ADAC je testiral vozila 19 različnih proizvajalcev, od Audija do Ssangyonga. Čisto v vsakega jim je uspelo vdreti s pomočjo "doma narejene" napravice, ki je sposobna prevarati senzorje brezstične tehnologijo odklepanja in zagona.
Ena od tehnik tovrstne kraje vozila je, da prvi tat neopazno sledi lastniku in z napravico podaljša signal brezstičnega ključa, da ta doseže tudi po več sto metrov stan parkirano vozilo. To je lahko mogoče tudi, če je ključ v hiši, avto pa parkiran spredaj. Drugi tat signal izkoristi, da vstopi v avto nato pa še da ga zažene. Alarm se ponavadi avtomatsko samodejno izklopi. Pri ADAC-u izpostavljajo, da ne gre za nikakršno "hekanje" ključev temveč zelo enostavno tehniko podaljševanja kodiranega signala iz ključa.
Morda kdo meni, da avto brez originalnih ključev ne more speljati? To nikakor ne drži, številni modeli kvečjemu neugodno piskajo v kabini, a brez prisotnosti ključev vozijo, dokler jim ne zmanjka goriva - torej lahko nikoli. Tatovi v tem času poskrbijo, da s potrebnimi napravami in na primernem mestu izdelajo nove delujoče ključe.
ADAC-ov nasvet je jasen - če imate vozilo s prostoročnim vstopom in zagonom, potem resno premislite o dodatni zaščiti glede shranjevanja svojih ključev. Prav tako velja razmisliti o dodatnih fizičnih varovalih in GPS sledenju. A ADAC je zelo oster tudi do proizvajalcev, saj bi morali ti storiti veliko več za varnost: "Popolnoma nesmiselno je, da takšni sistemi odklepanja stanejo veliko več kot običajni, a je veliko lažje vdreti vanje."
Demonstracija ADAC-ovega testa
Že lani je AutoExpress objavil podobne izdledke, da samo v Londonu tatovi ukradejo po 17 avtov na dan, ki imajo vgrajeno keyless tehnologijo. Takratna študija je še navajala, da je za tovrstne kraje dovzetnih več kot 100 modelov.
dezurni@zurnal24.si
Pred časom so se pa hvalili z ključavnoco na prstni odtis.. so jih novinarju kuj stuširali, češ: bojo pa prste rezal..
Tatovi so vedno korak pred proizvodnjo ključavnic tudi elektronskih.