Avto
181 ogledov

Avtomobili bodo hrupni le še kot kavni mlinčki

Izpuh Ferrari
Športni avtomobili že od prihodnjega leta ne bodo smeli biti glasnejši od kosilnic, klasični avtomobili bodo čez nekaj let postali tišji od običajne glasnosti televizije.

V skladu z uredbo Evropskega parlamenta, ki določa, kako utišati avtomobile, se v prihodnje obeta kar veliko sprememb glede glasnosti vozil. Pri tem pa postaja jasno, da bodo male rakete, kot je bil doslej denimo renault twingo RS, bolj podobne astmatikom. Tudi tisti najšportnejši, ki jih bodo glas "porezali" še najmanj, pa bodo očitno kmalu imeli en gumb manj na armaturni plošči. 

S 1. julijem 2016 stopa v veljavo prva od treh faz nove regulative glede glasnosti avtomobilov. Sledili bosta še dve fazi, ki stopita v veljavo leta 2020 in 2024. 

Uredba avtomobile razvršča v štiri kategorije glede na razmerje med njihovo močjo in maso. Tako pravila določajo, da bodo smeli novi modeli avtomobilov, ki bodo na trg prihajali po sredini prihodnjega leta, oddajati le še 72 decibelov hrupa, če imajo razmerje med močjo motorja in skupno maso pod 120 kW (163 KM) na tono. Decibel več bo dovoljeno v skupini 120 - 160 kW (218 KM) na tono (športni kompaktni avtomobili in vozila srednjega razreda), medtem ko bodo v kategoriji nad 160 kW (športne izvedenke večjih modelov, kot so M5, E63 AMG ...) tolerirali 75 decibelov.

Enak hrup bo dovoljen tudi pri najbolj športnih vozilih, ki sodijo v kategorijo s prek 200 kW (272 KM) na tono, imajo do štiri sedeže in je ob tem voznikov sedež največ 45 centimetrov nad tlemi. Takšen hrup je denimo na ravni današnjih vrtnih kosilnic.

Danes velja, da avtomobil v testnem postopku ne sme preseči ravni 74 decibelov hrupa. Športni avtomobili imajo mejo 75 decibelov, tovornjaki pa 80 decibelov.

Že precej ostrejša pa bo druga faza po letu 2020, saj bo raven hrupa pri vseh avtomobilih morala pasti za dva decibela, le pri najbolj športnih za en decibel. To pomeni, da bodo vozila v kategoriji pod 120 kW/tono, kamor sodi večina avtomobilov na cestah, enako glasna kot so televizorji pri sobni nastavitvi glasnosti, poroča Motor Talk.

Po letu 2024 pa bodo morali biti avtomobili v vseh kategorijah še za dva decibela tišji. Takrat bo lahko zvok avtomobila pri 68 decibelih preglasil že običajen pogovor v skupini. Je pa tudi potrebno vzeti v ozir, da naj bi v tem času po cestah vozilo že tudi ogromno povsem električnih vozil.

Tipka bo odveč

Časi, ko je ropot motorja na daleč izdajal športnost avtomobila, se torej nevzdržno poslavljajo. Očitno pa se končuje tudi trend, ko so nekateri proizvajalci vgrajevali tipko v notranjosti, prek katere je voznik odprl lopute izpušnega sistema in z dodatno ustvarjenim hrupom vsem v okolici nakazal športnost svojega vozila. Pričakovati je namreč, da zaradi novih pravil tipka ne bo več dovoljena oziroma smiselna.

Proizvajalci na nova pravila gledajo z mešanimi občutki. Pri Porscheju pa denimo poudarjajo, da se jih ne bojijo, saj rohnenje že dolgo ni več poglavitna komponenta pri izdelavi izpušnega sistema. "Ton naredi glasbo in ne glasnost," so dejali. Povedano drugače, odslej bo še pomembneje, s kakšnim zvokom brbota in poje avtomobilski motor.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 1
  • NeAnonimni 07:36 19.januar 2017.

    Preveč predpisov.. Me že kr glava boli od te EU