Produktni vodja za BMW X3 in X4 Russel Gibson je povedal, sta oba modela za BMW precejšen uspeh, saj so jih samo v zadnji generaciji od leta 2017 prodali več kot 1,1 milijona. Glavni trgi za oba modela niso presenečenje, saj sta zelo močna na Kitajskem, prav tako pa tudi v Evropi in v ZDA.
Tudi ko gre za pogonske sklope, so precej pestri, zato lahko vsak najde to, kar mu najbolj ustreza. X3 je na voljo kot popolnoma električni iX3 in priključno hibridni X3 plug-in hybrid, oba modela sta na voljo tudi z učinkovitimi bencinskimi in dizelskimi motorji, za športne navdušence pa so poskrbeli z BMW-jema X3 M competition in X4 M competition.
Gibson je poudaril, da so s prenovo hoteli oba modela predvsem posodobiti in ju narediti še bolj digitalna kot doslej. Odzivi lastnikov sedanje generacije pred prenovo so namreč bili, da so zadovoljni z vodljivostjo, udobjem in motorno tehniko, želijo pa si še bolj sodobnega in digitaliziranega avtomobila. Zato so se pri prenovi poleg oblik osredotočili predvsem na digitalno plat.
Oblikovne novosti in digitalizacija
V čem se torej prenovljena BMW-ja X3 in X4 ločite od tistih pred prenovo? Na sprednjem oblikovno bolj čistem delu so novi predvsem žarometi, ki ne svetijo le s serijsko led tehniko, ampak so tudi za 10 milimetrov bolj vitki kot doslej. Drugačni so tudi sprednji odbijač in ledvički, ki sta na BMW-ju X4 serijsko mrežasti, s čimer se najbolj izrazito loči os X3, na modelih X3 M40i in X4 M40i in M40d pa v črni izvedbi M.
Na predstavitvi sem peljal BMW X4 M competiton in BMW X3 xDrive 30d. Ko sedete vanju, takoj opazite spremembe ureditve notranjosti. V München sem se pripeljal s »predosvežitvenim« priključno hibridnim BMW-jem X3 in prvo, kar se mi je zgodilo, je bilo, da tam, kjer sem pričakoval zagonski gumb, tega ni bilo. Po novem so ga namreč z okolice volana preselili na sredinsko konzolo. Opazite tudi razširjeni predel z zaslonom infozabavnega sistema, ki je postal občutno večji in laže obvladljiv, igranje z navigacijsko napravo pa je tudi pokazalo napredek. Vsekakor pa je kratek preskus premalo za natančne vtise.
Preoblikovan je tudi zadnji del s polnimi led tridimenzionalnimi lučmi, ki so na modelu X3 krožno zaključene in skulpturirane, na X4 pa izrazito tanke in ploske. Oba imata v vseh različicah tudi posebno oblikovane zaključke izpušnih cevi. BMW X4 ima tudi drugačen zadnji odbijač, BMW-ju X3 pa so namenili nove zaščitne obloge dna in izrazite obloge pragov, ki so serijski že na osnovni izvedbi.
Tudi v notranjosti so se potrudili, da je postala bolj sodobna. Gibson je poudaril, da se to izraža predvsem na predelani osrednji konzoli, ki je postala bolj podobna tisti v BMW-ju serije 3 in je z manj gumbi pripomogla k bolj čistemu vtisu notranjosti. Razširili so tudi ponudbo športnih sedežev, ki so na voljo v vseh različicah opreme in na katerih za udobje skrbi tudi zračna perforirana prevleka. Upravljanje samodejne klimatske naprave je zdaj standardno razdeljeno na tri cone, za večji vtis elegance so poskrbeli nove galvanizirane površine zračnikov. Na vrhu armaturne plošče pa izstopa novi zaslon infozabavnega sistema, ki je serijsko 10,25-palčni, za doplačilo pa je lahko tudi 12,3-palčni in v zadržani notranjosti izrazito izstopa.
Zaslon seveda navaja na največjo pridobitev prenovljenih X3 in X4: več digitalnosti. V obeh modelih je tako standardni postal BMW-jev spomladi predstavljeni operacijski sistem 7. Serijska navigacijska naprava omogoča tudi vodenje »off line«, učinkovitost in ji povečujejo karte v oblaku, poenostavili pa so tudi vnašanje destinacije. Globlja je tudi integracija digitalne pomočnice Amazon Alexe, spletna aplikacija pa lastnikom elektrificiranih različic pomaga tudi pri iskanju polnilnih postaj. Poskrbljeno je tudi za softversko nadgradnjo, ki sev dobrih desetih minutah izvaja ne da bi voznik sploh vedela za to.
Prevetritev opreme
Osvežitev je prinesla tudi prevetritev paketov opreme. Osnovni je tako postal paket base, v katerega so integrirali veliko elementov iz opuščenega paketa X-line. Nad njim je paket M sport, potem pa smo že pri pravih špotrtnikih X3 in X3 M performance. Razpored opreme je torej postal bolj preprost in precej bolj pregleden.
Po vožnji BMW-ja X4 competiton so me vprašali, če sem zaznal večjo mehkobo avtomobila v osnovnem programu, česar ne bi mogel potrditi, saj bi bila potrebna neposredna primerjava, očitno pa je, kako se iz sicer zelo živahnega a kljub temu zadržanega v normalnem programu, BMW X4 competiton v programu sport, predvsem, pa sport+ prelevi v čistokrvnega športnika, ki kljub precejšnji višini in velikosti suvereno premaguje ovinke. Razlika v delovanju je es občutna. Tudi BMW X3 xDrive 30d se ne izneveri dinamičnemu ugledu znamke, vendar pa seveda takoj zaznate, da gre za precej bolj udobno mehak avtomobil. Na preskusnem primerku je vsekakor izstopala individualna motno črna barva, ki bo gotovo marsikomu všeč, gotovo pa ne vsem.
Enako pregledna je razpredelnica razpoložljivih motorjev, ki so vsi hibridizirani z 48-voltno tehniko. »Navadno« konjenico zastopajo bencinska motorja 20i in 30i, dizelsko p 20d in 30d, njihova moč pa sega od 135 do 210 kilovatov. Na vrhu pa sta seveda motorja M40d in M40i z močmi 250 oziroma 265 kilovatov. Tu je seveda še priključni hibridni BMW X3 xDruve30e z močjo 215 kilovatov in električnim dosegom 50 kilometrov, elektriko pa seveda zastopa še najmlajši član družine BMW iX3.
Prefinjena športnika
Pri BMW-ju so posebej izpostavili tudi novosti na najšportnejših predstavnikih serije BMW-jih X3 M competiton in X4 M competition. Produktni vodja Alexander Schurrer je izpostavil, da se oba uvrščata med najbolj priljubljene predstavnike oddelka M, ki v svojem razredu zasedata več kot 50-odstotni tržni delež.
Po novem so jima namenili še bolj ekspresivno oblikovani prednji del z novim odbijačem, ki ne prinaša le oblikovne osvežitve, ampak tudi boljšo aerodinamiko. Preoblikovani in povečani sta tudi ledvički, serijski pa so tudi specifični M adaptivni led žarometi. Tudi zadka sta doživela spremembe v duhu serije, le da na bolj agresivni način in z bleščeče črnimi vstavki. Izpostavljajo tudi nove barve karoserije, med katerimi so prvič na voljo posebne barve z motno vrhnjo plastjo, nova pa so tudi kovana 21-palčna platišča, ki po Schurrerjevih besedah niso le lepa, ampak prinesejo pol dva kilograma manj nevzmetene mase na kolo.
Tudi notranjost je preoblikovana v duhu celotne serije, le da je v tem primeru vozniku na voljo nova, zgolj za serijo M značilna grafika projekcijskega zaslona, športno pa si lahko konfigurira tudi digitalni armaturno ploščo. Sedi pa v popolnoma nastavljivih lupinastih sedežih M sport.
Seveda je v modelih M pomemben predvsem motor, 3-litrski biturbo šestvaljnik, ki je bil tudi deležen osvežitve. Razvija moč 375 kilovatov in navor 650 njutonmetrov, ki pomaga, da X4 M competition s pomočjo športnega osemstopenjskega menjalnika do 100 kilometrov na uro požene v 3,8 sekunde, kar je 0,3 sekunde hitreje od predhodnika. Osvežili so tudi podvozje, ki je predvsem v udobnem programu postalo bolj udobno in vsakdanje uporabno, ker pa so povečali tudi vrzel v vedenju avtomobila v posameznih načinih, sta v načinih sport in sport+ BMW X3 M competition in X4 M competition ostala enako ali pa še bolj športna kot doslej.