Avtocesta, vrhniški klanec, za menoj se je „prisesala“ prestižna nemška limuzina. Nemirni voznik je že „požmrkal“ naj se umaknem. Ko se je pred menoj umaknilo počasnejše vozilo, sem z obvolanskimi ušeski prestavil v nižjo prestavo, še prej sem vklopim režim sport, pod motornim pokrovom je z gromkih glasom zabrnel šestvaljni dizelski motor podprt kar s tremi turbinami. Veliki SUV se je kljub vzpenjajoči cesti izstrelil, xDrive pogon je poskrbel, da je bil X6 videti kot hitri vlak, ki ga je nemogoče iztiriti. Od 80 do 130 km/h sem pospešil v hipu, prestižna limuzina je bila daleč za mano.
Nikoli ne ostane brez sape
Marsikdo, tudi sam sem se vprašal, zakaj sploh na naših cestah potrebuješ stroj, kot je BMW X6 M50d? Ta ima pod motornim pokrovom trilitrski šestvaljni motor z 280 kilovatov moči (381 konjskimi moči) in velikanskih 740 Nm navora, ki je dosegljiv že pri 2.000 vrtljajih. Tudi zato, ker mu pomagajo tri različno velike turbine, vsaka od njih pa skrbi, da je motor odziven skoraj od začetnih vrtljajev, pa vse do vrtljajev, ki so na merilniku obarvani v rdeče številke.
Na naših avtocestah vsekakor ne boste mogli niti približno preizkusiti vsega, kar zmore tak stroj, ki v primerjavi z še bolj zverinskim X6 M (z osemvaljnim 4,4-litrskim motorjem zmore kar 432 kilovatov moči (675 KM) in 750 Nm navora), od 0 do 100 km/h pospeši zgolj sekundo slabše. 5,2 sekunde potrebuje dizelsko gnani športni terenec, da na digitalnih merilnikih v režimu šport z rdeče obarvanim ozadjem, zagledate številko 100, kot „bi rekel keks“ pa pospeši do elektronsko omejenih 250 km/h.
Tudi cenejše zmogljive alternative
Hkrati se strinjam, da ima kljub manjšanju motorjev in dodajanju štirivaljnikov v velike športne X terence, svoje mesto pod motornim pokrovom v prvi vrsti šestvaljnik. Ko pohodim na plin, želim slišati hrumenje šestih valjev. A je izbira modela 30d primernejša. Tudi v šibkejšem X6 s šestimi valji boste nevede hitro prehitri, hkrati pa ponuja dovolj moči, da v vsakem trenutku prehitite počasnejše vozilo.
A pri motorju, ki je poganjal testni avtomobil, podprt s tremi turbinami, so inženirji naredili še korak naprej. Voznik v nobenem trenutku nima občutka, da je pod motornim pokrovom dizelski motor. Motor se obnaša zelo bencinsko, kar zadeva porabo in trušč. Je neverjetno uglajen, ko vozimo v načinu eco, pa je poraba goriva na avtocesti pri 130 km/h le nekaj več kot sedem litrov.
Ko potrebujemo več moči, jo dobimo. V hipu. Takrat je poraba zlahka tudi 15 litrov plinskega olja in več. Vse kar moramo storiti, je, da s pritiskom na stikalo izberemo način sport ali sport + takrat izklopi tudi sistem ESP, volan otrdi, menjalnik dovoljuje vrtenje v višje vrtljaje, s pritiskom na stopalko na plin pa v trenutku občutimo vso „brutalno moč,“ ki avto z maso 2,2 tone v 5,2 sekundah izstreli z mesta do 100 km/h. 5,2 sekunde je res malo, a sem imel občutek, da se je vse skupaj zgodilo še hitreje. Pri vsem tem mi je všeč, da elektronika in štirikolesni pogon delujeta odlično, vse, kar je treba, je, da držimo volan, brez vsakršnih popravkov. Avto gre kot po tirnicah kot hitri vlak.
Cena? Vprašajte za popust
Računajte na nagibanje karoserije v ovinkih, a je ta za tovrstno vozilo minimalna. Avto je zelo obvladljiv, kljub že zapisani masi 2,2 tone. Zavore vedno pravočasno „zagrizejo“ v diske, svoje k odlični vozni dinamiki doda standardno M vzmetenje.
Manj prepriča oblika. Od spredaj je z velikimi žarometi in hudobno masko z ogromno zračno režo na las podoben X5, zadaj pa je oblikovan manj opazno. Veliki izpuhi in logotip sicer izdajajo, da je pod motornim pokrovom„nekaj velikega“, a so žarometi led preveč elegantni. Ozki žarometi na X5 mi delujejo veliko bolj športno, a to je moje mnenje.
V potovalni kabini je tipičen X6. Sedeža sta športna, zadaj v primerjavi s prvo generacijo nista več dva sedeža, ampak klop. Ta ne ponuja udobja. Ob dveh otroških sedežih ne ostane več veliko prostora. Še, če se nekdo spravi med otroška sedeža, mu zmanjka prostora za glavo. Tudi prtljažnik ni prvak v razredu.
Zato pa lahko voznik računa na vso moderno pomoč, ki jo danes ponuja BMW … asistenca v zavojih, head-up zaslon, radarski tempomat … Imel je celo sistem nočnega vida. In vse deluje odlično, veliko bolje kot v cenejših znamkah vozil. A jasno, to tudi plačamo.
Vstopna cena za BMW X6 M50d je 25 tisočakov nad razširjenim modelom 30d s šestvaljnim trilitrskim motorjem z 190 kilovatov moči (258 KM), kar pomeni vsaj 102.900 evrov, z dodatki pa testni model stane 135.785 evrov. A tudi popusti znajo biti kar konkretni. Barantajte.
Podatki o vozilu: (BMW X6 M50d)
Prostornina motorja: 2993 ccm
Moč motorja: 280 kW (381 KM) pri 4.400 vrt./min
Navor: 740 Nm pri 2.000 vrt./min
Zmogljivosti: 250 km/h, 5,2 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 10,6 litra/100 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.909 x 1.984 x 1.702 medosna razdalja 2.933
Prostornina prtljažnika (v litrih): 580 - 1525
Izpust (po tovarniški specifikaciji): 174 gramov CO2/kmCena (v evrih): 102.900 (testni) / 135.785 (testni z dodatki)
Plusi: Moč in navor motorja, vozne lastnosti, delovanje asistenčnih sistemov, menjalnik;
Minusi: Cena, cena dodatkov, malo prostora na zadnji klopi;
Nič nimam proti, lepo je imeti takšen avto, toda pri omejitvi hitrosti 130, nimaš z njim kaj počet.
sem imel čast vozit prejšnji modelx6 m50d... impresivno za 2,5t pošast....je pa res, da je preglednost katastrofa, zadnji sedeži in prtljažnik pa bolj za okras...za tiste, ki bi imeli x6m : 53,000€ pologa + 7 let po 1800€/mesec
Če se ne bo dalo zglihat, ga boš pač vzel na 1800 obrokov in dal bajto na hipoteko ;)