Avto
992 ogledov

BMW in njegov 100-odstotno recikliran avto

BMW i Vision Circular
1/14
BMW
BMW i Vision Circular Concept je avto, ki želi videti 19 let v prijaznejšo prihodnost.

BMW je na avtosalonu IAA, ki letos prvič poteka v "domačem" Münchnu, predstavil koncept i Vision Circular, s katerim gleda še nekoliko dlje v prihodnost od konkurentov. 

Gre za premijski električni kompaktni avto iz leta 2040, pri katerem so za izdelavo uporabili manj komponent, čisto vse pa je mogoče reciklirati. S tem je BMW dal močno noto avtomobilski prihodnosti, ki bo do okolja maksimalno prijazno in bo temeljila na kroženju. Hkrati gre za vizijo električne mobilnosti in nudenja visoke povezljivosti njegovim potnikom. 

Kaj je tako posebnega

Pri izbiri materialov so želeli pri znamki maksimalno znižati CO2 odtis od samega izvora naprej. Trenutno BMW za svoje avte uporabi do 30 odstotkov obnovljivih materialov, cilj je številko postopoma zvišati na prek polovice. Koncept sam pa je šel še precej korakov dlje in je popolnoma iz recikliranih materialov ali iz takšnih, ki jih je mogoče povsem reciklirati. V ta namen so inženirji uporabili tehnike izdelave, ki omogočajo enostavno ločevanje različnih materialov ob koncu življenjske dobe avta. Za karoserijo so uporabili recikliran aluminij in jeklo, kar močno zniža proizvodnje izpuste. 

BMW i Vision Circular | Avtor: BMW BMW
BMW i Vision Circular | Avtor: BMW BMW
BMW i Vision Circular | Avtor: BMW BMW

Uporabili so nekatere nove tehnike obdelave kovine, kar že samo po sebi pusti zanimiv pečat brez potrebe po barvanju. Pri notranjosti so se osredotočili na prostornost, svetlost in premijski občutek pri uporabljenih materialih in detajlih.

Glede nadzora nad funkcijami govorijo o "phygital" izkušnji. Skovanka naj bi označevala nov način upravljanja z avtom prek novega vmesnika, ko uporabnik z avtom komunicira prek haptičnega dotikanja armaturne plošče. Ta deluje kot velikanski kristal, natisnjen s 3D tiskalnikom.

HUD zaslon je dobil povsem drugačne naloge, saj je prevzel nalogo klasičnega sredinskega zaslona - večina informacij se tako projecira kar na steklo, prilagodljivo, lahko celo po vsej dolžini. Sopotnik lahko "svoj" del stekla izkorišča po svoje.

Volanski obroč je natisnjen iz naravnih materialov, na vsaki strani sta dve ploščici, ki omogočata "phygital" upravljanje na dotik z vmesnikom avta na podoben način kot sredinski "kristal". Pri vsem skupaj je vodilo, da voznik ne odmika pogleda s ceste, saj se po menijih premika prek projekcije na steklu.

BMW i Vision Circular | Avtor: BMW BMW
BMW i Vision Circular | Avtor: BMW BMW
BMW i Vision Circular | Avtor: BMW BMW

Streho je mogoče zatemniti od 50 do 100-odstotno prek rešitve z dvojnim steklom. Zadnji del potniške kabine je namenjen dvema potnikoma in je nekoliko dvignjen za boljši pogled naprej. Vsak sedež ima posebej prilagojen zvok iz skupne audio narave.

Avtomobil sam je zanovan za dvosmerno izrabo energije, saj ga je mogoče izkoristiti za napajanje stavb in infrastrukture. Uporablja tudi napredno izrabo podatkov o gibanju drugih vozil, tako da prilagodi hitrost vožnje na način, ki omogoča optimalno izrabo na primer zelenega vala na mestni ulici in s tem izrabo energije.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 2
  • LetherHossen 09:58 07.september 2021.

    Avto, ki ne bo nikoli videl proizvodnje ...