zaradi pandemijske krize so v Nemčiji znižali davek na dodano vrednost, kar je močno vplivalo na cene predvsem električnih in hibridnih avtomobilov. A takšno gibanje prinaša tudi določena gospodarska tveganja.
Nemški portal Focus Online poroča, da profesor Ferdinand Dudennhöffer, strokovnjak za avtomobilski trg iz ustanove Center Automotive Research (CAR), ugotavlja, da se nemški avtomobilski trg v zadnjih mesecih sooča s popusti, ki lahko sežejo do petdeset odstotkov.
Trije faktorji
Za gibanja na avtomobilskem trgu, ki so za Nemčijo nekaj novega, so zaslužni predvsem trije faktorji. Prvi so bistveno višji popusti za trideset najbolje prodajanih avtomobilov, ki so tudi posledica znižanja davka na dodano vrednost in odgovor na krizne razmere, drugi faktor so izredno visoki popusti na električne avtomobile, na katere so vplivale državne vzpodbude za nakup te vrste avtomobilov, tretji faktor pa je ponovni porast nakupov in registracij novih avtomobilov po zastoju v času karanten.
Dudenhöffer je sicer že pred meseci napovedal občutne padce cen predvsem električnih avtomobilov in to se je zdaj očitno tudi zares zgodilo. Po trenutnih podatkih inštituta CAR namreč škoda citigo E na nemškem trgu lahko namesto 24.990 stane celo 13.089 evrov, več kot 45-odstotni popust pa prodajalci odobrijo tudi za nakup renaulta zoe. A vseh avtomobilov kljub temu ni mogoče kupiti. Daimler je tako ustavil naročila za električni smart EQ, prav tako pa na Volkswagnovi spletni strani kljub napovedi 53-odstotnega popusta ni mogoče več konfigurirati e-golfa, ki ga bo kmalu nasledil volkswagen ID3. Kljub temu je zdaj pravi čas za lovce na popuste, ki bi radi v garaži imeli električni avtomobil, od česar imata med proizvajalci korist predvsem Tesla Motors in BMW z zelo kratkimi roki dobave.
Rekordni popusti
Manj opazno a vendarle precej so se povečali tudi popusti na avtomobile z bencinskimi ali dizelskimi motorji. Predvsem zaradi omejenega znižanja davka na dodano vrednost so julija pri trideseterici najbolje prodajanih modelov povprečno zabeležili popuste v višini 22,5 odstotka, kar je za nemški avtomobilski trg izjemno visoko. Julija lani so popusti denimo znašali 18,7 odstotka.
A Dudenhöffer opozarja, da kupci dejansko ne dobijo vedno tako visokih popustov, saj so številni proizvajalci svoje pobude, da se bodo popolnoma odpovedali DDV, že kompenzirali z zmanjšanjem drugih ugodnosti. Pri opel astri ali renaultu capturju je dodatni popust menda dejansko celo zelo skromen. Seveda to ne velja za električne avtomobile, ki so na voljo z izjemno visokimi popusti.
Napoved težav
Strokovnjak dodaja, da opaža tudi veliko povečanje registracij novih vozil. Za to so krive tudi samoregistracije, s katerimi poskušajo prodajalci na silo doseči določene prodajne cilje, ki jim jih postavi principal. V to štejejo tudi testni avtomobili in službeni avtomobili zaposlenih. Do 20-odstotni delež samoregistracij v prodaji sicer še vedno velja za zdravega, kar je več, pa prinaša težave. Študija CAR namreč kaže, da naj bi v Nemčiji delež samoregistracij že dosegel 27 odstotkov, kar kaže na prevelike proizvodne zmogljivosti.
Žal bi v bližnji prihodnosti težko pričakovali izboljšanje, saj je koronska kriza evropskim potrošnikom precej zmanjšala kupno moč, zato Dudenhöffer napoveduje, da se bodo popusti na nova vozila v prihodnjih mesecih še povečevali. Posledice bi lahko bile tudi velike težave v avtomobilski industriji in gospodarstvu, ki je v Nemčiji in Evropi močno odvisno od dogajanja na avtomobilskem trgu.
Sosedje nas prehitevajo po višini subvencij
Električna in hibridna vozila v svetu zavzemajo vse večji delež, k čemur pripomore tudi subvencioniranje nakupa. Višina subvencij se po državah precej razlikuje in je marsikje usmerjena v spodbujanje nakupa cenejših vozil. Slovenski Eko sklad je medtem spodbudo za električne avtomobile spomladi znižal, za priključne hibride pa ukinil. Na STA tako v temi dneva poročajo, da je Eko Sklad spodbudo za električne osebne avtomobile znižal s 7500 evrov na 6000 evrov. V skladu pojasnjujejo, da je eden glavnih razlogov zelo visoka rast števila vlog. "Število spodbujenih vozil je vsako leto večje za 60 do 80 odstotkov. Da se zagotovi kontinuiteta spodbud in se pozivi ne bi zapirali sredi leta, je bilo treba spodbude znižati." Nasprotno je v sosednjih državah. Avstrija bo za nakup električnega avtomobila po novem državljanom zagotovila 5000 evrov subvencije, kar je po poročanju avstrijske tiskovne agencije APA 2000 evrov več kot doslej. Italija je subvencije medtem v okviru blaženja posledic pandemije covida-19 zvišala začasno, in sicer od 1. avgusta do konca letošnjega leta. Električna vozila v vrednosti do 61.000 evrov bodo subvencionirana s 6000 evri, kar je 2000 evrov več kot doslej, kdor pa bo z nakupom električnega vozila nadomestil avtomobil z motorjem z notranjim izgorevanjem, bo prejel 10.000 evrov (prej 6000 evrov). Na Hrvaškem pravkar poteka spreminjanje sistema subvencioniranja nakupa električnega vozila, ki naj bi najvišjo možno subvencijo po poročanju hrvaških medijev določil pri 70.000 kunah (9370 evrov). V preteklih letih so lahko kupci prejeli do 80.000 kun (10.710 evrov) oz. največ 40 odstotkov cene vozila. Za priključne hibride, katerih izpusti ogljikovega dioksida ne presegajo 50 gramov na kilometer, pa so lahko prejeli do 40.000 kun.
Spremembe se obetajo tudi na Madžarskem, kjer nameravajo več denarja nameniti kupcem cenejših električnih vozil. Kupci električnih vozil s ceno pod 11 milijonov forintov (31.900 evrov) naj bi prejeli do 2,5 milijona forintov (7250 evrov), vozil s ceno med 11 in 15 milijonov forintov pa do 500.000 forintov, so poročali madžarski mediji. Kupci dražjih električnih vozil do subvencij po tem načrtu ne bi bili upravičeni.
Pozdravljeni, sem posameznik, ki ponuja posojila. Ima kapital, ki se bo uporabljal za odobritev posojil med kratkorocni in dolgorocni posamezniki od 5.000 do 5.000.000 EUR do vsi resni ljudje, odvisno od zahtevane kolicine v realne potrebe, obrestna mera je 2%… ...prikaži več na leto. Kontakt: leydifinance@gmail.com To pocnem noter naslednja podrocja: - financno posojilo - Hipoteka - Naložba v posojilo - Posojilo za avto - konsolidacija dolgov - Odkup kredita - Osebno posojilo - Ste v arhivu itd. Prijavlje
Najdite mi avto, ki je letos npr. januarja stal 50% več, kot sedaj.
Zakaj toliko nakladate? Zoe Intens stane čez 28.000 €. Pomeni, da bi prej bila cena zanj 56.000€. Haloooo???