Štiri evropske države in Evropska komisija bodo prihodnje leto predstavili smele načrte v povezavi z novimi standardi izpusta emisij novih vozil v EU za leto 2025. Zadnja omejitev na 95 gramov CO2 do leta 2021 je bila odobrena šele po trdih pogajanjih z Nemčijo, državo, kjer so doma avtomobilski proizvajalci, kot so BMW, Audi, Mercedes-Benz, ki po večini prodajajo večja in zmogljivejša vozila, ki v ozračje emitirajo več CO2.
Pri Evropski komisiji so si enotni, da mora biti meja škodljivih izpustov novih vozil leta 2025 še nižje, med 68 in 78 grami na kilometer. Skupina Zelenih, Desni center in Liberalci v Evropskem parlamentu so 17. junija Evropsko komisijo v pismu pozvali, da potrdi načrte in cilje za leto 2025.
Ločeno so ministri za transport Finske, Irske, Nizozemske in Švedske v svojih publikacijah za leto 2016 namenili podporo smelim načrtom za leto 2025. Pri komisiji so dejali, da so standardi za lahka gospodarska vozila in osebna vozila za leto 2020 in kasneje že napisani in da so bili v pogovore vključene vse vpletene strani.
Zatekati se bodo morali k baterijskim vozilom
Komisar za podnebje in energijo Miguel Arias Canete je v svojem govoru v Evropskem parlamentu dejal, da cestni transport ustvari petino vseh emisij v Evropi, zato je pomembno, da do leta 2030 v Evropi emisije CO2 znižamo vsaj za 40 odstotkov. "Nižanje emisij po letu 2020 bo velik izziv, ampak povsem uresničjiv," meni komisar.
Erik Jonnaert, generalni sektretar pri združenju Evropskih avtomobilskih proizvajalcev (ACEA) je spet opozoril, da lahko, po njihovem, prestroge omejitve usodno vplivajo na konkurenčnost. Pri ACEA so prepričani, da bodo lahko nižje emisije dosegli le z razvojem električnih vozil, priključnih hibridov, avtomobilov na plin, avtomobilov na gorivne celice, kar pa od njih zahteva ogromno finančno breme.
Proizvajalci vozil sicer podpirajo prizadevanja, da se zmanjša izpuste, hkrati pa menijo, da jim bo morala pomagati tudi EU in vlade članice držav EU, tako s subvencijami, kot postavitvijo infrastrukture. Markus Heyn, član uprave podjetja Robert Bosch, kjer izdelujejo pogonske sklope, je dejal, da je prav zaradi nižanja emisij in večje gospodarnosti vozil z gorivom evropska industrija postala gonilo avtomobilske proizvodnje po svetu in postavila nove standarde.