Avto
4212 ogledov

Bili smo v najbolj naprednem centru za premontažo pnevmatik pri nas

vulkanizerstvo
1/16
Saša Despot
Pri podjetju Špan, specialistu za vulkanizersko dejavnost, smo preverili, kaj se dogaja v ozadju pri menjavi pnevmatik.

15. november je dan, ko bodo morala biti vozila obuta v zimske pnevmatike. Pomembno je, da se vozniki zavedajo, da za varno in udobno vožnjo ni dovolj zgolj preobuti pnevmatike. Te morajo biti kakovostne, enako velja za vulkanizerje, ki morajo poznati vso novo tehnologijo v povezavi s pnevmatikam, vsak lastnik vozila pa si želi, da bi bilo delo opravljeno strokovno in hitro.

Podjetje Špan je bilo po mednarodni raziskavi leta 2016 najprepoznavnejša blagovna znamka iz področja vulkanizerstva v Sloveniji. Hkrati nastopajo tudi kot prodajalec pnevmatik in po na strani kot največji center za premontažo pnevmatik v tem delu Evrope. V Španovem centru na Brezovici pri Ljubljani imajo veliko in prilagodljivo ekipo, ki skrbi, da pri menjavi pnevmatik ne gre nič narobe.

vulkanizerstvo | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Prvi korak pri odločitvi za menjavo pnevmatik, mora biti poleg kompetenc, ki jih vulkanizer ima, naročanje. Pri Španu smo se na premontažo naročili kar preko spleta. Izbrali smo željen termin, ki nam je najbolj ustrezal. Na vrsti smo bili v petek ob 10. uri zjutraj.

Zamenjajo lahko do 2.000 pnevmatik na dan

Špan je v tem delu Evrope največji vulkanizerski center. Imajo tudi največjo kapaciteto premontaž na enem mestu in z izkušeno ekipo lahko v enem dnevu preobujemo med 400 in 500 vozil.

Vendar pa nismo zgolj menjavali pnevmatik, ampak smo morali po petih letih uporabe zimskih pnevmatik, kupili nov komplet zimskih gum. Po petih letih uporabe naj pnevmatika po različnih neodvisnih testih kljub zadostnemu profilu ne bi več zmogla opravljati svojega dela.

vulkanizerstvo | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Nove zimske pnevmatike smo izbrali po nasvetu Španovih strokovnjakov, ki so nam v poplavi pnevmatik na trgu znali svetovati, katera je za naš način uporabe najboljša. Vsaka pnevmatika namreč ni primerna za vsakega voznika. Za jasno predstavo: nekdo, ki živi na podeželju, na hribu s slabšim dostopom bo potreboval pnevmatiko, ki ima najboljši oprijem v snegu. Je pa le ta zaradi grobega profila bolj glasna in slabša na avtocesti. In tako manj primerna za nekoga, ki se veliko vozi po avtocesti. Pri Španu pravijo, da je treba stranko poslušati, in sicer koliko kilometrov naredi letno, na kak način vozi avtomobil. In potem najti zanjo primerno pnevmatiko v cenovnem razredu. 

V podjetju imajo kat tri velika skladišča za pnevmatike. Največje ima kapaciteto 100.000 pnevmatik, zato lahko kupec, bodisi fizična stranka ali vulkanizer, praktično vsak hip izbira med različnimi pnevmatikami na zalogi. 

vulkanizerstvo | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Ob 10.00, ko smo bili naročeni, smo v sprejemni pisarni oddali ključe vozila in se s sprejemnikom pogovorili o storitvi. Nato smo prejeli bon za kavo in preostanek premontaže počakali v kavarni. Medtem se je ključ vozila skupaj z delovnim nalogom premaknil v delavnico. Če ima oseba pnevmatike v hrambi se v skladišču ekipa že nalaga pnevmatike na vozičke. 

Tudi v snegu na vrsti še isti dan

Podjetje Špan je prvo postavilo sistem spletnega naročanja na premontažo. Tako se lahko danes naročite na termin in boste imeli zagotovljeno v eni uri opravljeno storitev. Tudi, če bo ta dan padal sneg. Imajo namreč ločene linije za stranke, ki jih naročajo preko spleta. Ostale linije za premontažo kljub temu normalno delujejo in delovni čas so za stranke prilagodili. Odprti so tudi v soboto in nedeljo. 

Po koncu premontaže smo si lahko ogledali ogromna skladišča, kamor prihajajo nove pnevmatike in skladišče, kjer hranijo lastniške pnevmatike, bodisi letne ali zimske. Če sami na neprimernem mestu hranimo pnevmatike, lahko to bistveno skrajša njihovo življenjsko dobo. Pri Španu za skladiščenje pnevmatik uporabljajo "digitalizirano skladišče." Le to omogoča, da točno vedo, kje imajo katero pnevmatiko shranjeno in, tako lahko tudi sproti prilagajajo stanje zalog in dobave.

vulkanizerstvo | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Danes so vse nove pnevmatike opremljene z UV zaščitnim premazom. Le to ščiti pnevmatiko pred procesom »staranja«. Imajo pa v skladiščih primerno temo in uporabljajo samo LED osvetlitev, ki jo napajajo preko lastne sončne elektrarne. Pnevmatike so v času poletja že uravnotežili in po potrebi tudi popravili. V delavnico osebje pripelje vozilo na vnaprej določeno servisno stezo. Vse steze so opremljene z dvigali in vsak mojster ima svoje orodje za delo. Ko je vozilo na stezi so že iz hrambe prispele tudi pnevmatike. 

vulkanizerstvo | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Proces premontzaže pnevmatik se je v zadnjih desetletjih močno spremenil. Pnevmatike postajajo vedno večje, nič nenavadnega ni, če ima današnji družinski avtomobil 20-palčna platišča. Še pred desetimi leti je bilo to nekaj povsem nepredstavljivega. Temu so se morala prilagoditi tudi orodja. Pri Španu že od leta 2016 uporabljajo robota za menjavo pnevmatik. Namenjen je premontaži najzahtevnejših nizko-presečnih pnevmatik in velikih ter dražjih aluminijastih platišč. Namenjen je montaži vseh gum, ki imajo vgrajen senzor za nadzor tlaka. Gre za napravo, ki je certificirana pri proizvajalcih, kot so Porsche, Lamborghini, Audi, Volkswagen in drugi proizvajalci vozil višjega cenovnega razreda.

Najboljša izbira so aluminijasta platišča

Pri Španu pravijo, da so najboljša izbira aluminijasta platišča, ki so prilagojena za zimo. Le ta so dodatno zaščitena s slojem laka, ki zagotavlja daljšo življenjsko dobo platišča. In še avtomobil je pozimi videti atraktivno.
 

vulkanizerstvo | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Vulkanizer je na našem avtomobilu najprej odstranil pnevmatike in platišča iz vozila. Hkrati je preveril stanje zavor in podvozja, da je lahko varno namestil pnevmatiko na vozilo. Ko so bile pnevmatike in platišča nameščena, so vozilo odpeljali iz delavnice in očistili platišča, ki so se umazala med procesom menjave. Mi pa smo kar v kavarni prejeli SMS sporočilo, da je proces premontaže končan. Vse skupaj je trajalo točno 20 minut.

vulkanizerstvo | Avtor: Saša Despot Saša Despot

vulkanizerstvo | Avtor: Saša Despot Saša Despot
vulkanizerstvo | Avtor: Saša Despot Saša Despot
vulkanizerstvo | Avtor: Saša Despot Saša Despot
vulkanizerstvo | Avtor: Saša Despot Saša Despot
vulkanizerstvo | Avtor: Saša Despot Saša Despot