Avto
624 ogledov

Citroën berlingo: kralj razreda drugič prenovljen

Citroen Berlingo
1/19
Saša Despot
Tako kot v svetu avtomobilizma poznamo t. i. „golfov“ razred, bi lahko imeli tudi „berlingov“ razred. Vsaj v Sloveniji, kjer berlingo v svojem razredu obvladuje več kot 40 odstotkov trga.

Res, da lahko glavne konkurente preštejemo na prste ene roke, to so sestrski model peugeot partner, VW caddy (letos k nam prihaja povsem nova generacija), dacia dokker in renault kangoo. A to ne zmanjšuje njegove uspešnosti pri nas in tudi pomembnosti za Citroën, saj je vsak peti njihov prodani avtomobil pri nas berlingo. Lani so jih prodali 554 (skupaj s tovorno različico furgon), letos naj bi jih skupaj s prihodom prenovljenega modela 720 (od tega 140 furgonov).

Pri drugi prenovi, aktualna generacija berlinga je na trgu že od leta 2008 naprej, prva prenova se je zgodila leta 2012, so se Francozi osredotočili na dizajn, sisteme za pomoč vozniku in nižanju stroškov uporabe.

Citroen Berlingo | Avtor: Saša Despot Saša Despot


Oblikovne spremembe na prvi pogled niso velike, vključujejo pa nekoliko predrugačen odbijač, dnevne led sijalke, pomlajeno masko z novimi rešetkami zračne reže, potniška multispace različica bo na voljo v dveh novih barvah (sivi in rjavi).

V mestih zavira sam

Notranji arhitekti so mu namenili nov 7-palčni zaslon občutljiv na dotik na katerem se prikazujejo tudi podatki iz navigacijske naprave. Novost, ki bo na voljo od novembra letos, bo funkcija mirror screen, ki na zaslon projicira videz lastnikovega pametnega mobilnika.

Citroen Berlingo | Avtor: Saša Despot Saša Despot


Prav tako novembra bo na voljo sistem za samodejno zaviranje v mestih (active city brake sistem), takrat bo znana tudi cena sistema, ki bo del dodatne opreme. Sistem, ki objekte prepoznava s pomočjo laserja v enoti na vetrobranskem steklu, lahko do hitrosti 30 km/h povsem zaustavi vozilo, pri višjih hitrostih pa zavira in s tem ublaži posledice morebitnega trka. Berlingo je dobil tudi kamero za pomoč pri parkiranju, parkirni senzorji bodo tipali tudi spredaj. Novo je tudi vzmetnje, prevzeto iz modela C4 picasso.

Zdaj s sodobnimi dizelskimi motorji euro6

Pri Citroënu navajajo, da bo različica multispace kombinirana s strešno konzolo, ki povečuje prostor za odlaganje, dostavna različica pa bo na voljo tudi z extenso kabino s tremi modularnimi prednjimi sedeži.

Največja novost je osvežena paleta dizelskih pogonskih agregatov. Zdaj so na voljo BlueHDi izvedenke. Gre za novo generacijo motorjev, ki jih Citroën nudi od druge polovice leta 2013. Ti do štiri odstotke zmanjšujejo emisije dušikovih oksidov (NOx) in emisij CO2. V motorni paleti so BlueHDi 75 BVM: 4,3 l/100 km in 113 g CO2, BlueHDi 100 BVM: 4,3 l/100 km in 113 g CO2, motor BlueHDi 100 S&S BVM: 4,1 l/100 km in 109 g CO2, motor BlueHDi 100 S&S ETG6: 4,2 l/100 km in 109 g CO2, motor BlueHDi 120 S&S BVM6: 4,3 l/100 km in 113 g CO2.

Cenik za potniški model citroën berlingo multispace | Avtor: Citroën Citroën


Pri Citroënu zagotavljajo, da so cene, kljub tehnološkim novostim, tako pri potniški različici (multispace), kot tovorni (furgon) ostale zelo podobne. Cene za potniški model se začnejo pri 14.910 evrih za osnovni potniški bencinski model in 16.690 evrov za osnovni dizelski model.

Cenik za gospodarski model citroën berlingo | Avtor: Citroën Citroën

Pri Citroënu so ob začetku prodaje pripravili akcijske cene s popustom v višini do dobrih šest tisoč evrov. Popust je odvisen od različice, velikost popusta pa je odvisna tudi od tega, ali se odločite za storitev Citroën financiranje, za dodaten evro pa je vključeno tudi kasko zavarovanje, v paketu je tudi pet let jamstva.



Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.