova in na naše vztrajanje, ali bodo leta 2019 avtomobilski salon, če ta bo organiziran, gostili v novi dvorani, dejala: "Projekt gradnje nove dvorane Gospodarskega razstavišča je v začetni fazi, zato kaj več informacij ne moremo posredovati. Dvorana bi stala za poslovno stavbo Gospodarskega razstavišča in med Pionirskim domom."

Razstavljavci so izpostavili tudi to, da bi si želeli daljšo razstavo: "Izgleda, da je bil termin konec marca, začetek aprila dobra izbira. Tudi sami bi si ga želeli še z dvema koncema tedna, kot smo sprva načrtovali," še pravi Terpinova.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.