Z nami je že nekaj časa in pred tremi leti je bil konkretno prenovljen, a osnovni recept razreda V še vedno odlično funkcionira. Tudi po zaslugi najrazličnejših pomagal in rešitev, ki izvirajo iz sveta premijskih vozil.
Razred V je velikanska uspešnica, kar je mogoče videti, kamorkoli se peljemo. Vidimo ga v vlogi VIP prevoznika za luksuzne hotele ali v vladno-diplomatskih službah, ko je treba visokim gostom ponuditi primerno premijsko udobje. Taksi podjetja pa se zanašajo na njegovo zanesljivost in trpežnost ter udobje in varnost za voznika.
Ena od vlog, kjer je V pravi zvezdnik, je družinska namembnost. Vsaka družina lahko izbere takšnega, ki bo pisan na kožo njeni velikosti in potrebam, saj je na voljo v kratki (4,9 m), dolgi (5,14 m) ali ekstra dolgi (5,37 m) različici. Razlika med njimi je seveda v velikosti prtljažnika, pa tudi v postavitvi sedežev. Najbolj klasična je osemsedežna verzija. V drugi vrsti sta lahko odvisno od želja dva ločena luksuzna sedeža, ki ju je mogoče zasukati v konferenčni način. Posebnost razreda V je tudi pri pogonu. Je eden redkih kombijev z opcijo štirikolesnega pogona, ki pride še kako prav v zahtevnih voznih razmerah, prav tako posebnež je zaradi možnosti povsem električne različice EQV.
Njegovo priljubljenost dodatno dviguje dejstvo, da je pravih enoprostorcev vse manj, marsikdo pa v suvih ne vidi tako uporabne alternative.
Izziv: izkoristiti ga do konca
Pred nami je bila naloga, naj v nekaj dneh izkoristimo V-ja med delovniki za vsakdanjo družinsko rabo in vikend vozilo s kolesarskim oddihom v enem najlepših kotičkov slovenske dežele. Želeli smo preveriti, ali je upravičeno še vedno eden najbolj zaželenih kombijev v Evropi. To nenazadnje potrjuje tudi njegov status med najbolj iskanimi na trgu rabljenih vozil. Vozili smo različico V 300d Avantgarde 4MATIC, kar na kratko pomeni najmočnejši dizelski motor s kar 176 kW (240 KM), štirikolesni pogon in zelo bogato serijsko opremo. Izkoristili smo tudi ostale dodatke, vključno s prtljažno kljuko. Poleg tega je bilo testno vozilo opremljeno z AMG line paketom, kar ga je delalo zares atraktivnega na cesti.
Najprej V kot vsakdanji prevoznik. Jutranji razvoz družinskih članov je podoben poštni dostavi - hitro in učinkovito. Ker so bila jutra še hladna, je prišla prav nastavljena predklimatizacija. Otroci poskačejo v ogret avto skozi velika bočna drsna vrata, ki jih lahko žene elektrika. Vrata se odpirajo in zapirajo kar prek ključa, notranjih tipk ali pa klasično prek pritiska na kljuke. Skratka nenaporno.
Manevriranje po ozkih ulicah je enostavno, odlično se obnese 360-stopinjski pogled štirih kamer in zelo kvalitetne slike, ob pomoči katerih je parkiranje tudi na ozkih parkiriščih otročje početje. Avto aktivno pomaga tudi povprečno veščim voznikom in voznicam. Z višino pod dvema metroma nima težav pri obisku pokritih garaž.
Prednji sedež je ravno prav visoko, da imata voznik ali voznica dober pregled na cesto, a spet ne toliko, da se za volanom počutita kot upravljalca avtomobila, ne tovornjaka. K takšnemu občutku zelo pripomoreta udobni trikraki volan in armaturna plošča po vzoru ostalih Mercedesovih osebnih avtomobilov.
Podatki o testnem avtu: mercedes-benz razred V, 300 d 4MATIC, avantgarde, long
Dolžina: 5,14 m
Višina: 1,96 (s strešnimi nosilci)
Število sedežev: do 8
Prtljažnik: 1030 - 4630 litrov
Motor: 4-valjni dizel, 174 kW (237 KM) in 500 Nm pri 1.600 vrt./min
Poraba na testu:
Serijska oprema: samodejni 9G-TRONIC menjalnik, inteligentni LED, zadnje steklo z odpiranjem, MBUX ...
Dodatna oprema: 360-stopnjski pogled kamer, električno odpiranje drsnih vrat, vlečna kljuka, linija AMG ...
Cena: 77.252 € (osnovni) / 84.900 evrov (testni)
Na avtocesti se pelje zelo podobno običajnemu avtu, kombi je lahko zelo hiter. Štirivaljni motor pri različici 300d ima na zalogi ogromno moči in navora, hkrati ostaja zmeren pri porabi. Radarski tempomat, pomočnik pri nadzoru voznega pasu in pomočnik za mrtve kote pomagajo pri lahkotni vožnji skozi gnečo. Devetstopenjski samodejni menjalnik voznika ali voznico dodatno razbremeni dela, prav po športno ima menjalne naperke ob volanu. Ena velikih prednosti pred konkurenti so blažilniki, ki samodejno prilagajajo delovanje površini in voznim navadam. Funkcija je še posebej koristna v ovinkih, saj V-ju pomaga k bolj agilni vožnji z manj nagibanja.
Odkrivanje vikend zakladov
Prišel je vikend in čas za preizkus uživaške plati avta. Mimo električno dvižnih prtljažnih vrat je mogoče v notranjost spraviti "za pol hiše", še posebej če bi se potrudili in odstranili sicer nič kaj lahko tretjo sedežno klop. Tudi z njo v avtu pa je prostora za več kot kubični meter prtljage! Da ni treba vedno odpirati celotnih vrat, pride zelo prav rešitev dvižnega stekla, skozi katerega je moč enostavno segati v notranjost.
Razred V ima na strehi lahko strešne sani, na katerih si je mogoče predstavljati vse od koles in kanujev do danes vse bolj popularnih strešnih šotorov. Takrat razred V postane malone kamper. Med številnimi tovarniškimi opcijami je sicer tudi paket "ležišča", ki iz trisedežne klopi druge vrste sedežev v trenutku ustvari udobno posteljo za počitek.
Sami pa smo izkoristili opcijsko nameščeno tovarniško vlečno kljuko. Razred V je prilagojen za vleko tudi zelo težkih prikolic, odvisno od različice vse do skupne mase 3.200 kilogramov. Torej jahte. Ob zaznavi tovora se avtomatsko prilagodijo asistenčni sistemi vključno z navigacijo.
Nismo imeli jahte, zadovoljili smo se s kolesi. S kolesarskim nosilcem in nameščenimi kolesi enoprostorska limuzina seveda ni imela niti najmanjših težav in tako smo se odpravili na dvodnevni oddih po Posočju. Kljub številnim ovinkom iz osrčja Slovenije proti zahodu takšna pot na Mercedesovemu podvozju mine enostavno, udobni sedeži - voznikov lahko tudi hlajen - so poskrbeli za spočitost. Med takšno potjo prideta še posebej do izraza zmogljiv infotainment sistem z Live traffic navigacijo in doplačilo za funkcijo zrcaljenja telefonskih aplikacij.
Dvodnevno obiskovanje posoških skritih kotičkov je vse prehitro minilo, v tem času pa je V prevzel še funkcijo dnevnega zavetišča, zbirališča in skladišča. Ob vračanju v trdi temi pa se je izkazala še ena izvrstna premijska funkcija - visokozmogljivi LED žarometi, ki se samodejno prilagajajo okoliščinam in nasproti vozečemu prometu.
Druženje z V-jem je minilo prehitro. Predvsem se je izkazal kot tehnično napreden in zelo vsestranski avtomobil, ki mu lahko naprtimo številne naloge. Vsako bo izpeljal brez vsakršnih težav in hkrati že čakal na naslednjo. Nič čudnega, da ima tako širok krog uporabnikov in da so otroci odkrito žalovali, ker je bilo vikenda konec.
Moj šef si ga je umislu pred slabe pol leta. Po dveh mescih mu je usekala turbina, ker so pozabil vgradit en senzor😏 Res kvalitetna izdelava🤦 Avto za 89 000 € po dveh mesecih crkne s precej resno okvaro. In… ...prikaži več pol se posmehujejo ko omeniš dačijo ki stane 15000€ pa verjetno dva mesca lih tko zdrži🙊
Kako pa kaj izredni servisi? Autocomerc se spreneveda na polno in vedno z izjavo to nismo še dozivel....a avto v 9 mescih lastnistva 2 mesca prezivel na servisu...da o skripanju v vratih, armaturki,... sploh nebi zgubljal besed! Skratka avto ni… ...prikaži veči vreden niti, da ga izdelujejo, kaj pa sele da ga prodajajo....pa samo jaz vem se za 5 identicnih primerov!!!