Avto
1637 ogledov

Dva uživača, spuščena na sveži pomladanski zrak

BMW 235 in MINI JCW cabrio
1/34
Andrej Leban
BMW M235 xDrive in MINI JCW cabrio. Na pogled zelo različna avtomobila, ki pa ju druži isto poslanstvo - užitek med zavoji. Mi smo ga že na kratko okusili.

Na kratko smo se lahko podružili z dvema nišnima novincema na trgu. Oba imata korenine in tehniko doma v Münchnu, čeprav gre za dve različni znamki z nekoliko različnimi ciljnimi strankami.

BMW serije 2 M235 xdrive gran coupe z nomenklaturo pove, da daje hkrati poudarek na elegantni obliki, uporabnosti in športno-potovalnih lastnosti. Oznaka M poleg številk je porok za to, da zmore avto iz podvozja in pogona iztisniti precej več, kot je običajni smrtnik sposoben izkoristiti. 

Pri MINI modelu so dovolj tri črke - JCW. Takoj je jasno, o čem je govora - o legalnem gokartu za na cesto. Naša različica je toliko bolj podobna motošport rekvizitu, ker je bil preizkušeni model v cabrio izvedenki brez strehe. Ja, skorajda bi človek že nosil čelado.

Obe novi izpeljanki v ponudbi torej druži lastnost, da ponujata vrhunec športnih lastnosti v svoji družini.

BMW 235 in MINI JCW cabrio | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

BMW serije 2 gran coupe M235

Pri novi seriji 2 gre za toliko sprememb, da pri BMW govorijo o drugi generacijo gran coupeja (F74), potem ko lahko brez dlake rečemo, da se osnovni avto (F44) oblikovno ni ravno posrečil. BMW navdušenci so kupe-limuzini zamerili tudi, da je zaradi prehoda na novo platformo prešla na prednji pogon.

Lani so avto torej izdatno prenovili in ga naredili precej bolj atraktivnega, še posebej v verziji s črko M v imenu. Drugačni odbijači, večje odprtine za zajem zraka, poudarjeni boki, velika platišča, spojler na zadku ... Vse skupaj lepo izpopolni kupejevsko postavo, ki jo zaznamuje elegantno upognjena streha in prehod v športno limuzinski prtljažnik. Vrata seve nimajo okvirjev.

Vrh ponudbe predstavlja M235 xDrive. Je edina od različic serije 2 gran coupe, pri kateri sta okrogli izpušni cevi ostali vidni - v tem avtu ne pričakujte ekosramovanja. 

Model BMW 235 xDrive Gran Cabrio
Vrsta pogonskega sklopa Bencinski motor
Motor 4-valjni TwinPower Turbo
Delovna prostornina 1.998 cm³
Največja moč 221 kW (300 KM) pri 5.750–6.500 vrt./min
Največji navor 400 Nm pri 2.000–4.500 vrt./min
Menjalnik 7-stopenjski avtomatski
Prenos moči Štirikolesni pogon (xDrive)
Pospešek (0–100 km/h) 4,9 s
Največja hitrost 250 km/h
Poraba (kombinirana WLTP) 7,5–8,2 l / 100 km

Notranjost je s posodobitvijo prav tako precej nadgrajena. Voznik ima sedaj namesto ločenih zaslonov pred seboj v enoto povezani 10,25-palčno površino digitalnih merilnikov in 10,7-palčno infozabavnega sistema. Stikal je v primerjavi s predhodnikom le še za vzorec, za menjalnik je namesto ročice ostal kratek vzvod. Nov in boljši je volan. V veriji M235 pa je vse skupaj nadgrajeno z raznimi dodatki in detajli, ki dajejo vozniku vedeti, da vozi najboljšo in najbolj športno izmed vseh različic; karbonski in kovinski vsadki, modro-rdeči vzorci, športni sedeži ...

BMW 235 in MINI JCW cabrio | Avtor: Žurnal24 Žurnal24

Štirivaljni motor je zanimivo celo izgubil na moči štiri kilovate, tako da je zdaj na 'okroglih' 221 kW (300 KM). Še bolj je na papirju viden upad navora, zdaj ga je 400 Nm (prej 450) in je na voljo pri nekoliko višjih vrtljajih. Štirikolesni pogon je pri tej različici logično serijski.

Pospešek avta z mesta do 100 km/h je kljub temu ostal pri nespremenjenih 4,9 sekunde. Poraba je ostala na podobnem nivoju, razlika malo navzgor je verjetno bolj v laboratorijski metodologiji. Ampak poraba pri tem avtu ni med razlogi nakupa.

MINI JCW cabrio 

'Nomen est omen,' bi rekli stari Rimljani - ime pove vse. Je MINI, je john cooper works izvedba male rakete in še brez strehe povrh. 

V nasprotju z BMW novostjo M235, kjer je pri več kot 4,5 metra dolgem avtu še vedno pomembna tudi uporabnost druge klopi in prtljažnika, je pri manj kot 3,8 metra dolgemu miniju kabrioletu vse to v ozadju - tu gre le za tri stvari: za izredno močan (becninski) motor, izredno zmogljivo podvozje in za dovolj veščega voznika, da je sposoben pri vožnji z vetrom v laseh (ali pleši) iz te kombinacije narediti čisto gokart izkušnjo. 

BMW 235 in MINI JCW cabrio | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

JCW je že leta oznaka za najmočnejše minije. Tudi v novi generaciji so uporabili štirivaljnik s turbo podporo, ki je sposoben na prvi kolesni par izvreči 170 kW (231 KM) in 380 Nm navora. Tako kot njegov daljni sorodnik M235 uporablja menjalnik z dvojno sklopko. Podvozje pa so za novo generacijo izpilili kar na prototipu, ki so ga poslali na peklensko preizkušnjo 24 ur Nürburgringa. Domov se je vrnil s pokalom za zmago v svoji kategoriji. To menda pove vse.

Cabrio izvedenka noče delovati prav nič kompromisno. Ohranja enak športno nabuhel videz, okrašen z raznimi dodatki in bojnimi barvami. Večslojna streha je "old-school" platnene sorte s to posebnostjo, da se lahko zgolj delno odpre nazaj za 40 centimetrov ali pa povsem pospravi v prtljažnik v tihih 30 sekundah. Za targa ali pa popolni kabrio užitek. 

Model MINI JCW Cabrio
Cena Že od 44.300 €
Menjalnik Steptronic športni menjalnik z dvojno sklopko
Vrsta goriva Bencinsko gorivo
Zmogljivost motorja 170 kW (231 PS)
Poraba (kombinirana) 6,8 − 7,1 l / 100 km
Vrsta pogona Sprednji pogon
Pospešek (0 – 100 km/h) 6,4 s

Tudi znotraj ne manjka raznih športnih dodatkov, ki še popoprajo siceršnjo izkušnjo sedenja in upravljanja. Za vrhunski zvok skrbi Harman Kardon, namesto klasičnega zaslona imamo veliko okroglo ploščo. Nekateri so ji nadeli ime 'vinilka'. Posebnost je HUD zaslonček nad volanom, ki pri preklopu na športni program na podlagi navigacije začne igrati vlogo reli sovoznika. Z barvami in grafičnim izrisom ovinkov napoveduje stopnjo krivine naslednjega zavoja. Zelo domiselno.

BMW 235 in MINI JCW cabrio | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

BMW 235 in MINI JCW cabrio | Avtor: Žurnal24 Žurnal24

Zadnji sedeži? Za nujen prevoz več kot dveh oseb. Prtljažnik? Morda vanj stlačite kabinski kovček ali podobno veliko potovalko.

Po stari rimski cesti na prizorišče odločilne bitke

Avta sta torej dinamična, užitkarska. Zdaj je treba še prave ceste. Dobili smo ključe obeh avtov in nalogo, naj ju čez štiri ure vrnemo. Ne dovolj časa za vse ovinke v Sloveniji, a dovolj za nekatere, ki sodijo v kategorijo dinamično-užitkarskih. 

Po avtocestni vožnji smo zavili na staro cesto mimo Logatca in Kalc proti proti Colu čez znamenita vrata Ad pirum ter dalje proti Vipavski dolini. Naš cilj je bil Zemono, v bližini katerega naj bi v času poznega rimskega cesarstva leta 394 potekal eden največjih vojaških spopadov na slovenskih tleh sploh, in ki je v mnogočem odločilno vplival na nadaljnji razvoj našega današnjega ozemlja. Pred kratkim so našli zelo trdne dokaze, da je bitka zares potekala prav v tej okolici.

Cesta je ponudila veliko kombinacij kratkih in hitrih dolgih zavojev, serpentin, ostrih prevojev, dvigov in spustov.

BMW 235 in MINI JCW cabrio | Avtor: Žurnal24 Žurnal24

BMW M235 se jih je lotil odločno. V sport programu hitro reagira na pritisk stopalk, športne zavore grabijo, štirikolesni pogon in spuščeno M podvozje ga držita pritrjena na tir, motor v visokih vrtljajih izliva energijo, ki jo prevzemajo menjalnik in kolesa. Avto ima dodatno vgrajeno delno blokado prvega diferenciala, ki pride do izraza tam, kjer bi običajen avto že spoznaval definicijo podkrmarjenja, zadek deluje mirno tudi v hitrih prenosih težišča. Svoje doda izpušni sistem, ki napne glasilke, ob popuščanju pred ovinki pa dodaja basovsko bobnenje. 

Težko bi pri 300 konjih govorili o manku moči, a hkrati je M235 model, ki tako glede manjše silovitosti in večjem poudarku na udobju vožnje spoštljivo ohranja razmik do čistokrvnih športnikov, kot je dvovratni M2. Seveda tudi cenovno, cena za osnovni paket s sicer že bogato serijsko opremo po ceniku za M235 starta nekaj čez 57 tisočakov.

BMW 235 in MINI JCW cabrio | Avtor: Žurnal24 Žurnal24

MINI JCW cabrio je drug vzorec iste zgodbe - bencinski užitek je v ospredju, a je še bolj individualne, lahko rečemo intimne narave. Že zaradi potniške kabine, v katero v resnici sodi kvečjemu še sopotnik. Kratka medosna razdalja in manjša masa, hitrovrteči motor ter izjemno podvozje z nizkim težiščem dajejo izjemne predispozicije, ko začne zares. 

Ko noga pohodi stopalko za plin, leva roka pa zadrži obvolansko ročico menjalnika, da sproži 'boost' režim delovanja motorja in menjalnika, ko vrtljaji švignejo v rdeče in ko iz sredinske zadnje cevi zarohni, takrat malega kabrioleta izstreli naprej kot s kakšno fračo. Kot kakšen voden izstrelek šviga sem in tja, trdno zlepljen s cesto.

Niti nos niti zadek ne dajeta vtisa, da sta že kdaj slišala za pojem pod- in prekrmarjenja. Na kakšen prevoju avto vzmetenje za trenutek toliko dvigne, da se motorju vrtljaji hipno dvignejo, a že hip zatem je spet popolnoma osredotočen na oprijem. Pričakoval bi, da bo zaradi kabriolet zasnove brez strešnih nosilcev karoserija bolj gibljiva, vendar ostaja občutek velike togosti, kar je gotovo tudi rezultat kratke zasnove. 

BMW 235 in MINI JCW cabrio | Avtor: Žurnal24 Žurnal24

Način brez strehe ima pri MINI cabriu sicer vendarle določene omejitve. Ker gre za štirisedežno zasnovo in nima protivetrne mreže, je med večjimi hitrostmi tudi več vrtinčnenja zraka v potniški kabini, hkrati pa to vendarle še ni tisti cenovni razred, kjer vozniku iz šob na sedežu pihlja ogrevan zrak okoli vratu.  

Serijska oprema je pri JCW cabriu izdatna, cena pa od 44.300 evrov dalje. Seveda pa dovoljuje še številne nadgradnje in prilagoditve. Še najmanj logične med njimi so zimske gume. 

andrej.leban@styria-media.si

Komentarjev 1
  • Avatar Garancija
    Garancija 08:49 07.april 2025.

    O grad zemono,že dolgo nismo bili tam

Sorodne novice