Avto > Testi
2606 ogledov

Družinski prevoznik z dodatnimi elektroni

Peugeot 2008
1/43
Saša Despot Peugeot 2008
Mogoče smo mislili, da peugeot 2008 v tej generaciji ne more ponuditi ničesar novega, a v naboru skupine Stellantis se vedno še kaj najde. Predstavljamo peugeot 2008 z blagim hibridnim pogonom.

Peugeot 2008 je v trenutni drugi generaciji na trgu že od leta 2019, leta 2023 pa je bil korenito prenovljen. Prenova je bila sicer bolj zadržana in se je odrazila predvsem z drugačnim prednjim delom, ki je peugeota 2008 uskladil z novejšimi modeli in mu pridobil nove led žaromete. Drugačne so tudi zadnje luči, ki vedno svetijo v tehniki led. To je bilo bolj ali manj vse, lahko pa rečemo, da je pugeotu 2008 dalo bolj prijeten videz od predhodnika.

Peugeot 2008 | Avtor: Saša Despot Peugeot 2008 Saša Despot

Hibridni pogon

 A to je že stara zgodba. Nova je, da je tudi peugeot 2008, tako kot številni drugi modeli skupine Stellantis, pridobil blagi hibridni pogon, ki ga drzno imenujejo kar "hybrid". V primeru testnega peugeota 2008 je šlo za različico hibrid 136 e-DCT6, torej kombinacijo 100-kilovatnega 1,2-litrskega turbobencinskega trivaljnika, šeststopenjskega menjalnika z dvojno sklopko in 48-voltnega elektromotorja.

Elektromotor, ki se napaja iz baterije s kapaciteto 0,9 kilovatne ure, v sistem prispeva moč 16 kilovatov. To morda ni veliko, a dovolj, da zgladi morebitne pomanjkljivosti pri delovanju menjalnika, ki je sicer bolj robustno kot pri cenjenem Stellantisovem 8-stopenjskem menjalniku s pretvornikom navora, pomaga pa tudi pri samem pospeševanju in drugih elementih vožnje.

Peugeot 2008 | Avtor: Saša Despot Peugeot 2008 Saša Despot

Malce se hibridni dodatek pozna tudi pri porabi goriva. Ta kljub vsem prizadevanjem sicer ni dizelska, a s preudarno vožnjo se lahko spusti pod šest litrov na sto kilometrov. Sicer pa se giblje v okolici sedmih litrov na sto kilometrov. Kar pravzaprav ni slabo, saj je peugeot 2008 precej visok avto in že prazen tehta skoraj 1,4 tone.

Bolj udoben kot dinamičen

In kljub temu, da je v opremi testnega vozila bila črka GT, ki izhaja iz izraza za "grand tour", peugeot 2008 ni športnik. Pogon sicer z avtomobilom njim nima težav in zagotavlja tekočo vožnjo tako v mestu kot tudi na podeželju in avtocestah in omogoči tudi vožnjo z občutkom dinamike, vendar pa podvozje za dinamiko ni najbolje nastavljeno, predvsem pa je precej mehko, kar pa se po drugi strani pozitivno odrazi pri udobju.

Peugeot 2008 | Avtor: Saša Despot Peugeot 2008 Saša Despot

Ki je na solidni ravni za avtomobilski segment B-SUV, ki mu pripada peugeot 2008. Kabina je predvsem dolga, kar pomeni, da je tudi na zadnji klopi dovolj prostora za dva ali celo tri odrasle potnike ali pa otroke v zajetnih otroških sedežih. Zadaj pa ostane tudi dovolj prostora za soliden prtljažnik z osnovnim volumnom 434 litrov, ki ga z zlaganjem naslonjala zadnje klopi lahko povečate na prevozniških 1.467 litrov.

Kar se tiče voznikovega delovnega okolja, gre za znano zasnovo i-cockpita, ki smo se ga v zadnjih letih že kar navadili, čeprav pri vseh, razen navdušencih nad Peugotovimi avtomobili, še vedno vzbuja nekaj nelagodja. Je pa res, da je Peugeotovim inženirjem v letih njegovega obstoja uspelo izdatno izboljšati ergonomijo njihove zasnove in načeloma ne bi smeli imeti pritožb. Gotovo pa je dobra stvar tudi ta, da je v kabini poleg digitalnih elementov še vedno ostalo nekaj direktnih stikal v prijetni obliki "klavirskih tipk".

Peugeot 2008 | Avtor: Saša Despot Peugeot 2008 Saša Despot

Koliko stane?

Dobro opremljeni peugeot 2008 GT hibrid 136 e-DCT6 z nekaj dodatne opreme bi stal 29.850 evrov. S tem sicer ni najcenejši športni terenec spodnjega srednjega razreda, a gotovo za ceno ponuja dovolj. Vsekakor pa ponuja veliko udobnega prostora in solidne elemente za učinkovito in udobno vožnjo, vključno s solidnim blago hibridiziranim pogonom.

dezurni@styria-media.si

Peugeot 2008 | Avtor: Saša Despot Peugeot 2008 Saša Despot

Komentarjev 1
  • slopubec 05:28 14.april 2025.

    Skoraj 30 tisoč evrov za tak avto! Potem se pa čudite, da imamo v Sloveniji 11,3 leta stare avtomobile v povprečju....