Avto > Testi
506 ogledov

Hladno vroči BMW X4 razburja slovenclje

BMW X4
1/23
Saša Despot
BMW X4 je posebnež, ki pri opazovalcih pušča mešane občutke, pri vozniku med vožnjo pa predvsem pozitivne, še posebej če se lahko zanaša na številna pomagala. A uporabnost avta je omejena, primerjava s tekmecem pa ga lahko spravi tudi v zadrego.

Minilo je kakšno leto, odkar je bil X4 v konfiguraciji 20d xdrive nazadnje naš gost. Posebnež v svetu križancev s terensko dvignjeno postavo, a kupejevsko zašiljeno streho. Pri X6 je ta nenavadna, za koga bogokletna kombinacija poslovno zelo dobro uspela, X4 pa verodostojno posnema recept. 

Je recept leto dni kasneje še vedno tako okusen, sploh ker se je vmes pojavila neposredna konkurenca v obliki mercedes-benza GLC coupeja?

Z BMW X4 sem se tokrat prvič podrobneje ukvarjal, prejšnje teste sem bolj kot ne “prešprical.” Začetno nezaupanje nad “kajmakom in marmelado” je hitro plahnelo. Sprijaznjen, da bo z zunanjo obliko X4 vedno delil občinstvo, pri čemer utegne biti množica nasprotnikov večja, bi se raje posvetil vozniški izkušnji. In ta je res dobra, mestoma odlična. 20d xdrive pogon, ki je pri X4 pravzaprav vstopna izbira, je še vedno zlata zmes nadpovprečnih zmogljivosti in udobja, ki ga zagotavljata moč in prožnost štirivaljnika.Tudi po zaslugi osemstopenjskega ZF-menjalnika, o katerem ne bi znova ponavljal hvalnic o hitrosti in logičnosti delovanja.

Morda me je pri X4 negativno presenetila le poraba, pri kateri niti pri peresno nežni vožnji ni mogoče pasti pod 6,5 litra, ob normalni, ne pa športni vožnji pa hitro doseže osem litrov. Priznam pa, da se takšnemu bahaču še veliko bolj prileže ropot šestih valjev, čeprav se takrat o porabi sploh ne govori več na glas.

Tudi glede podvozja X4 prepriča

Seveda ni govora o takšni agilnosti, kot jo zmore serija 3, a za suva je lega na cesti zelo dobra, nagibanja je v mejah razumljivega, volan pa je športno oster. Občutek podkrmarjenja šele pozno udari na plan, tudi po zaslugi 19-palčnih športnih pnevmatik. Je pa posledično vožnja v X4 nekoliko trša, kot sem vajen od srednje velikih športnih terencev.

Avto ima 4x4 pogon, a težko si X4 predstavljam čisto na koncu nekega razritega makadama, kjer se prične izhodiščna točka za v gore. Ne, to ni avto za naskok na zakoten kolovoz v Julijcih, bolj mu pritiče nedeljska kremšnita ob Zbiljskem jezeru.

Stare sestavine v notranjosti

Se pa mladeniču X4 na žalost pozna, da je iz istega legla kot danes že malce ostareli model X3. S tem mislim predvsem na videz notranjosti, ki je … no, star oziroma takšen, kot smo ga od BMW vajeni že dolga  leta. V ergonomskem smislu to sicer ni kritika, saj so sedenje, logična postavitev stikal in enostavno upravljanje infotainmenta prek iDriva še vedno zgledni. Je pa veliko črnine in mestoma tudi trde plastike. Pogled na notranjost glavnega izzivalca, mercedesa-benz GLC coupeja je v tem smislu veliko boljša.

Davek zunanje oblike pri X4 logično najbolj udari na plano na zadnji klopi, kjer se bosta odrasla potnika s sklonjeno glavo počutila kot kaznjenca. Da pa bi v avto spravili pet ljudi, torej enega potnika tudi na sredino zadnje klopi, zveni kot zelo slaba šala ali pa v najboljšem primeru natečaj za najožjo zadnjico.

Prtljažnik, ki se skriva za serijskimi električnimi dvižnimi vrati, je večji, kot se zdi na pogled. Podatek o 500 litrih ni od muh, čeprav zaradi nizke strehe ne more parirati uporabnosti iz serije 3 touring. Pod visokim dnom se skriva dodaten prostor, a je namenjen le tovarniški opremi in opremi za izkoristek prtljažnika (mreža, snemljiva kovinska ušesa za pritrjevanje…).

Vrhunska in draga dodatna oprema

V testnem X4 sem lahko preizkusil tudi veliko dodatne tehnične opreme: parkiranje je brez senzorjev in zadnje kamere sila tvegano početje, doplačilo za sistem štirih kamer pa je bilo (541 evrov) eno ugodnejših na seznamu. Le da je potrebno najprej kupiti osnovno kamero (457 evrov). Avtomatskemu parkiranju (381 evrov) pa bi se zlahka izognil, tudi zato, ker je njegov vklop nepriročno skrit nekje v menijih. Ko bi avto ravno opravil celoten postopek, bi sam že naročal kavico v bližnjem baru.

Aktivni tempomat deluje zelo dobro in je primeren tako za gnečo na vpadnici kot za avtocestno vožnjo, čeprav mu manjka nekaj več mehkobe in predvidevanja, ki jo premorejo Mercedes-Benz, Audi ali Volvo. Polni LED žarometi so odlični, a s skoraj 2.000 evri zahtevanega doplačila tudi dragi. Udobno deluje HUD projekcija podatkov na vetrobranskem steklu, ki je vključena v osnovno ceno.

Ne razumem pa, kdaj bi se mi povrnil vložek 2.700 evrov v “BMW Connected Drive Advanced” paket, še posebej ker v Sloveniji številne funkcije ne delujejo. Povrh vsega še vedno govorimo o infotainment zaslonu, neobčutljivem na dotik, kar pomeni da smo tudi pri stacioniranem vozilu obsojeni na vnašanje besedila prek izbirnika črk ob pomoči vrtljivega gumba.

Iz vsega naštetega je moč doumeti, da je X4 cestni atlet s polnimi bicepsi, ki pa prek različnih doplačil lahko hitro preide v polje razvrata. Končna cena za testnega X4 se je povzpela na 75.500 evrov oziroma tretjino nad začetno ceno. To pa je območje, v katerem lastnik pri že tako kritični večini lahko ne naleti več le na zavijajoče poglede, temveč tudi na pomilovanje, saj je izbira bolj pragmatičnih in uporabnih avtov z več duše dandanes zelo pestra. Tudi pri premium znamkah.

Podatki o vozilu (BMW X4 xDrive 20d)

Motor: 1.995 ccm, dizelski, štirivaljni
Moč in navor: 140 kW (190 KM), 400 Nm pri 1.750 vrtljajev
Zmogljivosti: 212 km/h, 8,0 sek 0-100 km/h
Poraba: 7,8 l/100 km, 142 g CO2/km
Cena: 50.850 € (osnovni)/ 75.543 € (testni)

PLUSI: Za suva športna vožnja, motor in menjalnik.

MINUSI: Omejena uporabnost, končna cena.

Komentarjev 4
  • OneCent 06:41 08.december 2016.

    Ravno takšen BeeMve, enake barve, z NM registracijo v ponedeljek po AC pri 150 km/h 1m za ritjo, trenutek za tem prehiteva po odstavnem pasu 2 avtomobila, se vrne ne levo in naprej uprizarja tango po AC z vijuganjem levo ...prikaži več desno in zaritno vožnjo.Primer retardiranega slovenceljna, ki kupujejo takšne vulgarne dojčvagne.

  • abc123def456 23:13 07.december 2016.

    pojasnilo janezu_53: clovek s kompleksom majhnega in ubogega bo dozivljak kozmicne orgazme v tem avtu. prevod tega stavka: ta avto ni vreden 7 let dela pri poprecni slovenski neto placi. razumljivo?

  • Janez_53 17:09 07.december 2016.

    Ne vidim nekega pametnega razloga, da avtor v sicer tehnično všečnem članku v naslov zapiše žaljivo spakedranko za Slovence. Dobro bi bilo, da bi pojasnil motive za takšno traparijo.