Če je bilo enemu najbolj cenovno ugodnih športnih avtov prej ime GT 86, se zdaj imenuje GR 86. gre za drugo generacijo športnega 2+2 kupeja (za štiri potnike), ki je nastal v hišni športni delavnici Toyota Gazoo Racing (TGR). Pred tem smo spoznali že dva serijska avta: GR supra in GR yaris. GR 86 se bo po zmogljivostih, namenu in ceni umeščal vmes med oba, pri Toyoti pa pravijo, da je to zelo zabavno vozilo tudi za prave dirkaške piste. Pravijo, da je to analogni avtomobil za digitalno dobo.
Poudarek na izboljšavah
Gre za evolucijo priznanega modela GT86.Tudi novi model ohranja klasično zasnovo s spredaj nameščenim motorjem in pogonom na zadnja kolesa. Tudi GR 86 uporablja Subarujev 2,4-litrski atmosfersko polnjeni bokser štirivaljnik, ki nadomešča stari 2,0-litrski stroj in je ključni člen pri zagotavljanju nizkega težišča. Štirivaljni motor DOHC s 16 ventili je zgrajen na enaki osnovi kot pri predhodnem modelu, le da se je njegova prostornina z 1,998 litra povečala na 2,387. Kompresijsko razmerje ostaja 12,5:1, motor pa ponuja več moči. Maksimalna moč se je povečala za 17 odstotkov – z 200 konjskih moči (147 kW) na 234 konjskih moči (172 kW) pri 7000 vrtljajih. Za več kot sekundo se je izboljšal tudi pospešek od 0 do 100 km/h. Ta je 6,3 sekunde pri ročnem menjalniku in 6,9 sekunde pri samodejnem menjalniku. Maksimalna hitrost je 226 km/h pri ročnem menjalniku in 216 km/h pri samodejnem menjalniku.
Še bolj vozniški
GR 86 je postavljen na isto platformo kot jo je uporabljal že predhodnik, le da so jo precej posodobili, zato je sama karoserija vzvojno precej bolj toga, medtem ko so maso ohranili pri nizkih 1.270 kilogramih, kar so dosegli tudi z uporabo lahkega aluminija. Pri Gazoo Racing so naredili celostno evolucijo upravljanja in obnašanja podvozja, zato obljubljajo zelo športno obnašanje na cesti in v še posebej v zavojih. Na zunaj je podatek o isti platformi s predhodnico zelo jasen, saj je oblika bolj kot ne evolucija kupejevske zasnove, ki pa so mu dodali novodobne pritikline, kot je LED osvetljava. Od Subarujevega izdelka so ga skušali jasneje ločiti tudi z drugačno motorno masko. Zadnji del je nagneten z različnimi elementi, med njimi še vedno izstopata dve izpušni cevi.
GT 86 v notranjosti ostaja tipični 2+2 avto, a je dobil veliko dodatnih tehnologij, vključno s sedempalčnim digitalnim zaslonom za voznika in osempalčnim sredinskim zaslonom infozabavnega sistema. Seveda je dobil tudi vse potrebne elektronske pripomočke, saj je predhodnik iz leta 2013 pripadal še generaciji, ki ni poznala niti AEB.