Avto
265 ogledov

Rekorden obisk dober znak za avtosalon leta 2019

24. avtomobilski salon Slovenije Saša Despot
V sedmih dneh si je 24. avtomobilski salon po podatkih organizatorjev ogledalo 75 tisoč ljudi, akreditiranih je bilo okoli 600 novinarjev. Rekordne številke v vseh pogledih. Razstavljavci so bili zadovoljni nad odzivom in obiskom, a zelene luči za 25. izvedbo, ki naj bi se zgodila leta 2019, še niso prižgali.

Organizatorji 24. avtomobilskega salona, to sta sekcija za motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije in Gospodarsko razstavišče, so napovedovali številke med 80 tisoč in 100 tisoč obiskovalcev. 

Optimizem so črpali, ker avtomobilskega salona v Sloveniji ni bilo že več kot 10 let. Avtomobilski salon je obiskalo nekaj manj ljudi od načrtovanega, in sicer 75 tisoč. To je še vedno rekorden obisk kateregakoli sejma na Gospodarskem razstavišču. Najbolj obiskani sejem Dom obišče med 50 tisoč in 60 tisoč ljudi. Pričakovati bi bilo, da je odličen obisk dobro izhodišče, da bi se uresničile napovedi pred avtomobilskim salonom in bi ta postal bienalen, na dve leti bi se izmenjeval z avtomobilskim salonov v Zagrebu. 25. avtomobilski salon Slovenije bi moral tako biti na sporedu spet leta 2019. 

Ilka Štuhec | Avtor: Ford Ford

V prihodnje dva vikenda?

"Naš cilj je bil 80.000 obiskovalcev, dosegli smo številko 75.000. Glede na to, da je bil salon za javnost odprt le dobrih šest dni, se nam zdi rezultat soliden. V prihodnje bomo razmislili o smotrnosti podaljšanja tovrstnega dogodka na obdobje, ki bi vključevalo dva vikenda. V tem primeru bi obisk zagotovo dosegel številko 100.000,“ pravi predsednik sekcije za osebna motorna vozila pri TZS g. mag. David Juriča.

24. avtomobilski salon Slovenije | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Eden od ključnih trenutkov za organizacijo tako velikega in množičnega dogodka je rast slovenskega trga osebnih in lahkih gospodarskih vozil, ki že tretje leto zapored raste, poudarja Jurič in dodaja, da je Avtomobilski salon priložnost, da znamke na enem mestu pokažejo, kaj ponujajo ter v katero smer bo šel razvoj tehnologije in konceptov mobilnosti.

"V kolikor bodo razmere v panogi tudi v prihodnje dopuščale, se bomo zavzemali za bienalno prirejanje avtomobilskega salona Slovenije,“ še pravi Jurič. Vprašanja o zadovoljstvu nad salonom, kakšen bo izkupiček prodaje in ali bo avtomobilski salon spet pri nas leta 2019, smo naslovili na različne avtomobilske zastopnike oziroma uvoznike.

Razstavišče zastarelo za potrebe avtomobilskega salona

Nad številom obiskovalcev razstavljavci niso imeli pripomb in so bili v večini pozitivno presenečeni. Kljub temu da je bilo sprva napovedano, da bo salon razstavni, pa jih je veliko spremenilo „taktiko“ in je na salonu ponujalo ugodnejši nakup vozil. Tudi Renault. 

24. Avtomobilski Salon | Avtor: Saša Despot Saša Despot

"Naši predstavniki so imeli ves čas obilico dela pri svetovanju obiskovalcem, zato obisk naših razstavnih prostorov lahko ocenimo kot dober,“ pravi direktor prodaje Marjan Murn, ki verjame, da smo z visokim nivojem razstavnih prostorov in zanimanjem obiskovalcev dokazali, da je Slovenija « žejna » take prireditve. Pri Renaultu ocenjujejo, da je avtomobilski salon upravičil pričakovanja, hkrati pa je namenil kritiko mestu Ljubljana in Gospodarskemu razstavišču, ki se je izkazal za zastarelega.

"Ljubljana mora v letu dni dobiti ustrezne dvorane in podporno infrastrukturo, prilagojeno zahtevam avtomobilskih salonov. Avtomobilski salon zaradi svoje zahtevnosti sam po sebi nikoli ne more upravičiti stroškov. Račun se izide, če salon na daljši rok pozitivno pripomore k ugledu blagovne znamke, ustvari nove potencialne kupce in jih zvabi h kasnejšemu obisku v prodajne salone.“ Murn pravi, da bodo zato lahko o uspešnosti in stroškovni učinkovitosti salona govorili šele konec leta.

24. Avtomobilski Salon | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

"Vsekakor pa smo, ker je bila naša prisotnost tudi prodajna, že na samem salonu skleniti nekaj dogovorov o nakupu vozil in zbrali kontakte ljudi, ki si želijo v prihodnjih tednih dodatnega stika,“ še pravi in dodaja, da bo odločitev o tem ali bo avtomobilski salon postal bienalen padla na zasedanju članov sekcije za osebna motorna vozila.

Avtosalon bo imel dolgoročni vpliv na prodajo vozil

Z Murnom, ki poudarja velike stroške, se verjetno strinja marsikateri razstavljavec, tako večji, kot manjši, ki bodo po neuradnih pogovorih s prodajo vozil težko pokrili nastale stroške. 

Pri Mazdi pravijo, da je bil obisk nad pričakovanji, a so dodali, da je bila prodaja v času avtomobilskega salona enako kot ostale tedne. Na salonu avtomobilov niso prodajali, vse zainteresirane stranke pa so napotili na najbližjega pooblaščenega trgovca.

Pri Hyundaiu in Oplu pa so prepričani, da bo izkazano zanimanje na avtomobilskem salonu, na prodajo pozitivno vplivalo na v prihajajočih mesecih.

Pri Fordu so bili s salonom zadovoljni. Pravijo, da je bil pojavnost in slišnost Forda je bila na visokem nivoju, predvsem pa so bili zadovoljni s svojo zgodbo, ki so jo vsak dan dopolnjevali s posebnim programom in svojimi ambasadorji.

Komentarjev 2
  • jakec1575 15:43 05.april 2017.

    Dokler nimas vsaj 500 jurjev premozenja si butelj, ce kupis avto nad 25 jurji. Samo Slovenci tega ne stekajo. so bolani na avte. jugoslovenci takisto. Če si sportni voznik ali novinar , ne recem. vse ostalo pa, slabost v matematiki, ...prikaži več amortizaciji in pospravljenjem podstresju.