Vroče vreme je izredno stresno ne le za voznike oziroma potnike, temveč tudi za vozila.
Britanski Highway Code, ki je nekakšna biblija za voznike, posebej navaja, da je potrebno v času vročine poskrbeti za dobro prezračen avto, saj je le tako mogoče preprečiti omotičnost. Posebej opozarja na pojav dežja po vročem in suhem vremenu, saj je takrat asfalt izjemno spolzek. V primeru, da vas slepi sonce, zmanjšajte hitrost, po potrebi ustavite, navaja Highway Code. Seveda imejte s seboj tudi dovolj tekočine za vse potnike.
Kaj pa avto?
V vročini je zelo pomembno redno spremljati merilnik temperature hladilne tekočine na armaturni plošči. Še posebej nevarno za pregrevanje je vožnja v počasni koloni ali zastojih, dolgi klanci navzgor ali vleka prikolic.
Če zasveti opozorilna lučka, je potrebno nemudoma ustaviti vozilo in ugasniti motor ter počakati, da se motor ohladi. K temu bo hitreje pripomogel odprt motorni pokrov, a previdno, da se pri odpiranju ne opečete.
Nikoli ne odpirajte zamaška hladilne tekočine, ko je motor vroč, saj vas lahko vrela tekočina opari.
Če je potrebno, dolite namensko tekočino (antifriz) oziroma vsaj primerno mešanico z vodo. Čista voda ima namreč nižje vrelišče (in višje ledišče) ter povzroča korozijo. Če nimate druge izbire, dolijte vodo, a poskrbite, da jo čimprej zamenjate s pravo hladilno tekočino.
Nikoli ne polivajte vročega motorja z mrzlo vodo, zaradi hipnih temperaturnih razlik lahko pride do hudih posledic v materijalu.
Če kaže, da je prišlo do hujše napake v hladilnem sistemu (puščanje vode ...), potem pokličite asistenco, da preprečite hujšo škodo.
Trik z AC na MAX
Kaj pa preventiva? V vročih dneh, ki te dni vladajo pri nas, je zelo pomembno, da preverimo nekatere vitalne točke.
Prva med njimi je nivo hladilne tekočine za motor. Nizek nivo povzroči, da se bo v vročini motor pričel pregrevati, kar lahko povzroči drage okvare. Nivo tekočine mora dosegati oznako pri posodici za dolivanje.
Preverite, ali ventilator za hlajenje motorja deluje. To je lahko dokaj pogosta električna napaka pri avtomobilih. Praviloma bi se moral ventilator za motor vključiti takoj, ko boste klimatsko napravo nastavili na MAX.
Preverite starost baterije. V nasprotju z ljudskim prepričanjem je vročina za baterije še nevarnejša kot zimski mraz, saj povzroča izhlapevanje elektrolita. Če je baterija starejša od petih let, jo čimprej zamenjajte.
Menjava olja bo motorju v vročini dobro dela. Strokovnjaki svetujejo sintetična olja. Uporabljajte le tipe olj, ki jih specificira proizvajalec motorja.
Preverite in po potrebi zamenjajte metlice brisalcev. Ne pozabite doliti tekočine za čiščenje stekel.
dezurni@zurnal24.si
Džoser,10 točk
Ne spoznam se na te stvari, a članek mi je čuden. Ventalitor je narejen za hlajenje motorja pri zaprtem pokrovu(dovod in odvajanje zraka). Ne vem koliko pomaga, če v vročem mestu, tako močno sonce kot bo te dni sije na… ...prikaži več motor? Ja, 50 stopinj zunaj ali 90 pod pokrovom je razlika. Ne vem kakšna vozila vozite, a še nekoli nisem imel zgoraj opisanih težav.
Se vidi,da so Angleži in Američani v sorodu,ker bolj tupih in glupih skoraj ne moreš najti na zemeljski krogli!