Prav Volkswagen, ki je veliko pripomogel k slabemu slovesu dizelskih motorjev, namreč pripravlja njihovo vrnitev. Njihovi novi motorji TDI so namreč zasnovani tako, da emisije ogljikovega dioksida zmanjšajoza neverjetnih 95 odstotkov. Pri tem pa uporabljajo določen trik.
Spomnimo se, da so dizelski motorji pred letom 2015 že praktično dominirali na trgu vozil, potem pa je prišla zloglasna afera Dieselgate s prirejanjem izpustov dušikovih oksidov, po kateri se je njihov delež hitro zmanjševal. Na koncu so jih bolj ali manj omejili na višje razrede osebnih vozil in gospodarska vozila, njihovo mesto v majhnih avtomobilih pa so prevzeli turbobencinski motorji in priključni hibridi.
Pri tem se je dizelskim motorjem zgodila določena krivica, saj so lahko ti veliko bolj od bencinskih učinkoviti pri zmanjševanju izpustov ogljikovega dioksida, višji pa je tudi izkoristek goriva, torej so bolj učinkoviti od bencinskih. Poleg tega so problem dušikovih oksidov inženirji uspešno rešili s pomočjo selektivne katalitske redukcije s tekočino AdBlue. Tega se zavedajo tudi pri Volkswagnu, kjer kljub očitnemu premiku k elektromobilnosti še niso opustili razvoja dizelskih motorjev.
Dizelski rešilni pas
V Wolfsburgu so namreč predstavili »dizelski rešilni pas«, dizelski motor, ki naj bi izpuste ogljikovega dioksida zmanjšal za 95 odstotkov. Kako to doseže? Skrivnost je v alternativnem gorivu, tako imenovanem »parafinskem dizlu« z visoko vsebnostjo biogoriv. Izdelujejo ga iz bioloških odpadkov, kakršna so hidrogenirana rastlinska olja, ki jih s pomočjo reakcije z vodikom pretvorijo v uporabne ogljikovodike in jih lahko v poljubnem razmerju dodajajo konvencionalnemu plinskemu olju. V skrajnem primeru jih lahko uporabijo tudi brez dodatka fosilnega dizla. Odvisno od deleža biogoriva lahko emisije ogljikovega dioksida (seveda ne dejansko, ampak kot računski produkt goriva iz obnovljivih virov) zmanjšamo za 70 do 95 odstotkov.
Pri tem ni govora o neoprijemljivi prihodnosti, ampak se stvari dogajajo že danes. Od junija 2021 lahko namreč vsi Volkswagnovi turbodizelski štirivaljniki uporabljajo to vrsto goriva. To pomeni, da lahko vsi uporabniki, ki imajo dostop do biodizla, tega uporabljajo v motorjih svojih avtomobilov. Gorivo s takšno vsebnostjo biogoriv seveda ni splošno dostopno, vendar pri Volkswagnu predvidevajo, da bi se lahko njegov delež v ponudbi v prihodnjih desetih letih povečal na 20 do 30 odstotkov.
Uporaba biogoriv bi lahko odložila dokončni zaton dizelskih motorjev. Težava namreč ni v samih motorjih, ampak v gorivu, ki ga uporabljajo. Če je to iz ogljično nevtralnih virov, namreč njegova uporaba naj ne bi prispevala dodatnih toplogrednih plinov. Hkrati tudi kaže, da pri Volkswagnu kljub očitnemu premiku k elektromobilnosti niso pozabili na dizelske motorje, ki bi jih lahko ohranili kot zasilni izhod, če se stvari ne bodo iztekle v skladu s pričakovanji.