Če vam je všeč limuzinska trojka, pa prtljažnik ni dovolj velik, oziroma uporaben za vaše potrebe, je na drugi strani karavanski touring. Vam ni všeč zasnova s podaljšanim zadkom, ali pa ponuja premalo prostora za noge na zadnji klopi? Potem je na voljo še petvratna izvedenka serija 3 gran tourismo, ki ima nekoliko daljšo medosno razdaljo in ponuja nekaj višje sedenje, zato so tudi občutki za volanom drugačni v primerjavi s klasičnimi modeli serije 3.
BMW je to različico, ki jo je imenoval (PAC) - progresivni aktivni kupe, predstavil leta 2013, letos pa so jo posodobili z novimi tehnologijami, nekaterimi sodobnejšimi oblikovnimi prijemi znotraj in zunaj ter zmogljivejšimi, a hkrati bolj ekonomičnimi motorji.
Luxury in M sport, razlike minimalne
"Trojka" ima nove serijske led žaromete, ki so ponoči odličen pripomoček za varnejšo vožnjo in meglenki, ki zagotavljata bolj dinamičen vtis. Vizualno zdaj izgleda širši, športnejšo noto dodajajo izpopolnjeni, bolj vitki led žarometi na zadku in aktivni spojer na zadku, ki se dvigne pri višjih hitrostih. Je pa izgled zunanjosti nekoliko pogojen z izbiro opreme.
Na primerjalnem testu smo med seboj primerjali bencinski model 320i s štirikolesnim pogonom in osemstopenjskim samodejnim menjalnikom s športno opremo M in dizelskega konkurenta 320d, prav tako s štirikolesnim pogonom xDrie in osemstopenjsko avtomatiko ter opremo za nekaj več udobja (luxury).
Na prvi pogled oprema ne prinaša bistvenih razlik, razen nekaj bolj "hudoben" videz motorne maske z agresivnimi linijami v predelu meglenk in bolj izstopajoča lahka platišča. Luxury prinaša nekaj več premium kroma, zadaj pa so nekoliko drugače pozicionirani odsevniki, nekoliko drugačen je tudi zadnji odbijč, vse ostalo je praktično enako.
Trikraki M volan naredi razliko
Brez večjih sprememb je tudi potovalna kabina, ki ponuja vse tisto, kar smo spoznali ob prenovi klasičnih modelov s številko 3. A je razlika med testnima modeloma velika vsaj pri nečem. Pri modelu luxury bi si nujno izbral trikraki športni volan s podpisom M, ki je občutno bolj masiven in prijeten za držo, pri opremi luxury deluje dolgočasno, občutek pod prsti pa je pretrd. Oba imata obvolanski naperki za hitro pretikanje med prestavami odličnega osemstopenjskega menjalnika, ki pride pri bencinskem modelu vseeno bolj do izraza, saj mu dovoljuje vrtenje v višje vrtljaje, kar se nenazadnje pozna tudi pri porabi.
Navadna trojka se pelje bolj dinamično
Oba modela smo hkrati preizkusili na isti, dobrih 100-kilometrov dolgi trasi, ki je bila sestavljena iz vožnje v mestu, primestne vožnje in vožnje po avtocesti.
GT je v vožnji tudi zaradi višjega sedenja udobnejši kot v limuzini ali karavanskem touringu. Sedi se bolj pregledno in višje, kar pa svoj davek pušča pri dinamiki. Ni tako oster in natančen v zavojih, sploh pri dizlu je nos pogosto vleklo iz ovinka. V izbranem režimu comfort (udobje) blažilniki še dodatno omehčajo vožnjo, v programu sport pa prilagodi sisteme k bolj ostri vožnji, a ta zaradi višjega sedenja in težišča tudi takrat nikoli ni tako športna kot pri limuzini ali karavanu.
Še vedno pa je lahko vožnja dovolj zabavna, bolj kot v enoprotorcih. Testnika sta imela tudi inteligenten štirikolesni pogon xDrive, ki je zelo dobro uravnotežena izbira za vse vremenske razmere. Na snegu ga nisem mogle preizkusiti, na spolzki cesti pa deluje zelo varno, brez zdrsov.
Dvolitrski prisilno polnjeni dizel, čeprav ima nekaj več „konjenice“ pod pokrovom, ne deluje dovolj dinamično, tudi zaradi občutka na „težkem“ volanu. Tudi zelo robat je ob zagonu. Bencinski model je vsaj v začetku veliko bolj odziven, volanska komunikativnost je občutno boljša, do 100 km/h pa vseeno hitreje pospeši dizel, ki ponuja občutno več navora.
Kot sem že omenil tudi menjalnik nekoliko lepše sodeluje z dvolitrski prisilno polnjenim bencinskim motorjem, a je tudi pri dizlu sodelovanje nadstandardno. Tukaj so BMW inženirji še enkrat več svoje delo opravili z odliko.
Občutne so razlike tudi pri porabi goriva. Dizelski motor porabi skoraj za dva litra manj goriva na 100 kilometrov poti, kot bencinski konkurent. 8,1-litra je bila povprečna poraba bencina pri 320i na testnem krogu, natanko dva litra manj pa pri dizlu. Nič drugače ni bilo ob bolj dinamični vsakodnevni vožnji, ko se je povprečje pri dizlu ustalilo pri 7,1 litra plinskega olja, pri bencinskem modelu pa pri 8,9 litra.
320d ni najmodernejši pogonski agregat, je tudi precej robat in v startu glasen, je pa zato eden najbolj preverjenih motorjev. Je dovolj zmogljiv in varčen. V primerjavi s predhodnikom so mu moč povečali za pet kilovatov in navor za 20 Nm, poraba, ki smo jo izmerili pa je v primerjavi z modelom pred prenovo v povprečju za dobra pol litra manjša. Z njim pravzaprav ne morete zgrešiti. A je v izhodišču za 2.650 evrov dražji od velik bolj uglajenega in pri nizkih vrtljajih odzivnejšega bencinskega modela, ki pa je v minusu pri porabi. A 2.650 evrov danes pomeni skoraj 2100 litrov bencina, kar zadostuje za skoraj 25 tisoč dinamičnih kilometrov.
Podatki o vozilih: BMW 320i gran turismo xDrive
Motor: turbodizelski, 1.998 ccm
Največja moč: 135 kW (184 KM) pri 5.000 vrtljajih
Najvišji navor: 270 Nm med 1.350 in 4.650 vrtljajih
Zmogljivosti: 227 km/h, 8,1 sekunde od 0 do 100 km/h
Poraba: 8,9 litra/100 km (kombinirani cikel)
Cena: 42.800 evrov / 65.775 evrov (osnovni testni/ testni z doplačili)
Podatki o vozilu: BMW 320d gran turismo xDrive
Motor: turbodizelski, 1.995 ccm
Največja moč: 140 kW (190 KM) pri 4.000 vrtljajih
Najvišji navor: 400 Nm med 1.750 in 2.500 vrtljajih
Zmogljivosti: 230 km/h, 7,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Poraba: 7,1 litra/100 km (kombinirani cikel)
Cena: 45.550 evrov / 66.784 evrov (osnovni testni/ testni z doplačili)
Plusi: Prostornost, uporaben prtljažnik, udobje, pogonski sklop;
Minusi: Cena, dragi dodatki, manj športni občutki kot pri limuzini ali karavanu;