Prtljaga je ena od stvari, ki voznikom povzroča sive lase. Težava je že, kako jo vso spraviti v prtljažnik in potovalno kabino, a je resnična težava le, če ta ni pravilno zložena. Ni namreč pomembno samo, kako boste v avto spravili vso prtljago, ampak tudi, kako jo boste pravilno zavarovali; nepravilno zavarovana prtljaga je lahko že ob sicer nedolžnem trku smrtonosno nevarna za potnike.
Kadar imamo zadaj delno podrto klop ali pa postavljeno in zadaj ne sedi nihče, je zelo priročen trik, da varnostna pasova pritrdite navzkrižno. Pasovi namreč lahko zadržijo do 12 ton mase, desetkrat več, kot so zmožna zadržati naslonjala zadnje klopi. Navedimo primer: 17-kilogramski paket, denimo pijače, se v primeru trčenja zahvaljujoč pospešku spremeni v več kot pol tone mase, ki se dodatno zaleti v zadnji sedež. Da bi zmanjšali udarno moč, je treba težje kose prtljage tesno namestiti tik za zadnjimi sedeži, po potrebi pa jih še dodatno zavezati.
Naš nasvet je, da se nalaganja se lotite sistematično, kar pomeni, da jo začnite v prtljažnik zlagati šele, ko boste imeli vse zloženo v kovčke, torbe, vrečke ... in boste vedeli, kam gredo kateri predmeti glede na velikost in težo. Težje predmete, po navadi so to večji kovčki, zložite na dno prtljažnika in takoj za zadnjo klop, nanje pa naknadno zložite ostale, lažje kose prtljage. Prtljaga naj ne sega prek višine zadnjih sedežev, nikakor pa na vrh ne zlagajte predmetov z ostrimi robovi ali veliko težo, saj lahko v primeru trka potnikom povzročijo hude poškodbe.
Nekaj nasvetov, kako pravilno naložiti prtljago v avto, so ponudili tudi v našem avtoklubu AMZS, kjer je inštruktor varne vožnje Mitja Jeseničnik izpostavil, da zadnjo klop prevračajte oziroma podirajte le takrat, ko je to nujno, saj klop predstavlja varovalno pregrado med prtljažnikom in potniško kabino. Tovora nikoli ne položite prosto v prtljažnik – vedno ga naslonite na naslonjalo zadnje klopi. Če je mogoče, za pritrditev uporabite varnostne pasove v avtu, uporabljajte pritrdilne prstane v prtljažniku, v avtu imejte vedno pritrdilne trakove. Jeseničnik pravi, da drobne kose prtljage pospravite v škatle, varnostne pasove na zadnji klopi pripnite ob klop, tudi če zadaj ni potnikov, ostre in daljše kose prtljage zavijte v odejo. Pazite na pravilno razporeditev teže; težje predmete vedno položite na dno prtljažnika, predmetov, ki tehtajo več kot 25 kg pa po možnosti ne polagajte na mesta za potniki. Pomembno je tudi, da ne preobremenite avtomobila (največja dovoljena obremenitev oziroma masa je navedena v knjižici s tehničnimi podatki).
Trikotnik, fluorescenčni jopič in pribor za prvo pomoč morate hraniti na takšnem mestu, da bodo dostopni v vsakem trenutku. Še dva nasveta za varno potovanje na dopust. Zaradi velike količine prtljage in obremenitve je treba prilagoditi pritisk v pnevmatikah. Večja obremenitev zadnjega dela vozila povzroča dviganje prednjega dela, zato je treba prilagoditi tudi dolžino snopa žarkov žarometov. Če uporabljate strešni kovček, ga napolnite tako, da se predmeti ne bodo gibali, a obenem pazite, da ne bo pretežek, saj bo sicer zmanjšal stabilnost vozila. Pri prevozu koles na strehi uporabljajte zanesljive nosilce.
Evropski avtoklubi, vključno z AMZS, so testirali, kako nevaren je lahko prevoz večjih predmetov kot je pohištvo, v primeru trka. Dokazali so, da lahko nezavarovani predmeti že pri sorazmerno nizki hitrosti postanejo smrtonosno orožje. Zračne blazine in varnostni pasovi vam v tem primeru ne bodo pomagali. Video posnetek prikazuje, kaj se zgodi, ko je blago naloženo in zavarovano tako, kot mora biti in kaj takrat, ko je tovor neprimerno zavarovan. Razlike so bile dramatične. Poglejte video.